|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Do jakiej minusowej temperatury można odpalać na gazie? |
Autor |
Wiadomość |
Marecky
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 40 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-07-2008, 22:06
|
|
|
GrzesiekK., widzę że długo już w tym siedzisz . Więc zapytam może z innej nieco beczki .
1.Gazownik powiedział mi że w lecie gdy temp przekracza 15 stC mogę autko palić gazem (nic nie wspomniał że skutkuje to częstszymi wizytami na serwisie)i rzeczywiście pali na dotyk 2.mam pewien mały problemik otóż jeżeli zmienię bieg na wyższy i wcisnę pedał gazu do gleby to auto muli traci obroty i (jeżeli dalej tak trzymam)gaśnie . Co może być powodem ?? Podkreślam że to świeża instalka raptem 1 dzień . Pozdrawiam serdecznie
PS: Sory że odkopuje |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 01-07-2008, 22:25
|
|
|
Marecky, moje zdanie jest takie ze powinno sie odpalac na Pb a później przełączać na LPG, dzieki temu utrzymasz w lepszej kondcji membrany w parowniku. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Marecky
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 40 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-07-2008, 22:26
|
|
|
OK . A co mozesz powiedziec na temat tego 2 pkt ?? |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-07-2008, 22:28
|
|
|
Marecky napisał/a: | Gazownik powiedział mi że w lecie gdy temp przekracza 15 stC mogę autko palić gazem (nic nie wspomniał że skutkuje to częstszymi wizytami na serwisie)i rzeczywiście pali na dotyk |
zapalkisz nawet przy -15 stopniach, ale zalecane jest palenie na PB, zauważ że wszystkie nowoczesne instlacaje same startują na PB, a odpalanie na LPG o ile w ogóle jest dostępne, to pod nazwą "odpalanie awaryjne"
Marecky napisał/a: | wcisnę pedał gazu do gleby to auto muli traci obroty i (jeżeli dalej tak trzymam)gaśnie |
dawka paliwa (LPG i PB) sterowana jest przez podciśnienie w kolektorze, dodjesz gazu, czyli uchylasz przepustnicę, podcisnienie zmierza do 0 (miałem problem czy napisać spada czy rośnie ), miesznaka się zubaża, centralka to odczytuje i dodaje paliwa i wzbogaca miesznkę,
krótko mówiąc akcja czyni reakcję i zawsze jest jakieś opóźnienie, wydaje mi się że u Cibie instalacja nie zdąża się "zebrać" i mieszanka zostaje zbyt zubozona i autko gaśnie
może też tak być, że silnik zostaje wtedy zalany, np przez niedobór powietrza (mikser ogranicza trochę dopływ tlenu)
skoro instalacja jest nówka, to na pewno masz przejechać jakiś dystans i zgłosić się na regulację, w tym momencie membrany jeszcze sie układają więc nie oczekuj cudów pierwszego dnia
mam nadziej że pomogłem i nie popisałem bzdur |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Marecky
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 40 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-08-2008, 07:47
|
|
|
no tak yoyo, instalka sie układa ale jeszcze sie nei spotkałem z takim objawem mulenia . Porobie fotki "instalatorskiej fuszery" w moim TIPO i podeślę wam se obczaicie co za syf robią w bytomiu |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-08-2008, 14:54
|
|
|
A ja tak wtopie sie w sedno tematu. Otoz moja tempra ma LPG od 5 lat. Przez pierwsze cztery lata jezdzil nia moj ojciec. Teraz od ponad roku jest u mnie. Auto jest uzywane od tych pieciu lat codziennie. No chyba ze jest u mechanika, ale to zadko sie zdarza. Moj ojciec i ja zawsze odpalalismy auto na LPG, niezaleznie od temperatury otoczenia. A w ciagu ostatnich pieciu lat rozne te temperatury byly. I tylko jeden raz ojcu zdarzylo sie, ze po odpaleniu nie przytrzymal gazu (wyszedl z auta oskrobac szyby) i silnik zdechl. No i juz nie odpalil, bo gaz zamarzl w parowniku. Ale nie bylo nigdy problemu z odpaleniem za pierwszym razem. Pali tez od zawsze na "dotyk" i jak do tej pory zadnej czesci z instalacji gazowej wymieniac nie musielismy. Oczywiscie standardowo co roku na jesien wymieniamy kable i swiece. No i wszystko gra i buczy. Ale wiadomo, sa ludzie ktorzy pod wplywem mechanikow na takie odpalanie nie zdecyduja sie. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-08-2008, 16:59
|
|
|
Ciechu78, czy pod wpływem mechaników czy nie, każdy ma swoje podejście do tematu,
a jak u Ciebie z pracą na PB jeździsz czasem na benzynie żeby utrzymać układ na chodzie czy w ogóle zrezygnowałeś z tej przyjemności ?
