Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Do jakiej minusowej temperatury można odpalać na gazie?
Autor Wiadomość
andkasz 



Wiek: 51
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 78
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2007, 20:12   Do jakiej minusowej temperatury można odpalać na gazie?

Witam
Nadchodzi moja pierwsza zima z autem "na gazie" (Tipo gaźnik +LPG ). Zastanawiam się przy jakiej minusowej temperaturze powietrza możliwe jest odpalenie autka na LPG , a kiedy lepiej wieczorem gdy zapowiedzą mrozy przełączyć na oktany .
O ile temat był prędzej opisywany to sorki i byłbym wdzięczny za link. Pozdrawiam
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik+LPG 94r.
     Moneta
 
 
MAXIMUS 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 67
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 30-11-2007, 21:06   

andkasz, prawde powiedziawszy odpalać powinno się zawsze na Pb,odpalanie na gazie jest nie zdrowe dla silnika. Mimo to ty sam decydujesz jak chcesz odpalać,i różnie to jest jedne auta bez problemu palą na LPG nawet jak jest -15 czy -20 inne mają z tym problem. Podejrzewam że wpływ ma kilka czynników np. stan silnika,układu zasilającego,ustawienia składu miesznki itp.
_________________
Maximus
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 30-11-2007, 21:17   

MAXIMUS napisał/a:
odpalać powinno się zawsze na Pb,odpalanie na gazie jest nie zdrowe dla silnika.
MAXIMUS, ma swieta racje!! Odpalac sie powinno na Pb a na LPG tylko w awaryjnych przypadkach. Dla przykładu ja mam Tipo od półtora roku i tylko raz go odpaliłem na LPG i to tylko dlatego ze mi Pb brakłó!
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
andkasz 



Wiek: 51
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 78
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2007, 21:39   

Dzięki za odpowiedź. Słyszałem że powinno się odpalać na Pb ale ja robię bardzo krótkie trasy i to głównie po mieście , w związku z czym ciągłe przełączanie zasilania jest trochę uciążliwe ale jeżeli to bardzo szkodzi motorowi to zmienię nawyk.Pozdrawiam
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik+LPG 94r.
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 30-11-2007, 22:13   

andkasz napisał/a:
ale ja robię bardzo krótkie trasy i to głównie po mieście , w związku z czym ciągłe przełączanie zasilania jest trochę uciążliwe
Po parunastu sekundach mozesz na LPG to nic uciazliwego nie jest a napewno mniej niz meczenie akumulatora oraz silnik przy okazji.
andkasz napisał/a:
jeżeli to bardzo szkodzi motorowi to zmienię nawyk.
Zmin ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
andkasz 



Wiek: 51
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 78
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2007, 22:23   

Oki mam jeszcze tylko jedno pytanie czy zapalanie na LPG szkodzi tylko zimnemu silnikowi czy też nie powinno się odpalać silnika w ogóle na gazie ( nawet rozgrzanego po kilkuminutowym postoju) :roll:
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik+LPG 94r.
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 30-11-2007, 22:43   

andkasz, Ogólnie radziłbym odpalac zawsze na Pb bo ma lepsze smarowani :roll: co za tym idzie mniej sie zuzywa silnik podczas pierwszychsekund pracy zanim olej wszedzie dotrze!! Zima nawet po paruminotowym postoju radze Pb, latem mozesz na wieksza swobode.
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
andkasz 



Wiek: 51
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 78
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2007, 22:47   

Dzięki jóż wiem wszystko co chciałem się dowiedzieć. Pozdrawiam
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik+LPG 94r.
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2007, 23:24   

andkasz napisał/a:
Oki mam jeszcze tylko jedno pytanie czy zapalanie na LPG szkodzi tylko zimnemu silnikowi czy też nie powinno się odpalać silnika w ogóle na gazie ( nawet rozgrzanego po kilkuminutowym postoju) :roll:

najbardziej szkodzi zapalanie zimnego silnika na gazie,odpalanie rozgrzanego slinika na gazie już nie jest tak szkodliwe...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2007, 23:35   

Odpowiadając na Twoje pytanie - do +15 :)
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-12-2007, 18:10   

Koledzy dajcie spokój z tą szkodliwością odpalania na LPG dla silnika, szkodliwe to jest tylko dla reduktora a nie dla silnika.
Co do samego odpalania na lpg to sam musisz wiedzieć przy jakiej temperaturze reduktor daje jeszcze radę spokojnie odpalać, bo nie ma sensu go męczyć.
Ja wiem, że u mnie poniżej zera odpala ciężko dlatego poniżej tej temperatury odpalam na Pb.
Jak robisz krótkie trasy to równie dobrze powinieneś obawiać się teorii, że na niedogrzanym silniku paliwo spływa do miski olejowej i pogarsza właściwości smarne oleju bo nie zdąży odparować, gdzieś w jakiejś gazecie nawet artykuł był na ten temat.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-12-2007, 21:25   

mi na LPG ciężko odpalał zeszłej zimy od ok -18'C :P ale odpalał... tylko wiadomo, nie żyłowałem go wtedy wcale, minimalne obroty podtrzymane i przez czas nim się nagrzał odśnieżałem autko, szkoda by się grzał na PB... a i potem jechałem z początku spokojnie by zbyt dużą dawką zbytnio nie odchylać membran w reduktorze bo są póki zimne mocno sztywne a jeszcze LPG je domraża... jedyne co, to po odpalaniu kilka latek na LPG membrany szybciej są do wymiany i inne elementy reduktora...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 01-12-2007, 22:56   

