Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co to za czujnik?
Autor Wiadomość
Skopek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 149
Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 20-08-2008, 11:44   Co to za czujnik?

Mam nowe odkrycie i potrzebuję pomocy. Dzisiaj pojeździłem sobie trochę po mieście i wszystko było ok. Wróciłem do domu, za jakieś 15 minut zszedłem do auta, odpalam a tu ledwo podtrzymuje prace silnika. Obroty coś koło 500 i drgawki. Wczoraj, idąc za radą MARIOVIRUS, bawiłem się czujnikami odpinając je i podpinając tyle, że na dobrze pracującym silniku. Zauważyłem, że gdy odepnę jeden z kabli idących do silnika (dokładnie dwuprzewodowy, wchodzący w silnik od strony komputera czyli od tyłu :D , zaraz koło niego biegnie kabel do CPP, niżej dam jego zdjęcie) obroty spadają i silnik pracuje nieregularnie, czyli zachowuje się dokładnie tak jak dzisiaj gdy go po tych 15 minutach odpaliłem. Gdy go podłącze wszytko wraca do normy i właśnie dzisiaj gdy tak mi się zaczął problemowo zachowywać, wykorzystując fakt, że nie stoję na światłach, otworzyłem maskę i odpiąłem ten przewód. Rezultat - zero różnicy, czy odpięty czy podpięty dalej było źle, więc podejrzewam, że element ściśle powiązany z tym kablem jest powodem problemów z silnikiem. I teraz czy jest ktoś w stanie, na podstawie tego co napisałem i poniższego zdjęcia, powiedzieć mi od czego jest ten kabel i jakie pełni funkcje? Z góry dzięki.


_________________
"każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-08-2008, 13:04   

Wygląda jak czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
arti 



Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 133
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-08-2008, 13:09   

To jest czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym.
Czesto nawala.
     assistance
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-08-2008, 13:12   

arti napisał/a:
To jest czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym.
Czesto nawala.


Czujnik temperatury... ale płynu chłodzącego przepływającego przez kolektor dolotowy.
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
  
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-08-2008, 13:12   

wg nie jest to czujnik temperatury w kolektorze ssącym - czyli słynny niebieski czujnik
na zimnym silniku odpowiada on za skład mieszanki, później przestaje działać i całą pracę wykonuje za niego sonda lambda
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
arti 



Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 133
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-08-2008, 13:15   

Dzięki za sprostowanie:) U mnie też nawalał ale wymieniłem.
     assistance
 
Skopek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 149
Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 20-08-2008, 14:49   

Dzięki wielkie
_________________
"każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
  
 
 
Syriusz 


Wiek: 39
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: Borek Wielki
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-08-2008, 20:30   

No nie do końca się zgodzę czujnik temperatury nawalał mi niezależnie czy na zimnym, czy na ciepłym silniku. Efekt zawsze ten sam: zmulanie, szarpanie, niskie obroty, gaśnięcie po zwolnieniu gazu. Wymieniłem ten czujnik i wsio wróciło do normy.
_________________
Tipo 1.4 i.e. 1991 - lekki tunig optyczny. Dalsze modyfikacje w planie.
  
 
danek7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 31
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-08-2008, 21:06   

to jeszcze cos dorzucę; jest czujnik temp. cieczy chładzącej oczywiście kolektorze dolotowym... mozna go zmierzyć omomierzem, a wartości powinny być mniej wiecej takie przy temp:
20C - 2000-4500 om
50C - 600-900 om
90C - 100-300 om
Syriusz, to co u Ciebie się działo, mogło być spowodowane tym, że rezystancja czujnika "pływała" i np ja miałeś rozgrzany silnik a jemu wzrosła rezystancja np do 2000 om, to się zalewał i gasł... kiedyś tak miałem...
_________________
Tipo 1.6ie 159.A3.046 - sprzedane
  
 
Skopek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 149
Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-08-2008, 21:58   

Aha. No to dzięki wielkie. Jutro jak wstanę to multimetr w dłoń i pobawię się w elektronika, w końcu mam na to papier.
_________________
"każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
  
 
 
aro 



Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 123
Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-11-2008, 12:13   

Pomogła wymiana tego czujnika?
_________________
Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:)
  
 
 
