|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Mułowaty Sedi? |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-06-2008, 16:39 Mułowaty Sedi?
|
|
|
Witam.
Mam takie pytanko...
Zauważyłem, że Sedi jest mułowate na pierwszych biegach...
Mam wrażenie, że jak na 150 kucyków powinien być mocniejszy...
Dziwnie się zbiera... Na wyższych biegach już jakoś idzie.
Mam wrażenie jakby przy odpalaniu powietrze waliło w obudowę filtra...
Podpinałem drugiego kompa i podobnie...
Dodam, że auto jest na gazie, silnik po remoncie góry,wymianie płynów i rozrządu...
Trzyma ładnie obroty... |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 27-06-2008, 16:41
|
|
|
Dawid, dieje sie tak zarówno gazie i benzynie |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-06-2008, 16:47
|
|
|
Mam wrażenie, że tak...
Jeszcze dzisiaj dokładnie go sprawdzę...
Ogólnie nie mam nic do silnika. Tylko właśnie po odpaleniu tak jakby waliło w obudowę filtra...
Pali ładnie - 12 po mieście. |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-06-2008, 16:48
|
|
|
jakby waliło... a jak stan kabli WN? |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-06-2008, 16:57
|
|
|
Stan kabli nie wiem. A jak go sprawdzić? Czy nie są zużyte z wierzchu?
Gość od którego kupiłem auto powiedział, że jeździł na stożkowym filtrze, ale go wyciągnął przed sprzedażą. Możliwe jest, że gaz jest wyregulowany pod ten filtr? |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-06-2008, 17:18
|
|
|
Dawid napisał/a: | Pali ładnie - 12 po mieście. |
Za mało pali nie zdziw się jak za 20-30tys km będziesz znowu robił głowice, wybór należy do Ciebie, albo palisz LPG jak przystało na ten silnik 14-15l/100km na mieście albo zawory ...
Więc pierwsza sprawa regulacja instalacji LPG, druga wrzuć fotki jak ona u Ciebie pod maska wygląda, no i najważniejsze, zapewne masz instalacje na mikserze, więc nie licz na to że auto będzie się z mikserem w dolocie zbierało nawet na PB jak należy na 150KM, niestety mikser dla tego silnika w dolocie to jak oddychanie przez słomkę dla Ciebie ...
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-06-2008, 17:29
|
|
|
Czyli pojechać na regulację gazu?
A odnośnie gazu, to mam pod maską dwa sterowniki Stag-a i nie jestem pewien czy to nie sekwencja. Jak można sprawdzić samemu jaki typ gazu jest założony? |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-06-2008, 17:30
|
|
|
Dawid napisał/a: | Czyli pojechać na regulację gazu?
A odnośnie gazu, to mam pod maską dwa sterowniki Stag-a i nie jestem pewien czy to nie sekwencja. Jak można sprawdzić samemu jaki typ gazu jest założony? |
Dawaj fotę ;] Albo inaczej, odczytaj jaki symbol masz na sterowniku a ja Ci powiem co to za instalacja ... Ale jeśli masz dwa sterowniki to wygląda na I/II generacje, sterownik + emulator sondy lambda i wtryskiwaczy ....
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-06-2008, 17:41
|
|
|
Na życzenie - zdjęcia.
|
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 27-06-2008, 17:42
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | jeśli masz dwa sterowniki to wygląda na I/II generacje, sterownik + emulator sondy lambda i wtryskiwaczy ....
|
no dokladnie tak. Jeśli masz wtrysk to powinien być jeden sterownik (np. stag200 lub 300) no i wtryskiwacze podłączone do kolektora dolotowego.
** Dodano: 27-06-2008, 18:43 **
masz zwykłą instalację II generacji. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-06-2008, 17:44
|
|
|
Ile kosztowałoby przerobienie tego gazu na sekwencję? |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-06-2008, 17:46
|
|
|
Dawid napisał/a: | Na życzenie - zdjęcia. |
Mikserek, II generacja ... wyregulować i jeździć, super osiągów nie będzie niestety, jeszcze możesz się pokusić i kiedyś zmierzyć średnice wewnętrzną miksera, zobaczymy jak mocno masz zdławiony dolot.
