Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik temperatury głowicy
Autor Wiadomość
Shiden 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 103
Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-02-2008, 19:43   Czujnik temperatury głowicy

Zastanawia mnie czujniczek temperatury na głowicy.
Puki co używam go zamiast temperatury płynu chłodzącego bo miałem lekki wyciek i wydawało mi się to bardziej współmierne, jednak temperatura różni się mniej więcej o ok. 10 stopni.
Czy ma do niego byc coś konkretnego podłączonego np. automatyczne ssanie czy jest to wogóle coś innego?
_________________
ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana :(
     assistance
 
 
Q.. 



Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 05-02-2008, 21:04   

Nie wiem jak w Twoim tipku , ale jeżdżę teraz lancią dedrą tds i tam z pomiaru temperatury silnika korzysta też przekaźnik świec żarowych (świece nie wyłączają sie po wyłączeniu lampki tylko po osiągnięciu przez silnik określonej temperatury, jest to związane ze zmniejszeniem zanieczyszczeń spalin).
_________________
BRAVO 1.6 & LANCIA Y 1.4 & MAREA SW 1.6
     Moneta
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-02-2008, 21:35   

Cytat:
Zastanawia mnie czujniczek temperatury na głowicy.
Puki co używam go zamiast temperatury płynu chłodzącego bo miałem lekki wyciek i wydawało mi się to bardziej współmierne, jednak temperatura różni się mniej więcej o ok. 10 stopni.
Czy ma do niego byc coś konkretnego podłączonego np. automatyczne ssanie czy jest to wogóle coś innego?


O jakim czujniku mówisz ? bo w głowice to masz wkręcony tylko jeden ( na jeden kabel), ten od pomiaru temperatury silnika i nic wiecej. Drugi taki co jest to jest na termostacie i służy do regulacji zaworami na pompie wtryskowej (dwa kable).


Q.. napisał/a:
(świece nie wyłączają sie po wyłączeniu lampki tylko po osiągnięciu przez silnik określonej temperatury, jest to związane ze zmniejszeniem zanieczyszczeń spalin).


Co do tego to nie byłbym taki pewien bo za dogrzewanie świecami po zgaśnięciu kontrolki odpowiada sterownik a nie czujnik temperatury.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Shiden 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 103
Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-02-2008, 22:08   

Hipo napisał/a:
O jakim czujniku mówisz ? bo w głowice to masz wkręcony tylko jeden ( na jeden kabel), ten od pomiaru temperatury silnika i nic wiecej. Drugi taki co jest to jest na termostacie i służy do regulacji zaworami na pompie wtryskowej (dwa kable).

Właśnie i na termostacie i na głowicy mam na jeden kabel. Próbowałem obydwa podłączac i ten na głowicy pokazuje ok 10 stopni większą temperature. Jeden mam wolny, a jak to mówią nic nie jest bez powodu :P Jaki byłby efekt jeżeli nie miałbym podłączonego tego do regulacji zaworami na pompie wtryskowej? Bo z niewyjaśnionych przyczyn dośc dużo pali i na wolnych obrotach dymi na biało.

Q.. napisał/a:
(świece nie wyłączają sie po wyłączeniu lampki tylko po osiągnięciu przez silnik określonej temperatury, jest to związane ze zmniejszeniem zanieczyszczeń spalin).

W teorii przynajmniej nowsze diesle tak mają, ale czy tak samo jest z tipem to nie wiem, prawdopodobnie tak.
_________________
ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana :(
     assistance
 
 
zetor 


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-02-2008, 22:40   

Shiden,
Na głowicy, będziesz miał zawsze większą temperaturę, prawa fizyki, po prostu ciecz chłodząca nie tak szybko pobiera ciepło jak jest nagrzana głowica i masz większą temp. w okolicy głowicy. Analogiczną sytuację masz w ogrzewaniu C.O., na piecu(woda) jest zawsze większa temp. niż na grzejniku.
_________________
Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-02-2008, 10:04   

Shiden napisał/a:
Próbowałem obydwa podłączac i ten na głowicy pokazuje ok 10 stopni większą temperature.


Logicznie Ci kolega zetor wytłumaczył czego tak jest. Poza tym skoro masz mieć pokazywaną temperature silnika to po co kombinujesz z tymi czujnikami ?

Shiden napisał/a:
W teorii przynajmniej nowsze diesle tak mają, ale czy tak samo jest z tipem to nie wiem, prawdopodobnie tak.

Tipo ma takei dogrzewanie ale nie jest ono uzależnione od temperatury silnika tylko normalnie masz sterownik czasowy i tyle.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Shiden 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 103
Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-02-2008, 06:19   

No więc do czego powinien byc podłączony jeden z tych czujników?
_________________
ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana :(
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-02-2008, 15:41   

Cytat:
No więc do czego powinien byc podłączony jeden z tych czujników?


