|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Co to za czujnik? |
Autor |
Wiadomość |
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-08-2008, 11:44 Co to za czujnik?
|
|
|
Mam nowe odkrycie i potrzebuję pomocy. Dzisiaj pojeździłem sobie trochę po mieście i wszystko było ok. Wróciłem do domu, za jakieś 15 minut zszedłem do auta, odpalam a tu ledwo podtrzymuje prace silnika. Obroty coś koło 500 i drgawki. Wczoraj, idąc za radą MARIOVIRUS, bawiłem się czujnikami odpinając je i podpinając tyle, że na dobrze pracującym silniku. Zauważyłem, że gdy odepnę jeden z kabli idących do silnika (dokładnie dwuprzewodowy, wchodzący w silnik od strony komputera czyli od tyłu , zaraz koło niego biegnie kabel do CPP, niżej dam jego zdjęcie) obroty spadają i silnik pracuje nieregularnie, czyli zachowuje się dokładnie tak jak dzisiaj gdy go po tych 15 minutach odpaliłem. Gdy go podłącze wszytko wraca do normy i właśnie dzisiaj gdy tak mi się zaczął problemowo zachowywać, wykorzystując fakt, że nie stoję na światłach, otworzyłem maskę i odpiąłem ten przewód. Rezultat - zero różnicy, czy odpięty czy podpięty dalej było źle, więc podejrzewam, że element ściśle powiązany z tym kablem jest powodem problemów z silnikiem. I teraz czy jest ktoś w stanie, na podstawie tego co napisałem i poniższego zdjęcia, powiedzieć mi od czego jest ten kabel i jakie pełni funkcje? Z góry dzięki.
|
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-08-2008, 13:04
|
|
|
Wygląda jak czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
arti
Wiek: 44 Dołączył: 18 Paź 2006 Posty: 133 Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-08-2008, 13:09
|
|
|
To jest czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym.
Czesto nawala. |
|
|
|
|
Szczęściarz
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-08-2008, 13:12
|
|
|
arti napisał/a: | To jest czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym.
Czesto nawala. |
Czujnik temperatury... ale płynu chłodzącego przepływającego przez kolektor dolotowy. |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-08-2008, 13:12
|
|
|
wg nie jest to czujnik temperatury w kolektorze ssącym - czyli słynny niebieski czujnik
na zimnym silniku odpowiada on za skład mieszanki, później przestaje działać i całą pracę wykonuje za niego sonda lambda |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
arti
Wiek: 44 Dołączył: 18 Paź 2006 Posty: 133 Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-08-2008, 13:15
|
|
|
Dzięki za sprostowanie:) U mnie też nawalał ale wymieniłem. |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-08-2008, 14:49
|
|
|
Dzięki wielkie |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
Syriusz
Wiek: 39 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 17 Skąd: Borek Wielki
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-08-2008, 20:30
|
|
|
No nie do końca się zgodzę czujnik temperatury nawalał mi niezależnie czy na zimnym, czy na ciepłym silniku. Efekt zawsze ten sam: zmulanie, szarpanie, niskie obroty, gaśnięcie po zwolnieniu gazu. Wymieniłem ten czujnik i wsio wróciło do normy. |
_________________ Tipo 1.4 i.e. 1991 - lekki tunig optyczny. Dalsze modyfikacje w planie. |
|
|
|
|
danek7
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 31 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-08-2008, 21:06
|
|
|
to jeszcze cos dorzucę; jest czujnik temp. cieczy chładzącej oczywiście kolektorze dolotowym... mozna go zmierzyć omomierzem, a wartości powinny być mniej wiecej takie przy temp:
20C - 2000-4500 om
50C - 600-900 om
90C - 100-300 om
Syriusz, to co u Ciebie się działo, mogło być spowodowane tym, że rezystancja czujnika "pływała" i np ja miałeś rozgrzany silnik a jemu wzrosła rezystancja np do 2000 om, to się zalewał i gasł... kiedyś tak miałem... |
_________________ Tipo 1.6ie 159.A3.046 - sprzedane |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-08-2008, 21:58
|
|
|
Aha. No to dzięki wielkie. Jutro jak wstanę to multimetr w dłoń i pobawię się w elektronika, w końcu mam na to papier. |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
aro
