|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Czym zakleić chłodnice na plastikach ? |
Autor |
Wiadomość |
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-04-2012, 17:47 Czym zakleić chłodnice na plastikach ?
|
|
|
Witam panowie, cieknie na kolanku, ale na plastikowym. Da rade czymś to zakleić ? słyszałem lutownicą niby jak myślicie ?
Próbowałem specjalnym silikonem, ale co ruszę troche chłodnicą to troche kapnie i wtedy silikon nie chce sie trzymać takiej powierzchni, a jak mam wyciągać chłodnicę aby kleić to wole chyba kupić nową i włożyć. Bo sam płyn też troche wyjdzie na takie zabawy. |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-04-2012, 17:57
|
|
|
lytownica moszesz spróbować, ewentualnie na cpn dostaniesz opiłki do uszczelniania chłodnic i to tez możesz dosypać do płynu, ja byłem z tego zadowolony, nie zatyka to przepływu ani nic takiego |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-04-2012, 18:30
|
|
|
Polecam klej CX-80 AUTOWELD spawanie na zimno. Cena, coś około 30zł. Tylko schnąć musi 24h. Choć u mnie uszczelniacz z cpn dał radę, ale na wszelki wypadek zakleiłem wyciek tym specyfikiem. |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-04-2012, 20:27
|
|
|
Z tego wszystkiego według mnie najlepsza chyba będzie lutownica / tzw. kolba / i tym niweluj wyciek. |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-04-2012, 21:53
|
|
|
Zdecydowanie uzyj lutownicy dobrze by bylo uskubac gdzies jeszcze tego plastyku by troche grubiej nadlac.Uszczelniacza staraj sie nie uzywac (to nic innego jak opilki miekkiego metalu) Byc moze wyciek Ci uszczelnia ale i chlodnice przypchaja a nagrzewnice to juz napewno.Takie wynalazki to powinny byc wycofane ze sprzedazy.Nie jednego drozej to pozniej kosztowalo niz nowa chlodnica |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-04-2012, 22:12
|
|
|
shagger78 napisał/a: | (to nic innego jak opilki miekkiego metalu) byc moze wyciek Ci uszczelnia ale i chlodnice przypchaja a nagrzewnice to juz napewno |
Nie jestem pewien co do składu (prędzej bym obstawiał, że to rodzaj kleju, który wchodzi w reakcję z glikolem. Nie ważne, nie chce się wdawać w polemikę, słabo się na tym znam), ale na 100% zalepia cały układ chłodniczy. Jak przytka chłodnicę albo nagrzewnicę to jeszcze pół biedy, to się da stosunkowo łatwo wymienić, ale gorzej jak zablokuje przepływ w bloku silnika i w głowicy. Ale wracając do tematu: jak lutowanie nie pomoże, to spróbuj maty szklanej z żywicą dwuskładnikową. Gwarantuje, że będzie się trzymało, nic nie wycieknie i w tym miejscu ,,łata'' będzie trwalsza od całej reszty chłodnicy. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-04-2012, 14:48
|
|
|
Jelcyn, takimi specyfikami na pewno sie bawić nie bedę, wole te pieniądze dołozyć do nowej
Dzięki za rady Panowie. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-04-2012, 15:33
|
|
|
Zestaw kosztuje około 10-15zł, więc jak ktoś nie chce się bawić w wymianę całej chłodnicy, to czemu nie. Ale jak uważasz. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-04-2012, 17:27
|
|
|
nie, nie. wymiana chłodnicy wystarczy nagrzewnica póki co nie leje więc nie chce jej wymieniać przez głupotę
Dzisiaj poprawiłem lutownicą, dodałem troche plastiku potem fajnie specjalnnym silikonem mam nadzieje, że bedzie ok. Troche słaby dostęp był lutownicą, ale mam nadzieje, że wszystko zaklejone.
Druga rzecz zaułważyłem, że jak już troche wyleci i poziom w zbiorniku jest troszeczkę wyżej niż połowa to wtedy już nie leci. Może za duże ciśnienie jak doleje do ok maxa.
Zobaczymy jak teraz będzie |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-04-2012, 19:46
|
|
|
Moze poki co warto sprobowac delikatnie poluzowac korek chlodnicy by cisnienie schodzilo pomalu-czasem to tez pomaga |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|