Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Szybki Kurs lakierniczy
Autor Wiadomość
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-02-2010, 17:43   Szybki Kurs lakierniczy

Krótkie wyjaśnienie: samochód normalnie jest szary (kod lakieru 649) zderzak jest ciemno niebieski a drzwi czerwone. lakier z kolorem i ochronny w puszcze(sprej) już mam. teraz potrzebuję wiedzieć co jeszcze dokładnie m będzie potrzebne i jak przygotować powierzchnie do malowania. Mam nadzieję, że punkty ,,Pomógł'' zachęcą głównie osoby, które mają konkretne doświadczenie w takim działaniu.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-02-2010, 17:53   

jelcyn, czerwone drzwi będzie ci ciężko pomalować ;) Ogólnie na twoim miejscu naszykował bym 300-400zł i poszedł z drzwiami i zderzakiem do lakiernika, bo jeśli nie robiłeś tego nigdy to na 90% umalujesz źle, do tego jak nie masz pieca i kompresora to już w ogóle... Sprejem to malowałem progi i wyszły kiepsko...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-02-2010, 18:30   

Tak wyglądał mój błotnik przed malowaniem:



Tak po malowaniu sprajem:


Lakier dokupiłem w spraju wg numeru fabrycznego. Za malowanie się wziąłem o 20:00, kiedy jeszcze było dość widno (tzn za matowanie). Skończyłem po 21:00, po ciemku. Rano już tylko zmatowałem lakier 2000, przepolerowałem i voila:)

Jeżeli masz te elementy bez wgnieceń i głębokich rys, to wystarczy, że je zmatujesz papierem 800. Od biedy może być 600, albo 1000. Jednak 600 może być już za gruba.
Oklejasz i malujesz: z odległości ok. 20-30 cm - robiąc maksymalnie długie pociągnięcia. Co najważniejsze - robisz pociągnięcie pod pociągnięciem, nie pokrywając od razu lakierem - ma być za każdym razem coraz bardziej przypruszone, aż będzie jednolity kolor. Tak więc malując jeden element w zasadzie malujesz go kilka razy cienkimi warstwami, dając każdej kilka minut na obeschnięcie. Unikniesz w ten sposób zlewania się lakieru.

Ok. 15 min po malowaniu bazą zaczynasz malowanie klarem (bezbarwnym) - zasada ta sama, musisz tylko pamiętać, że klar nie schnie tak szybko i łatwo zrobić zlewy. Po pierwszej warstwie zrób jakieś 10-15 min i pomaluj kolejny raz.

Zwróć uwagę, że o ile bazą możesz domalować jakiś mały fragment i w zasadzie nie będzie różnicy (nie polecam tego jednak), o tyle na bezbarwnym powstanie różnica w fakturze (dodatkowo mogą powstać różne odcienie lakieru z powodu różnej grubości bezbarwnego).

Po wyschnięciu całość można przelecieć papierem 2000 i pastą polerską - uzyskasz wtedy równą, gładką i błyszczącą powierzchnię.

Tak czy siak, nie jest to trudne, ale należy uważać, żeby się lakier nie zlał i żeby nie zostawić niedomalowanych fragmentów.

A malowanie czerwonego - nic trudnego. Gorzej malowanie czerwonym - pojawia się problem krycia - czerwony lakier jest pod tym względem beznadziejny...[/list]
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-02-2010, 18:34   

dokładnie wyjaśnij jak matować, czy to tylko narobić dużo gęstych rys, czy ,,polerować'' prawie do podkładu?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-02-2010, 18:41   

Broń Cię Panie Boże przed rysami.

Jeżeli twoje drzwi są w dobrym stanie, bez wgnieceń, bez rys - używasz 800 i matujesz na mokro (zanurzasz papier w wodzie). Nie naciskając mocno robisz okrężne ruchy (papier dociskasz tylko dłonią - bez klocka). Nie zdzierasz czerwonego lakieru - niech jest. Bo jak go zedrzesz, to nawet nie zauważysz kiedy zedrzesz podkład. Cel jest jeden - błyszczący czerwony lakier ma się stać po prostu matowy - bez żadnych rys. Jak to robisz pierwszy raz, to po kilkukrotnym przejechaniu papierem osusz matowany fragment i zobacz efekt. Część będzie matowa, ale będą też punkty niezmatowane - matujesz, aż cały fragment będzie miał jednolitą fakturę.
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-02-2010, 18:45   

rodzynek napisał/a:
błyszczący czerwony lakier ma się stać po prostu matowy
to on już jest matowy :P ale zaczynam czaić, trochę popoleruję drobnym papierem ścierny, potem spłukać pył, odtłuścić i pomału, cieniutkimi warstwami malować. To drzwi, jeszcze został zderzak, tak samo?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-02-2010, 18:55   

Zderzak tak samo. Dodatkowo polecałbym uwagę, żeby nie dojść do plastiku (na plastik nakłada się specjalny podkład).

Uważaj jeszcze na wszelkich krawędziach i załamaniach - tam szczególnie szybko można zeszlifować lakier do blachy (plastiku).
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-02-2010, 18:57   

rodzynek napisał/a:
na plastik nakłada się specjalny podkład
chyba, że będę chciał malować cały, to wtedy w jakiej postaci jest ten podkład i jak nakładać? też może być w spreju?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-02-2010, 19:01   

jelcyn napisał/a:
rodzynek napisał/a:
na plastik nakłada się specjalny podkład
chyba, że będę chciał malować cały, to wtedy w jakiej postaci jest ten podkład i jak nakładać? też może być w spreju?


Nie maluj całego. Szkoda roboty. Musiałbyś plastik zeszlifować na gładko, potem zapodkładować i dopiero malować. Szkoda kasy i roboty (a efekt średni). Nie wiem czy podkłady do plastiku występują w sprajach.

Podpowiem Ci, że na te dwa elementy zejdą Ci dwa spraje, jednym nie dasz rady.
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-02-2010, 19:03   

ok, dzięki, prawdopodobnie jutro zabiorę się do roboty, przynajmniej do matowania.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load