Staraj się zapalać na benzynie i jak ruszysz to już daj na gaz.
Też mam ten silniczek i nie zawsze pamiętam żeby przed zgaszeniem silnika przełączyć na benzynke, wtedy trzeba dłużej kręcić, zanim manualna pompa poda paliwo do gaźnika...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 01-12-2007, 23:16   

Ja mam kolege, co w zimie bierze czajnik gotuje wode. Idzid do poldka polewa reduktor, wsiada do auta i pali ;) Różnie to bywa, czasami dryśnie odrazu, jak duży mróz to i cały czajnik potrafi wylać na reduktor ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
andkasz 



Wiek: 51
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 78
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-12-2007, 23:17   

Widzę że poruszyłem temat rzeka... Coś w rodzaj co było pierwsze kura czy jajko? :badgrin: Ale poważnie to chciałbym jeszcze się dowiedzieć po jakim przebiegu (średnio) powinno się regenerować reduktor przy zapalaniu na Pb , a przy jakim przy zapaleniu na LPG? Pozdrawiam :roll:
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik+LPG 94r.
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-12-2007, 09:58   

powiem Ci tak: ja swój reduktor sobie regenerowałem po 2 latkach (2 ostre zimy) choć działał nadal w porządeczku i zapalał szybko, ale powiedzmy z 1,5 - 2 l więcej już żarł, mniejsza dynamika/reakcja na depnięcie no a wcześniej zapalał na jeden raz, cyk, a tu chwilkę kręciłem... w 99% to wszystko przez zesztywniałe nieco membrany, więc tylko je mogłem wymieniać ale wszystko sobie zmieniłem od razu i wyczyściłem ,w końcu to tylko parę dych... wyregulowałem i znów pali na cyk, spalanie spadło, dynamika wzrosla etc...

raz co 2 zimy mogę membrany wymieniać etc :D

tak czy tak po jeżdżeniu na lpg z czasem wzrasta spalanie bo nie reagują membranki tak dynamicznie, sztywnieją, z czystym więc sumieniem przez zimę też na LPG zapalam nawet przy -18 , ze świadomością, że na wiosnę będą nówki jak by coś już słabiej chodziło... wyjdzie taniej, bo minimum na nie zaoszczędzę :D a na świeżych potem minimum cały rok przehulam (prędzej 2 lata) z lepszą dynamiką i parametrami niż na oszczędzanych starych...

oczywiście w zimie nie dojeżdżam membran i reduktora na chama; zapalę delikatnie, potem podtrzymuję delikatnie obroty, byle nie telepał przesadnie i odśnieżam sobie auto przez czas nim się nagrzeje na LPG, ew powolutku co pół minuty, minutę ciut mu obroty podniosę stopniowo... a potem ruszam i nie od razu but w ziemię tylko spokojnie z początku...

przebiegu tak nie ustalisz, bo zależy jakiej jakości masz LPG, bo czasem się z niego więcej syfu/smoły wytrąci i może akurat jakoś pechowo gdzieś ci przytykać/kleić reduktor, ten więc inaczej będzie pracował (regeneracja to też czyszczenie prócz wymiany elementów)... czy to zapalasz na LPG czy na PB to możesz reduktora używać bez wymiany spokojnie np 5 lat i będzie działał, co najwyżej w niekt. przypadkach będzie dłużej zapalał i więcej żarło autko... przy zapalaniu na LPG po prostu troszkę szybciej do tego dojdziesz momentu... ale nie jest to nic strasznego bo i tak wcześńiej może ci się ubzdurać jak np mnie, że dasz kilka dych i wymienisz wsio by np troszkę dynamiki odzyskać i pół litra - litr mniej paliło :D
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
andkasz 



Wiek: 51
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 78
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-12-2007, 10:07   

unknown, Dzięki za szczegółowy opis . Zrobię tak : auto ma gaz od 2003 roku i według licznika oraz książeczki przeglądów gazu przejechało na nim około 40 tyś. przeczekam tę zimę a na wiosnę zabiorę sie za regenerację reduktora. Pozdrawiam.
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik+LPG 94r.
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-12-2007, 13:07   

andkasz napisał/a:
Widzę że poruszyłem temat rzeka... Coś w rodzaj co było pierwsze kura czy jajko?