No i jak będziesz kiedyś w Lublinie zapraszam na jazdę testową sedici na wtrysku LPG ....
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 27-06-2008, 17:46
|
|
|
Dawid napisał/a: | Ile kosztowałoby przerobienie tego gazu na sekwencję? |
zależy gdzie... w warsztatach to ok 1700zł.
u mnie taniej. Odezwij się na pw bo z kielc masz do mnie niedaleko. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-06-2008, 17:49
|
|
|
akj3 napisał/a: | Dawid napisał/a: | Ile kosztowałoby przerobienie tego gazu na sekwencję? |
zależy gdzie... w warsztatach to ok 1700zł.
u mnie taniej. Odezwij się na pw bo z kielc masz do mnie niedaleko. |
To napisz konfigurację osprzętu dla tego silnika i zobaczymy na ile się dokształciłeś z tematu wtrysku LPG ....
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-06-2008, 17:52
|
|
|
A co z problemem ,,muła"? Czym może być spowodowane? |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-06-2008, 17:57
|
|
|
Dawid napisał/a: | A co z problemem ,,muła"? Czym może być spowodowane? |
Wymieniać?? No dobra, jeśli chodzi o mułowatość na Pb:
- czujnik położenia wału
- czujnik Halla w rozdzielaczu zapłonu
- MAP Sensor
- sonda lambda
- czujnik temp. silnika
- czujnik temp. zasysanego powietrza
- wszelkie podciśnienia kolektora ssącego, miejsce wpięcia MAP sensora
- pompa paliwa/ciśnienie wtrysku ....
i wiele innych spraw może powodować zmulenie tego silnika, ale nie trać wiary, z czasem będziesz znał ten silnik od podszewki |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 27-06-2008, 17:57
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | To napisz konfigurację osprzętu dla tego silnika |
zavoli zeta s + stag 300 (lub 200 jeśli ma być taniej, w ostateczności zenit) + valtek (dysze i szybkość wtrysków dopiero podczas montażu bo nie wiem jakie tam są czasy wtrysku i jak wygląda mapa)
Wiem że zaraz powiesz że valtek to gówno... |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-06-2008, 18:05
|
|
|
[quote="akj3"] GrzesiekK. napisał/a: | Wiem że zaraz powiesz że valtek to gówno... |
E spoko, nie gorączkuj się ;] Valtek jeśli będzie BFC nawet sobie radzi, tyle że z czasem więcej z nim problemów niż korzyści z racji jego taniości.
Co do wtrysku, pełna sekwencja, czasy wtrysku na jałowych 3,5ms do 12-13ms przy pełnym bucie na seryjnym ecu, u mnie na modzonej elektronice czasy wtrysku dochodzą do 16ms. Brak dotrysków i innych niespodzianek więc niby robota prosta do zrobienia ale jest parę innych haczyków aby to auto śmigało jak należy na LPG...
Odnośnie ostatniego mojego posta względem Ciebie, nie myśl że chciałem na Ciebie naskoczyć, po prostu chciałem poznać co proponujesz.
Reduktor Zavoli może być, wyrabia się bez znacznych spadków ciśnienia gazu, ale ma inna przypadłość, duże przerosty ciśnienia po cut-off.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 03-07-2008, 07:12
|
|
|
Jeżeli silnik jest zamulony i wieje do filtra powietrza to nzaczy, iż może być źle założony pasek rozrządu - przestawienie o ząbek lub 2 i przy sprężaniu (początku) nie są domknięte zawory ssące (wieje do filtra) o ten kawałek mieszanki (ktróry wraca na filtr) samochód jest słabszy. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-07-2008, 15:39
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Jeżeli silnik jest zamulony i wieje do filtra powietrza to nzaczy, iż może być źle założony pasek rozrządu - przestawienie o ząbek lub 2 i przy sprężaniu (początku) nie są domknięte zawory ssące (wieje do filtra) o ten kawałek mieszanki (ktróry wraca na filtr) samochód jest słabszy. |
Raczej nie w 16tce, tu przestawienie o 1-2 ząbki to pogięte zawory ;]
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|