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-11-2008, 12:13
|
|
|
Pomogła wymiana tego czujnika? |
_________________ Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:) |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-11-2008, 13:43
|
|
|
Pomogła wymiana czujnika ale nie tego. Wymiany wymagał CPP. |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
aro
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-11-2008, 13:57
|
|
|
A ile taki czujnik kosztuje? |
_________________ Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:) |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-11-2008, 15:54
|
|
|
Powiem ci, że sporo i nie mówię tutaj o oryginale. W sklepach nie mogłem dostać zamiennika, a do fiata nawet się nie wybierałem. Czujnik znalazłem na allegro. Koleś miał kilka takich zamienników i sprzedawał je po 150 PLN za sztuke, co jak na najgorszej jakości plastik i samą bardzo prostą konstrukcję czujnika jest przegięciem, ale sytuacja mnie zmusiła do tego zakupu. Mój oryginalny czujnik był już strasznie przetarty. Ten też po jakimś czasie trzeba będzie wymienić bo sama budowa tego czujnika powoduje ze przecierają się w nim ścieżki tam gdzie są najczęściej używane czyli gdy przepustnica jest otwierana od 0 tak do około 1/3. Zazwyczaj nie jeździ się na wyższych obrotach niż 3500.
A pytasz z jakiegoś konkretnego powodu? |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
aro
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-11-2008, 16:01
|
|
|
Pytam, bo mam dziwne objawy tzn, obroty na jałowym mam na poziomie 500 i cały silnik się trzęsie, no i jakiś taki mułowaty się zrobił. |
_________________ Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:) |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-11-2008, 20:48
|
|
|
No też tak miałem tyle, że po wymianie czujnika mułowaty jest dalej ale to może takie wrażenie, bo te 78 KM to trochę (łagodnie mówiąc) mało jak na takie auto. |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
aro
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-11-2008, 10:55
|
|
|
Nie chodzi o moc. Chodzi o to, że na LPG idzi normalnie, a na PB jakoś tak lekko szarpie, czasami czuc zmulenie silnika. Wymienie najpierw czujnik temp. cieczy i zobaczymy. |
_________________ Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:) |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-11-2008, 12:11
|
|
|
Chodzi normalnie w sensie nie szarpie chyba, bo nie wiem jaką sekwencje LPG masz, żeby ci auto na gazie normalnie chodziło ale mniejsza o to. Radziłbym ci od razu zajrzeć do CPP. Nawet gdyby okazało się, że nie jest uszkodzony to możesz go wyregulować. Wiec odkręć czujnik i sprawdź jak wygląda jego wewnętrzna strona. Szczególną uwagę zwróć na ścieżki. Możesz je lekko przeczyścić gumką do mazania. Jeśli okaże się, że CPP jest w porządku to wkręć go z powrotem. Ja sam wymieniałem sobie CPP i regulowałem go zgodnie z zaleceniami opisanymi na forum dość obszernie przez takiego jednego kolesia. Chodzi o to aby ustawić czujnik w odpowiedniej pozycji. Pozycje tą można sprawdzić mierząc napięcie między 1 a 2 pinem w chwili gdy przepustnica jest całkowicie zamknięta, czyli silniczek krokowy musi być cofnięty do końca. Pisano, że ma wynosić od 180 mV do około 250 mV ale zalecano ustawienie napięcia na 200 mV. Jedynym problemem jest to, że nawet poprawne ustawienie przed przykręceniem może ulec zmianie po przykręceniu czujnika. Trzeba więc sprawdzić czy wartość napięcia po przykręceniu już na stałe czujnika nie zmieniła się. Nie jest to nic trudnego i nie zajmuje dużo czasu, a będziesz miał wtedy pewność, że to na pewno nie jest wina CPP.
Jeśli będziesz zdecydowany podjąć się tego to napisz. Opiszę ci krok po kroku co trzeba zrobić. |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
marlo
witamy nowego
Wiek: 67 Dołączył: 25 Mar 2005 Posty: 9 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-04-2009, 02:32
|
|
|
arti napisał/a: | To jest czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym.
Czesto nawala. |
czujnik temp pow w mono wtrysku jest chyba bezpośrednio na wtryskiwaczu |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|