|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Czujnik temperatury głowicy |
Autor |
Wiadomość |
Shiden
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-02-2008, 19:43 Czujnik temperatury głowicy
|
|
|
Zastanawia mnie czujniczek temperatury na głowicy.
Puki co używam go zamiast temperatury płynu chłodzącego bo miałem lekki wyciek i wydawało mi się to bardziej współmierne, jednak temperatura różni się mniej więcej o ok. 10 stopni.
Czy ma do niego byc coś konkretnego podłączonego np. automatyczne ssanie czy jest to wogóle coś innego? |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
|
Q..
Dołączył: 03 Sty 2008 Posty: 27 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 05-02-2008, 21:04
|
|
|
Nie wiem jak w Twoim tipku , ale jeżdżę teraz lancią dedrą tds i tam z pomiaru temperatury silnika korzysta też przekaźnik świec żarowych (świece nie wyłączają sie po wyłączeniu lampki tylko po osiągnięciu przez silnik określonej temperatury, jest to związane ze zmniejszeniem zanieczyszczeń spalin). |
_________________ BRAVO 1.6 & LANCIA Y 1.4 & MAREA SW 1.6 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-02-2008, 21:35
|
|
|
Cytat: | Zastanawia mnie czujniczek temperatury na głowicy.
Puki co używam go zamiast temperatury płynu chłodzącego bo miałem lekki wyciek i wydawało mi się to bardziej współmierne, jednak temperatura różni się mniej więcej o ok. 10 stopni.
Czy ma do niego byc coś konkretnego podłączonego np. automatyczne ssanie czy jest to wogóle coś innego? |
O jakim czujniku mówisz ? bo w głowice to masz wkręcony tylko jeden ( na jeden kabel), ten od pomiaru temperatury silnika i nic wiecej. Drugi taki co jest to jest na termostacie i służy do regulacji zaworami na pompie wtryskowej (dwa kable).
Q.. napisał/a: | (świece nie wyłączają sie po wyłączeniu lampki tylko po osiągnięciu przez silnik określonej temperatury, jest to związane ze zmniejszeniem zanieczyszczeń spalin). |
Co do tego to nie byłbym taki pewien bo za dogrzewanie świecami po zgaśnięciu kontrolki odpowiada sterownik a nie czujnik temperatury. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Shiden
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-02-2008, 22:08
|
|
|
Hipo napisał/a: | O jakim czujniku mówisz ? bo w głowice to masz wkręcony tylko jeden ( na jeden kabel), ten od pomiaru temperatury silnika i nic wiecej. Drugi taki co jest to jest na termostacie i służy do regulacji zaworami na pompie wtryskowej (dwa kable).
|
Właśnie i na termostacie i na głowicy mam na jeden kabel. Próbowałem obydwa podłączac i ten na głowicy pokazuje ok 10 stopni większą temperature. Jeden mam wolny, a jak to mówią nic nie jest bez powodu Jaki byłby efekt jeżeli nie miałbym podłączonego tego do regulacji zaworami na pompie wtryskowej? Bo z niewyjaśnionych przyczyn dośc dużo pali i na wolnych obrotach dymi na biało.
Q.. napisał/a: | (świece nie wyłączają sie po wyłączeniu lampki tylko po osiągnięciu przez silnik określonej temperatury, jest to związane ze zmniejszeniem zanieczyszczeń spalin). |
W teorii przynajmniej nowsze diesle tak mają, ale czy tak samo jest z tipem to nie wiem, prawdopodobnie tak. |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
|
zetor
Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 96 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-02-2008, 22:40
|
|
|
Shiden,
Na głowicy, będziesz miał zawsze większą temperaturę, prawa fizyki, po prostu ciecz chłodząca nie tak szybko pobiera ciepło jak jest nagrzana głowica i masz większą temp. w okolicy głowicy. Analogiczną sytuację masz w ogrzewaniu C.O., na piecu(woda) jest zawsze większa temp. niż na grzejniku. |
_________________ Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-02-2008, 10:04
|
|
|
Shiden napisał/a: | Próbowałem obydwa podłączac i ten na głowicy pokazuje ok 10 stopni większą temperature. |
Logicznie Ci kolega zetor wytłumaczył czego tak jest. Poza tym skoro masz mieć pokazywaną temperature silnika to po co kombinujesz z tymi czujnikami ?