Bo narosło dużo mitów na temat LPG i jego strasznej siły niszczycielskiej na stan silnika.
Ludzią piszą, nawet w tym wątku, że odpalanie na lpg przy niskich temperaturach szkodzi silnikowi, tylko nikt nie napisał dlaczego by to miało szkodzić ?
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
andkasz 



Wiek: 51
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 78
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-12-2007, 13:16   

romano,chyba masz rację równie dobrze można by powiedzieć że zapalanie silnika w ogóle szkodzi mu a w szczególności zimnego. :badgrin:
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik+LPG 94r.
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 02-12-2007, 21:14   

unknown napisał/a:
zapalę delikatnie, potem podtrzymuję delikatnie obroty, byle nie telepał przesadnie i odśnieżam sobie auto przez czas nim się nagrzeje na LPG, ew powolutku co pół minuty, minutę ciut mu obroty podniosę stopniowo... a potem ruszam i nie od razu but w ziemię tylko spokojnie z początku...
Nie mówcie ze tak oszczedni jestescie ze pare minilitrów Pb wam zal na odpalenie auta :zolta: Poza tym wczesniej sie ngrzeje!
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 02-12-2007, 21:21   

Nowe instalacje gazowe są tak zrobione że TRZEBA zapalić na Pb więć o czymś to świadczy. Mam taką instalke i "na krótko" nie ta rady odpalić na LPG.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 02-12-2007, 21:23   

romano napisał/a:
tylko nikt nie napisał dlaczego by to miało szkodzić ?
LPG ma duzo nizsza temp. spalania co za tym idzie silnik duzo wolniej sie nagrzewa a wiadomo ze zimny silnik szybciej sie zuzywa, poza tym dobrze jest zeby olej jaknajszybciej dostał prawidłowa temp. wtedy masz lepsze smarowanie bo kiedy jest zimny moze nie docierac wszedzie tam gdzie powinien.

** Dodano: 02-12-2007, 21:25 **
tipacz96vc napisał/a:
Nowe instalacje gazowe są tak zrobione że TRZEBA zapalić na Pb więć o czymś to świadczy. Mam taką instalke i "na krótko" nie ta rady odpalić na LPG.
Mam to samo i bardzo dobrze :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-12-2007, 20:14   

egon11 napisał/a:
LPG ma duzo nizsza temp. spalania co za tym idzie silnik duzo wolniej sie nagrzewa a wiadomo ze zimny silnik szybciej sie zuzywa, poza tym dobrze jest zeby olej jaknajszybciej dostał prawidłowa temp. wtedy masz lepsze smarowanie bo kiedy jest zimny moze nie docierac wszedzie tam gdzie powinien.

Nie do końca się z tym zgodzę, z ogólnie dostępnych źródeł wynika, że to właśnie lpg spala się w wyższej temperaturze niż benzyna a tak poza tym to i tak różnicy w nagrzewaniu silnika między lpg a benzyną nie widzę.
Co do smarowania tuz po odpaleniu to oczywiście masz rację, ale tu znaczenie ma sprawność układu smarowania i zastosowany olej szczególnie w minusowych temperaturach, ale nie rodzaj stosowanego paliwa.
Generalnie zasad jest taka, że silnik ma pracować w roboczej temperaturze, wtedy najmniej się zużywa.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 04-12-2007, 12:35   

romano napisał/a:
różnicy w nagrzewaniu silnika między lpg a benzyną nie widzę.
To albo ty masz idealnie wrzystko wyregulowane albo z moim Tipo jest cos nietak bo mi na LPG nagrzewa sie wolniej(róznica dosyc widoczna).
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-12-2007, 12:34   

Heh panowie, trochę pomyślcie i wnioski sami wyciągnięcie czym skutkuje odpalanie na LPG.

Po pierwsze: temp. spalania LPG jest wyższa niż Pb!!!
Po drugie: auto może wolniej sie nagrzewać na LPG z racji tego że parownik pobiera ciepło z układu chłodzenia w celu ogrzania rozprężającego się gazu, może mieć to miejsce przy małych silnikach, w mojej 2 litrówce nie ma tego objawu.
Po trzecie: to że nowe instalacje mają przełączenie na LPG po osiągnięciu odpowiedniej temp. jest zastosowane aby wydłużyć czas życia elementów instalacji i uniknąć niespodzianek typu zamarzający parownik, w instalacjach I i II generacji przy odpalaniu od razu na LPG w dupe dostaje głownie membrana drugiego stopnia w parowniku, częste przymrażanie jej przez rozprężający sie gaz powoduje jej twardnienie, co skutkuje niewłaściwą pracą [złą reakcja na podciśnienie z układu dolotowego i złe dawkowanie lpg]

Przy układach wtrysku gazu nie dopuszcza się do pracy od razu na LPG ze względy na listwę wtryskową, po prostu bardzo szybko wypracowały by się uszczelnienia zaworków wtryskiwaczy plus może dochodzić do zaklejania wtrysków przez "mazut".


Jeżeli nadal ktoś twierdzi że odpalanie na LPG źle działa na silnik a nie tak jak tłumaczyłem głównie na instalacje i jej gumowe elementy niech się zastanowi jak działa wtrysk gazu w fazie ciekłej w którym dopiero przy wprowadzeniu do komory spalania gaz się rozpręża i dodatkowo wychładza mieszankę dzięki czemu poprawiają się osiągi względem PB o parę czasem kilkanaście procent.


pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load