Nie rozumiem pytania ? ten w głowicy jest od temp silnika i powinien być podpięty do deski, a drugi do instalacji i gdzieś tam we wiązce sobie leci do celu, do zaworków przy pompie.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-02-2008, 16:17   

Witam

Mam wrażenie że "ten drugi" czujnik o którym tu się wspomina, to chodzi chyba o czujnik w układzie rozruchowym, przy rozruchu zimnego silnika przyśpieszany jest zapłon, (w starszych dieslach i bez turbo było cięgno ręczne), ale nie rozgryzłem jeszcze tego układu do końca jak działa bo i jest jakiś element podciśniowy :)
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-02-2008, 07:47   

sheriffnt napisał/a:
Mam wrażenie że "ten drugi" czujnik o którym tu się wspomina, to chodzi chyba o czujnik w układzie rozruchowym, przy rozruchu zimnego silnika przyśpieszany jest zapłon, (w starszych dieslach i bez turbo było cięgno ręczne), ale nie rozgryzłem jeszcze tego układu do końca jak działa bo i jest jakiś element podciśniowy



No cóż muszę Cię rozczarować ale to tylko wrażenie :D bo ten drugi czujnik jest sprzężony z tymi zaworkami na pompie wtryskowej które powodują to że na zimnym strasznie klekocze ale znacznie ułatwia to rozruch.


Natomiast to o czym piszesz czyli to urządzenie nie podciśnieniowe ale sterowane termiczne, jak najbardziej steruje wyprzedzeniem zapłonu. Tutaj też masz do pompy linke z tą różnicą że nie ciągniesz jej ręcznie jak w wolnossącym ale idzie ona do takiej tuby która jest wkręcona w termostat. Jak rosnie temperatura płynu to element się rozszerza powodując popuszczanie linki a co za tym idzie opóźnianie zapłonu.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-02-2008, 16:40   

Witam
Hipo napisał/a:
sheriffnt napisał/a:
Mam wrażenie że "ten drugi" czujnik o którym tu się wspomina, to chodzi chyba o czujnik w układzie rozruchowym, przy rozruchu zimnego silnika przyśpieszany jest zapłon, (w starszych dieslach i bez turbo było cięgno ręczne), ale nie rozgryzłem jeszcze tego układu do końca jak działa bo i jest jakiś element podciśniowy


No cóż muszę Cię rozczarować ale to tylko wrażenie :D bo ten drugi czujnik jest sprzężony z tymi zaworkami na pompie wtryskowej które powodują to że na zimnym strasznie klekocze ale znacznie ułatwia to rozruch.

Natomiast to o czym piszesz czyli to urządzenie nie podciśnieniowe ale sterowane termiczne, jak najbardziej steruje wyprzedzeniem zapłonu. Tutaj też masz do pompy linke z tą różnicą że nie ciągniesz jej ręcznie jak w wolnossącym ale idzie ona do takiej tuby która jest wkręcona w termostat. Jak rosnie temperatura płynu to element się rozszerza powodując popuszczanie linki a co za tym idzie opóźnianie zapłonu.


Dzieki za wyjaśnienie, myślałem że to coś ma wspólnego z linką :)
Az poszedłem to sprawdzić :) Zgadza się co do linki, ona zapewne przyśpiesza zapłon przy zimnym silniku, dodatkowo są 2 czujniki, jeden wkręcony w głowicę podaje temp cieczy chłodzącej (nazwijmy to silnika), drugi leci do pompy wtryskowej, i jego zadaniem jest wzbogacanie mieszanki przy rozruchu :) (tyle przynajmniej wyczytałem w książce)
Czyli jakby już wszystko jasne, z tego wynika że ten drugi czujnik nie może być wykorzystany do podawania temp. na panel, bo jest niezbędny do rozruchu zimnego silnika :)
Super, dopiero poznaję Temperkę, a lubię wiedzieć co w aucie "gra" zanim się popsuje :badgrin:
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-02-2008, 20:46   

sheriffnt, akurat ten czujnik drugi nie jest niezbędny do rozruchu :) zrób próbe, odepnij kabelki od zaworków na pompie, też zapali tylko ze na zimnym będzie miał strasznie niskie obroty ale nie bedzie tak mocno klekotał ;)
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 10-02-2008, 21:42   

Witam
Hipo napisał/a:
sheriffnt, akurat ten czujnik drugi nie jest niezbędny do rozruchu :) zrób próbe, odepnij kabelki od zaworków na pompie, też zapali tylko ze na zimnym będzie miał strasznie niskie obroty ale nie bedzie tak mocno klekotał ;)


Spróbuję, choć byłem święcie przekonany że jest niezbędny do rozuchu..
Hmmm... może miałem wczęsniej za dużo do czynienia wcześniej z g...mi silnikami, w Oplach i Fordach (mam na myśli te starszej generacji), tam odpięcie lub usterka czegokolwiek z osprzętu z reguły kończyło się niemożnością odpalenia ;D
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-02-2008, 16:10   

sheriffnt napisał/a:
tam odpięcie lub usterka czegokolwiek z osprzętu z reguły kończyło się niemożnością odpalenia



Tutaj masz najprostszego do bólu diesla, jak tylko odpalisz to będzie pracować az paliwa braknie :D
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load