Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z nadmuchem
Autor Wiadomość
GrzesiekK 


Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 146
Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-05-2007, 17:41   Problem z nadmuchem

Czym może być spowodowany brak możliwości regulacji w elektronicznym systemie nadmuchu. Chodzi o to że wentylator włancza sie tylko przy maksymalnym ustawieniu obrotów, poniższe stopnie nie działają. Co to może być?
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-05-2007, 17:46   

nie wiem, czy przypadkiem w automacie (AHS) nie ma podobnie jak w ręcznej regulacji temp, że wentylator ma 4 stopień bezpośrednio do zasilania (12V), a pozostałe sotpnie kolejno od 3 do 1 mają w szeregu coraz większe rezystory i bezpiecznik termisczny jakby się zbyt przegrzały... prawdopodobnie też masz w dmuchawie tą wkładkę na której masz zestaw 3 rezystorów (do każdego biegu 1-2-3) i bezpiecznik termiczny;
jeśłi wszystkie prócz 4go nie działają to najprawdopodobniej na wkładce poleciał bezpiecznik termiczny (kilkadziesiąt groszy), wątpię by naraz się rezystory jakimś cudem spaliły.......
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-05-2007, 16:32   

Unk tam jest płynna regulacja obrotów wentylatora,więc chyba jakaś elektronika padła.
Grzesiek jak się schylisz to za dmuchawą jest to ustrojstwo.Patrz po kablach wychodzących z wentylatora.Jest zamontowane w tym tunelu co dmuchawa dzięki temu pęd powietrza z dmuchawy studzi to urządzońko.Jest to w tym samym miejscu co w ogrzewaniu sterowanym manualnie.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GrzesiekK 


Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 146
Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-05-2007, 17:18   

Dziękuje za informacje. Rzeczywiście był przepalony bezpiecznik i odlutował sie malutki opornik, więc zanieśliśmy go do gościa < elektronika >który to tak zlutowałe że teraz nawet 4 stopień nadmuchy nie działa. W związku z tym mam pytanie: czy ma ktoś namiar na całe to urządzenie, bo chyba nie da się tego raczej naprawić, chodzi mi o sklep wysyłkowy czy nawet aukcje allegro lub mogę np to od kogoś odkupić. Z góry dzięki.
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-05-2007, 17:32   

a masz dokładne zdjęcie tego? może opis znajdziemy... całe takie to tylko na szrocie jakimś raczej... może da się odratować? a gościu to widać nie był elektronik...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-05-2007, 21:12   

Napięcie do 4tego biegu podawane jest bezpośrednio. 1-3 idzie przez rezysotory + bezpiecznik. A dobrze wszystko jest podłączone?Rezystory po zlutowaniu był sprawdzan + bezpiecznik był sprawdzany?

Tak jak Unk pisze, nie poddawaj się ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-05-2007, 17:25   

GrzesiekK napisał/a:
Rzeczywiście był przepalony bezpiecznik


A który to bezpiecznik od dmuchawy ? Bo u mnie jest dokładnie to samo, czyli chodzi tylko na IV biegu dmuchawa

** Dodano: 31-05-2007, 19:25 **
Jest w ogóle jakiś schemat bezpieczników w Tipo ?
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-05-2007, 17:50   

A od czym może być spowodowany brak możliwości regulacji temperaturą? tzn. przy ustawieniu 18 grzeje tak samo jak na max...
Pomysły? 8)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-06-2007, 20:23   

Raku napisał/a:
A od czym może być spowodowany brak możliwości regulacji temperaturą? tzn. przy ustawieniu 18 grzeje tak samo jak na max...
Pomysły? 8)

AHS (czy klima) korzysta również z czujnika temperatury wewnętrznej.
Jeśli dobrze pamiętam to jest on umiejscowiony po prawej stronie kolumny kierowniczej, pod miejscem, gdzie w gaźnikowcach jest dźwignia ssania.
Może czujnik jest uszkodzony i pokazuje stałą wartość, niezależnie od temperatury czyli sterownik AHS czyta to jako za niską temperaturę i włącza grzanie...
Check it!
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-06-2007, 20:49   

Tylko AHS..
Nie jest to przyjemne jak napiera takie gorące powietrze że aż oczy łzawią :doubt:
Jest faktycznie po prawej stronie taka, hmmm, kratka a za nią jakiś cylinderek. To ten czujnik? 8)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-06-2007, 21:07   

Raku napisał/a:
Tylko AHS..
Nie jest to przyjemne jak napiera takie gorące powietrze że aż oczy łzawią :doubt:
Jest faktycznie po prawej stronie taka, hmmm, kratka a za nią jakiś cylinderek. To ten czujnik? 8)

Na 95% tak.
Sprawdź go miernikiem przy różnych wartościach temperatury. Prawdopodobnie to zwykły termistor czyli wraz ze zmianą temperatury powinna zmieniać się wartość rezystancji.
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-06-2007, 21:48   

Tam powinien być jeszcze wiatraczek,żeby czujnik był cały czas owiewany.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load