Shiden napisał/a: | W teorii przynajmniej nowsze diesle tak mają, ale czy tak samo jest z tipem to nie wiem, prawdopodobnie tak. |
Tipo ma takei dogrzewanie ale nie jest ono uzależnione od temperatury silnika tylko normalnie masz sterownik czasowy i tyle. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Shiden
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-02-2008, 06:19
|
|
|
No więc do czego powinien byc podłączony jeden z tych czujników? |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-02-2008, 15:41
|
|
|
Cytat: | No więc do czego powinien byc podłączony jeden z tych czujników? |
Nie rozumiem pytania ? ten w głowicy jest od temp silnika i powinien być podpięty do deski, a drugi do instalacji i gdzieś tam we wiązce sobie leci do celu, do zaworków przy pompie. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-02-2008, 16:17
|
|
|
Witam
Mam wrażenie że "ten drugi" czujnik o którym tu się wspomina, to chodzi chyba o czujnik w układzie rozruchowym, przy rozruchu zimnego silnika przyśpieszany jest zapłon, (w starszych dieslach i bez turbo było cięgno ręczne), ale nie rozgryzłem jeszcze tego układu do końca jak działa bo i jest jakiś element podciśniowy |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-02-2008, 07:47
|
|
|
sheriffnt napisał/a: | Mam wrażenie że "ten drugi" czujnik o którym tu się wspomina, to chodzi chyba o czujnik w układzie rozruchowym, przy rozruchu zimnego silnika przyśpieszany jest zapłon, (w starszych dieslach i bez turbo było cięgno ręczne), ale nie rozgryzłem jeszcze tego układu do końca jak działa bo i jest jakiś element podciśniowy |
No cóż muszę Cię rozczarować ale to tylko wrażenie bo ten drugi czujnik jest sprzężony z tymi zaworkami na pompie wtryskowej które powodują to że na zimnym strasznie klekocze ale znacznie ułatwia to rozruch.
Natomiast to o czym piszesz czyli to urządzenie nie podciśnieniowe ale sterowane termiczne, jak najbardziej steruje wyprzedzeniem zapłonu. Tutaj też masz do pompy linke z tą różnicą że nie ciągniesz jej ręcznie jak w wolnossącym ale idzie ona do takiej tuby która jest wkręcona w termostat. Jak rosnie temperatura płynu to element się rozszerza powodując popuszczanie linki a co za tym idzie opóźnianie zapłonu. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-02-2008, 16:40
|
|
|
Witam
Hipo napisał/a: | sheriffnt napisał/a: | Mam wrażenie że "ten drugi" czujnik o którym tu się wspomina, to chodzi chyba o czujnik w układzie rozruchowym, przy rozruchu zimnego silnika przyśpieszany jest zapłon, (w starszych dieslach i bez turbo było cięgno ręczne), ale nie rozgryzłem jeszcze tego układu do końca jak działa bo i jest jakiś element podciśniowy |
No cóż muszę Cię rozczarować ale to tylko wrażenie bo ten drugi czujnik jest sprzężony z tymi zaworkami na pompie wtryskowej które powodują to że na zimnym strasznie klekocze ale znacznie ułatwia to rozruch.
Natomiast to o czym piszesz czyli to urządzenie nie podciśnieniowe ale sterowane termiczne, jak najbardziej steruje wyprzedzeniem zapłonu. Tutaj też masz do pompy linke z tą różnicą że nie ciągniesz jej ręcznie jak w wolnossącym ale idzie ona do takiej tuby która jest wkręcona w termostat. Jak rosnie temperatura płynu to element się rozszerza powodując popuszczanie linki a co za tym idzie opóźnianie zapłonu. |
Dzieki za wyjaśnienie, myślałem że to coś ma wspólnego z linką
Az poszedłem to sprawdzić Zgadza się co do linki, ona zapewne przyśpiesza zapłon przy zimnym silniku, dodatkowo są 2 czujniki, jeden wkręcony w głowicę podaje temp cieczy chłodzącej (nazwijmy to silnika), drugi leci do pompy wtryskowej, i jego zadaniem jest wzbogacanie mieszanki przy rozruchu (tyle przynajmniej wyczytałem w książce)
Czyli jakby już wszystko jasne, z tego wynika że ten drugi czujnik nie może być wykorzystany do podawania temp. na panel, bo jest niezbędny do rozruchu zimnego silnika
Super, dopiero poznaję Temperkę, a lubię wiedzieć co w aucie "gra" zanim się popsuje |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-02-2008, 20:46
|
|
|
sheriffnt, akurat ten czujnik drugi nie jest niezbędny do rozruchu zrób próbe, odepnij kabelki od zaworków na pompie, też zapali tylko ze na zimnym będzie miał strasznie niskie obroty ale nie bedzie tak mocno klekotał |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 21:42
|
|
|
Witam
Hipo napisał/a: | sheriffnt, akurat ten czujnik drugi nie jest niezbędny do rozruchu zrób próbe, odepnij kabelki od zaworków na pompie, też zapali tylko ze na zimnym będzie miał strasznie niskie obroty ale nie bedzie tak mocno klekotał |
Spróbuję, choć byłem święcie przekonany że jest niezbędny do rozuchu..
Hmmm... może miałem wczęsniej za dużo do czynienia wcześniej z g...mi silnikami, w Oplach i Fordach (mam na myśli te starszej generacji), tam odpięcie lub usterka czegokolwiek z osprzętu z reguły kończyło się niemożnością odpalenia |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-02-2008, 16:10
|
|
|
sheriffnt napisał/a: | tam odpięcie lub usterka czegokolwiek z osprzętu z reguły kończyło się niemożnością odpalenia |
Tutaj masz najprostszego do bólu diesla, jak tylko odpalisz to będzie pracować az paliwa braknie |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|