|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Szybki Kurs lakierniczy |
Autor |
Wiadomość |
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-02-2010, 17:43 Szybki Kurs lakierniczy
|
|
|
Krótkie wyjaśnienie: samochód normalnie jest szary (kod lakieru 649) zderzak jest ciemno niebieski a drzwi czerwone. lakier z kolorem i ochronny w puszcze(sprej) już mam. teraz potrzebuję wiedzieć co jeszcze dokładnie m będzie potrzebne i jak przygotować powierzchnie do malowania. Mam nadzieję, że punkty ,,Pomógł'' zachęcą głównie osoby, które mają konkretne doświadczenie w takim działaniu. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-02-2010, 17:53
|
|
|
jelcyn, czerwone drzwi będzie ci ciężko pomalować Ogólnie na twoim miejscu naszykował bym 300-400zł i poszedł z drzwiami i zderzakiem do lakiernika, bo jeśli nie robiłeś tego nigdy to na 90% umalujesz źle, do tego jak nie masz pieca i kompresora to już w ogóle... Sprejem to malowałem progi i wyszły kiepsko... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-02-2010, 18:30
|
|
|
Tak wyglądał mój błotnik przed malowaniem:
Tak po malowaniu sprajem:
Lakier dokupiłem w spraju wg numeru fabrycznego. Za malowanie się wziąłem o 20:00, kiedy jeszcze było dość widno (tzn za matowanie). Skończyłem po 21:00, po ciemku. Rano już tylko zmatowałem lakier 2000, przepolerowałem i voila:)
Jeżeli masz te elementy bez wgnieceń i głębokich rys, to wystarczy, że je zmatujesz papierem 800. Od biedy może być 600, albo 1000. Jednak 600 może być już za gruba.
Oklejasz i malujesz: z odległości ok. 20-30 cm - robiąc maksymalnie długie pociągnięcia. Co najważniejsze - robisz pociągnięcie pod pociągnięciem, nie pokrywając od razu lakierem - ma być za każdym razem coraz bardziej przypruszone, aż będzie jednolity kolor. Tak więc malując jeden element w zasadzie malujesz go kilka razy cienkimi warstwami, dając każdej kilka minut na obeschnięcie. Unikniesz w ten sposób zlewania się lakieru.
Ok. 15 min po malowaniu bazą zaczynasz malowanie klarem (bezbarwnym) - zasada ta sama, musisz tylko pamiętać, że klar nie schnie tak szybko i łatwo zrobić zlewy. Po pierwszej warstwie zrób jakieś 10-15 min i pomaluj kolejny raz.
Zwróć uwagę, że o ile bazą możesz domalować jakiś mały fragment i w zasadzie nie będzie różnicy (nie polecam tego jednak), o tyle na bezbarwnym powstanie różnica w fakturze (dodatkowo mogą powstać różne odcienie lakieru z powodu różnej grubości bezbarwnego).
Po wyschnięciu całość można przelecieć papierem 2000 i pastą polerską - uzyskasz wtedy równą, gładką i błyszczącą powierzchnię.
Tak czy siak, nie jest to trudne, ale należy uważać, żeby się lakier nie zlał i żeby nie zostawić niedomalowanych fragmentów.
A malowanie czerwonego - nic trudnego. Gorzej malowanie czerwonym - pojawia się problem krycia - czerwony lakier jest pod tym względem beznadziejny...[/list] |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-02-2010, 18:34
|
|
|
dokładnie wyjaśnij jak matować, czy to tylko narobić dużo gęstych rys, czy ,,polerować'' prawie do podkładu? |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-02-2010, 18:41
|
|
|
Broń Cię Panie Boże przed rysami.
Jeżeli twoje drzwi są w dobrym stanie, bez wgnieceń, bez rys - używasz 800 i matujesz na mokro (zanurzasz papier w wodzie). Nie naciskając mocno robisz okrężne ruchy (papier dociskasz tylko dłonią - bez klocka). Nie zdzierasz czerwonego lakieru - niech jest. Bo jak go zedrzesz, to nawet nie zauważysz kiedy zedrzesz podkład. Cel jest jeden - błyszczący czerwony lakier ma się stać po prostu matowy - bez żadnych rys. Jak to robisz pierwszy raz, to po kilkukrotnym przejechaniu papierem osusz matowany fragment i zobacz efekt. Część będzie matowa, ale będą też punkty niezmatowane - matujesz, aż cały fragment będzie miał jednolitą fakturę. |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-02-2010, 18:45
|
|
|
rodzynek napisał/a: | błyszczący czerwony lakier ma się stać po prostu matowy | to on już jest matowy ale zaczynam czaić, trochę popoleruję drobnym papierem ścierny, potem spłukać pył, odtłuścić i pomału, cieniutkimi warstwami malować. To drzwi, jeszcze został zderzak, tak samo? |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-02-2010, 18:55
|
|
|
Zderzak tak samo. Dodatkowo polecałbym uwagę, żeby nie dojść do plastiku (na plastik nakłada się specjalny podkład).
Uważaj jeszcze na wszelkich krawędziach i załamaniach - tam szczególnie szybko można zeszlifować lakier do blachy (plastiku). |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-02-2010, 18:57
|
|
|
rodzynek napisał/a: | na plastik nakłada się specjalny podkład | chyba, że będę chciał malować cały, to wtedy w jakiej postaci jest ten podkład i jak nakładać? też może być w spreju? |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-02-2010, 19:01
|
|
|
jelcyn napisał/a: | rodzynek napisał/a: | na plastik nakłada się specjalny podkład | chyba, że będę chciał malować cały, to wtedy w jakiej postaci jest ten podkład i jak nakładać? też może być w spreju? |
Nie maluj całego. Szkoda roboty. Musiałbyś plastik zeszlifować na gładko, potem zapodkładować i dopiero malować. Szkoda kasy i roboty (a efekt średni). Nie wiem czy podkłady do plastiku występują w sprajach.
Podpowiem Ci, że na te dwa elementy zejdą Ci dwa spraje, jednym nie dasz rady. |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-02-2010, 19:03
|
|
|
ok, dzięki, prawdopodobnie jutro zabiorę się do roboty, przynajmniej do matowania. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|