Skopek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 149
Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-11-2008, 13:43   

Pomogła wymiana czujnika ale nie tego. Wymiany wymagał CPP.
_________________
"każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
  
 
 
aro 



Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 123
Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-11-2008, 13:57   

A ile taki czujnik kosztuje?
_________________
Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:)
  
 
 
Skopek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 149
Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-11-2008, 15:54   

Powiem ci, że sporo i nie mówię tutaj o oryginale. W sklepach nie mogłem dostać zamiennika, a do fiata nawet się nie wybierałem. Czujnik znalazłem na allegro. Koleś miał kilka takich zamienników i sprzedawał je po 150 PLN za sztuke, co jak na najgorszej jakości plastik i samą bardzo prostą konstrukcję czujnika jest przegięciem, ale sytuacja mnie zmusiła do tego zakupu. Mój oryginalny czujnik był już strasznie przetarty. Ten też po jakimś czasie trzeba będzie wymienić bo sama budowa tego czujnika powoduje ze przecierają się w nim ścieżki tam gdzie są najczęściej używane czyli gdy przepustnica jest otwierana od 0 tak do około 1/3. Zazwyczaj nie jeździ się na wyższych obrotach niż 3500.
A pytasz z jakiegoś konkretnego powodu?
_________________
"każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
  
 
 
aro 



Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 123
Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-11-2008, 16:01   

Pytam, bo mam dziwne objawy tzn, obroty na jałowym mam na poziomie 500 i cały silnik się trzęsie, no i jakiś taki mułowaty się zrobił.
_________________
Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:)
  
 
 
Skopek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 149
Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-11-2008, 20:48   

No też tak miałem tyle, że po wymianie czujnika mułowaty jest dalej ale to może takie wrażenie, bo te 78 KM to trochę (łagodnie mówiąc) mało jak na takie auto.
_________________
"każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
  
 
 
aro 



Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 123
Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-11-2008, 10:55   

Nie chodzi o moc. Chodzi o to, że na LPG idzi normalnie, a na PB jakoś tak lekko szarpie, czasami czuc zmulenie silnika. Wymienie najpierw czujnik temp. cieczy i zobaczymy.
_________________
Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:)
  
 
 
Skopek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 149
Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-11-2008, 12:11   

Chodzi normalnie w sensie nie szarpie chyba, bo nie wiem jaką sekwencje LPG masz, żeby ci auto na gazie normalnie chodziło ale mniejsza o to. Radziłbym ci od razu zajrzeć do CPP. Nawet gdyby okazało się, że nie jest uszkodzony to możesz go wyregulować. Wiec odkręć czujnik i sprawdź jak wygląda jego wewnętrzna strona. Szczególną uwagę zwróć na ścieżki. Możesz je lekko przeczyścić gumką do mazania. Jeśli okaże się, że CPP jest w porządku to wkręć go z powrotem. Ja sam wymieniałem sobie CPP i regulowałem go zgodnie z zaleceniami opisanymi na forum dość obszernie przez takiego jednego kolesia. Chodzi o to aby ustawić czujnik w odpowiedniej pozycji. Pozycje tą można sprawdzić mierząc napięcie między 1 a 2 pinem w chwili gdy przepustnica jest całkowicie zamknięta, czyli silniczek krokowy musi być cofnięty do końca. Pisano, że ma wynosić od 180 mV do około 250 mV ale zalecano ustawienie napięcia na 200 mV. Jedynym problemem jest to, że nawet poprawne ustawienie przed przykręceniem może ulec zmianie po przykręceniu czujnika. Trzeba więc sprawdzić czy wartość napięcia po przykręceniu już na stałe czujnika nie zmieniła się. Nie jest to nic trudnego i nie zajmuje dużo czasu, a będziesz miał wtedy pewność, że to na pewno nie jest wina CPP.
Jeśli będziesz zdecydowany podjąć się tego to napisz. Opiszę ci krok po kroku co trzeba zrobić.
_________________
"każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
  
 
 
marlo 
witamy nowego


Wiek: 67
Dołączył: 25 Mar 2005
Posty: 9
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-04-2009, 02:32   

arti napisał/a:
To jest czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym.
Czesto nawala.

czujnik temp pow w mono wtrysku jest chyba bezpośrednio na wtryskiwaczu
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load