|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problem z nadmuchem |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 146 Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-05-2007, 17:41 Problem z nadmuchem
|
|
|
Czym może być spowodowany brak możliwości regulacji w elektronicznym systemie nadmuchu. Chodzi o to że wentylator włancza sie tylko przy maksymalnym ustawieniu obrotów, poniższe stopnie nie działają. Co to może być? |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-05-2007, 17:46
|
|
|
nie wiem, czy przypadkiem w automacie (AHS) nie ma podobnie jak w ręcznej regulacji temp, że wentylator ma 4 stopień bezpośrednio do zasilania (12V), a pozostałe sotpnie kolejno od 3 do 1 mają w szeregu coraz większe rezystory i bezpiecznik termisczny jakby się zbyt przegrzały... prawdopodobnie też masz w dmuchawie tą wkładkę na której masz zestaw 3 rezystorów (do każdego biegu 1-2-3) i bezpiecznik termiczny;
jeśłi wszystkie prócz 4go nie działają to najprawdopodobniej na wkładce poleciał bezpiecznik termiczny (kilkadziesiąt groszy), wątpię by naraz się rezystory jakimś cudem spaliły....... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-05-2007, 16:32
|
|
|
Unk tam jest płynna regulacja obrotów wentylatora,więc chyba jakaś elektronika padła.
Grzesiek jak się schylisz to za dmuchawą jest to ustrojstwo.Patrz po kablach wychodzących z wentylatora.Jest zamontowane w tym tunelu co dmuchawa dzięki temu pęd powietrza z dmuchawy studzi to urządzońko.Jest to w tym samym miejscu co w ogrzewaniu sterowanym manualnie. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
GrzesiekK
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 146 Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-05-2007, 17:18
|
|
|
Dziękuje za informacje. Rzeczywiście był przepalony bezpiecznik i odlutował sie malutki opornik, więc zanieśliśmy go do gościa < elektronika >który to tak zlutowałe że teraz nawet 4 stopień nadmuchy nie działa. W związku z tym mam pytanie: czy ma ktoś namiar na całe to urządzenie, bo chyba nie da się tego raczej naprawić, chodzi mi o sklep wysyłkowy czy nawet aukcje allegro lub mogę np to od kogoś odkupić. Z góry dzięki. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-05-2007, 17:32
|
|
|
a masz dokładne zdjęcie tego? może opis znajdziemy... całe takie to tylko na szrocie jakimś raczej... może da się odratować? a gościu to widać nie był elektronik... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-05-2007, 21:12
|
|
|
Napięcie do 4tego biegu podawane jest bezpośrednio. 1-3 idzie przez rezysotory + bezpiecznik. A dobrze wszystko jest podłączone?Rezystory po zlutowaniu był sprawdzan + bezpiecznik był sprawdzany?
Tak jak Unk pisze, nie poddawaj się |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-05-2007, 17:25
|
|
|
GrzesiekK napisał/a: | Rzeczywiście był przepalony bezpiecznik |
A który to bezpiecznik od dmuchawy ? Bo u mnie jest dokładnie to samo, czyli chodzi tylko na IV biegu dmuchawa
** Dodano: 31-05-2007, 19:25 **
Jest w ogóle jakiś schemat bezpieczników w Tipo ? |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-06-2007, 20:23
|
|
|
Raku napisał/a: | A od czym może być spowodowany brak możliwości regulacji temperaturą? tzn. przy ustawieniu 18 grzeje tak samo jak na max...
Pomysły? |
AHS (czy klima) korzysta również z czujnika temperatury wewnętrznej.
Jeśli dobrze pamiętam to jest on umiejscowiony po prawej stronie kolumny kierowniczej, pod miejscem, gdzie w gaźnikowcach jest dźwignia ssania.
Może czujnik jest uszkodzony i pokazuje stałą wartość, niezależnie od temperatury czyli sterownik AHS czyta to jako za niską temperaturę i włącza grzanie...
Check it! |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-06-2007, 21:07
|
|
|
Raku napisał/a: | Tylko AHS..
Nie jest to przyjemne jak napiera takie gorące powietrze że aż oczy łzawią
Jest faktycznie po prawej stronie taka, hmmm, kratka a za nią jakiś cylinderek. To ten czujnik? |
Na 95% tak.
Sprawdź go miernikiem przy różnych wartościach temperatury. Prawdopodobnie to zwykły termistor czyli wraz ze zmianą temperatury powinna zmieniać się wartość rezystancji. |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-06-2007, 21:48
|
|
|
Tam powinien być jeszcze wiatraczek,żeby czujnik był cały czas owiewany. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|