ja zawsze odpalam na PB, ale jadę na niej max 200m, bo mam przełącznik ustawiony na automat i do 1500obr to nie jazda, więc ruszam z miejsca parkingowego, dojeżdżam do wyjazdu na drogę, przegazówka żeby LPG zaskoczyło i jadę dalej.
układ PB mam dzięki temu sprawny i nawet ostatnio bardzo się przydał,
znam wielu ludzi którzy jeżdżą tylko na lpg, ale chyba wszyscy oni to gaźnikowcy i wcale im sie nie dziwię, gdybym codziennie miał się bawić w dopalanie paliwa z komory pływakowej i inne takie pierdoły to robiłbym to samo
apropos (gdzieś czytałem o jakimś ustrojstwie do gaźnika (elektrozaworku) który odcina paliwo już wewnątrz gaźnika dzięki czemu nie trzeba wypalać paliwa) |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-08-2008, 17:58
|
|
|
Paliłem swoją jak Ciechu78, i chodziła jak zegarek
Nie było tez problemów z pracą na PB.
Jedyne czego trzeba pilnować to żeby nie zgasła jak jest zimna przy minusowej temperaturze bo później ciężko ją odpalić ale odpali za którymś razem. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-08-2008, 18:18
|
|
|
Emf napisał/a: | Jedyne czego trzeba pilnować to żeby nie zgasła jak jest zimna przy minusowej temperaturze bo później ciężko ją odpalić ale odpali za którymś razem. |
no własnie, to ja jednak wole palić na pb - mogę sobie od razu szybki skrobać w zimie, z tym, że ja mam wtrysk, więc wcale się Wam gaźnikowcom nie dziwię |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-08-2008, 18:29
|
|
|
Na Pb przepalam auto 3-4 razy w miesiacu. Tzn raz na miesiac zatankuje za 30-50zl i wyjezdzam to wtedy kiedy potrzebuje mocy. Tak faktem jest ze auto ma 87KM, ale na gazie ma moze ledwie 80KM, a na trasie przy wyprzedzaniu to sie znaczaco odczuwa. W miescie Pb nie uzywam, no chyba ze dlugo nigdzie nie wyjezdzam, to wtedy owszem. Auto na Pb chodzi bardzo dobrze. Jedynie na zimnym silniku nie moge zalaczac ssania, bo wtedy jakby zalewal sie. Ale przy 65-70'c jest juz ok. Minimalna temperatura w jakiej odpalalem Tempre na gazie to -18'c. A poloneza przy okolo -22'c. I tez odpalil, chociaz on odpalal dopiero po 5 sekundach ciaglego krecenia. A w polonezie nigdy nie mialem benzyny wiec takze wyboru nie mialem |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-08-2008, 18:34
|
|
|
dokładnie, nożna palić na lpg, jak parownik jest dobrze zamontowany i porządny, to będzie chodzić ale auto na pb musi pośmigać czasami, ja też leję ok 30 na miesiąc, i czasami jeszcze pocisnę na pb, ale u mnie praktycznie nie ma większej różnicy między pb a lpg |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-08-2008, 21:44
|
|
|
yoyo napisał/a: | ale u mnie praktycznie nie ma większej różnicy między pb a lpg | z tego co zauwazylem u roznych uzytkownikow roznych marek zasilanych LPG, to najwieksze roznice w odczuwaniu mocy miedzy Pb a LPG sa w gaznikowcach. Dlaczego? - nie wiem. Moze roznica polega na tym ze komputer na wtrysku nie pozwala osiagnac mocy maksymalnej i dozuje dawki bardziej na ekonomie. Stad pewnie wieksze spalanie gaznika niz monowtrysku, ale za to wieksza moc tez nalezy do gaznika. Natomiast LPG jest i tak slabszy wiec na wtrysku nie czuje sie roznicy, za to gaznik wyraznie nie ma co podawac, kiedy wciskam pedal do podlogi. Jezdzac na Pb caly zakres skoku pedalu gazu jest "obstawiony" a na LPG kiedy wcisne do 80% to przy 100% jest identyczny efekt. Mam nadzieje ze wyrazilem sie jasno |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|