|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Kolejny problem... |
Autor |
Wiadomość |
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-03-2008, 16:02 Kolejny problem...
|
|
|
Panowie... mam problem... nie mam wyświetlanego poziomu paliwa... pewnie powiecie że czujnik... ale zonk... czujnik kupiłem dobry, założyłem podłączyłem i dupa... po znajomości pożyczyłem inny czujnik i to samo...
nie wiem co dalej robić... dać sobie spokój i oddać auto do elektryka? czy jest jakiś sposób z którym sobie poradzę żeby to wkońcu zrobić?
Pomożecie? |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-03-2008, 16:34 Re: Kolejny problem...
|
|
|
Witam
Sapphiron napisał/a: | Panowie... mam problem... nie mam wyświetlanego poziomu paliwa... pewnie powiecie że czujnik... ale zonk... czujnik kupiłem dobry, założyłem podłączyłem i dupa... po znajomości pożyczyłem inny czujnik i to samo...
nie wiem co dalej robić... dać sobie spokój i oddać auto do elektryka? czy jest jakiś sposób z którym sobie poradzę żeby to wkońcu zrobić?
Pomożecie? |
Sam zauważam podobne historie w swojej Temperce, od czasu do czasu coś głupieje we wskaźnikach. Po pierwsze jak coś swankuje, to zauważyłem że ma to trochę wspólnego z napięciem na akumulatorze, często wystarczy by silnik po rozruchu chwilę popracował, akumulator się trochę podładował, wtedy gaszę silnik i ponowny rozruch i z reguły wskaźniki już działają. Po drugie, warto porozłączać po kolei (aby czegoś nie pomylić)kabelki od czujników, potraktować styki kontaktów wd 40 lub kontaktem w spraju, podociskać złącza konektorowe i zapiąć jeszcze raz.. jeśli to nie pomoże, problem może tkwić w polączeniach ze skrzynką bezpieczników lub deską wskaźników. Nie ma się co oszukiwać nasze auta swoje lata już mają i wymagają takiej pielegnacji od czasu do czasu.
PS u mnie takie zabiegi pomogły, przydały się doświadczenia z "pełnoletnią" Ładą
Warto popróbować samemu, bo jeśli to słabe styki, elektryk także może rozłożyć ręce, wizyte w warsztacie można potraktować jako ostateczność , kiedy opisane zabiegi we własnym zakresie nie przyniosły efektu. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 18-03-2008, 16:47
|
|
|
Sapphiron napisał/a: | ale co dokładnie zrobić? bo reszta wskaźników i czujników działa... a od poziomu paliwa nie działa |
sheriffnt napisał/a: | warto porozłączać po kolei (aby czegoś nie pomylić)kabelki od czujników, potraktować styki kontaktów wd 40 lub kontaktem w spraju, podociskać złącza konektorowe i zapiąć jeszcze raz.. jeśli to nie pomoże, problem może tkwić w polączeniach ze skrzynką bezpieczników lub deską wskaźników. Nie ma się co oszukiwać nasze auta swoje lata już mają i wymagają takiej pielegnacji od czasu do czasu. |
Dodatkowo sprawdź czy dobrze docisnąłeś wtyczki w desce jak składałeś. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-03-2008, 16:52
|
|
|
wtyczki w desce dociśnięte na lux... a w skrzynce bezpieczników gdzie szukać? i czego szukać? |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-03-2008, 17:12
|
|
|
Witam
Na początek powyciągaj pojedyńczo bezbieczniki i przekaźniki, jeśli są zaśniedziałe, to generalnie nawet ich ruszenie potrafi poprawić kontakt, jesli jeszcze popsikasz jakimś sprajem do elektryki, to powinno pomóc na dłuższy czas.
Możesz jeszcze obejrzeć i poprawić styk wtyczek wchodzą do skrzynki bezpieczników, bardziej prawdopobny jest zły styk niż przetarty kabel. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-03-2008, 17:20
|
|
|
bezpieczniki wszystkie wymieniałem dla świętego spokoju jak kupowałem auto... przekaźniki? hmm... tego wogóle nie ruszałem... a wtyczki idę zaraz sprawdzę...
a jeśli to nie wtyki przy skrzynce to co to może być? |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 18-03-2008, 19:16
|
|
|
Sapphiron, a zegarek Ci działa dobrze?
Rozumiem, że masz DGT?
Może spójrz na ten schemat (czujnik 107A, wskaźnik K w skrzynce 66) i posprawdzaj styki, zwłaszcza połączenia masy, bo chyba wskaźnik paliwa ma 2 przyłącza masy, jedno wspólne z zegarkiem.
To elektryka, pobaw się w szukanie zająca.
|
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 18-03-2008, 19:33
|
|
|
A próbowałeś ruszać tym potencjometrem w czujniku jednocześnie obserwując wskaźnik? |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-03-2008, 19:35
|
|
|
Wieprz, w jaki sposób? |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 18-03-2008, 19:40
|
|
|
Nie widziałem na żywo czujnika, ale z tego, co widziałem na schemacie i co pisał enters "czujnik paliwa jest zwyklym potencjometrem rezystancyjnym i jak go wypniesz wskazowka spadnie do zera i zapali sie rezerwa" w jednym temacie, to wnioskuję, że można poruszać tym pływakiem podczepionym do czujnika.
Innego pomysłu nie widzę. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-03-2008, 19:44
|
|
|
Wieprz napisał/a: | wskazowka spadnie do zera i zapali sie rezerwa | no to ja tak mam cały czas... zero kresek i migająca ciągle rezerwa |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 18-03-2008, 19:46
|
|
|
Hmm. Może masz jakąś przerwę w obwodzie, skoro tak masz, jak napisał enters?
Myślałem, że masz ze dwie kreski i miga rezerwa.
Pisałeś, że podłączyłeś nowy czujnik. Jeśli czujnik by był w porządku, to wina leży moim zdaniem gdzieś "po drodze", czyli albo styki, albo kable.
No i polecam lekturę Czujnik_guide . |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 18-03-2008, 19:54
|
|
|
Sapphiron napisał/a: | próbówką, żarówką i językiem te kable i nic |
No to BYŁBY z Ciebie elektryk, gdybyś tak zrobił sobie z instalacją w domu w razie jakiejś przerwy.
Zwłaszcza językiem.
Ale wracając do tematu.
Opisz może dokładnie, w jaki sposób badałeś obwody czujnika i wskaźnika?
Jeśli by dochodziło napięcie od skrzynki do czujnika, a prąd by nie szedł do wskaźnika, to możesz już sprawdzać kable i styki na drodze czujnik-wskaźnik. Ja tak robiłem w Talbocie, jak mi nie chciał cokolwiek wskazywać wskaźnik. ;P
Sprawy elektryki są łatwe, ale trzeba szukać i zawężać sobie pole działań.
Swoją drogą widziałem, że ostatnio chyba 6 marca chciałeś kupić czujnik od kogoś na forum. Od jak dawna nie działa Ci wskaźnik?
Były jakieś objawy zepsucia, czy od razu padł? |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-03-2008, 19:57
|
|
|
nie wiem dalej o co chodzi... ja jedynie badałem czy idzie prąd na kablach od wtyczki wpinanej do czujnika. nic więcej... i tam nie było prądu wogóle... a sprawdzałem na odpalonym silniku więc prąd powinien być z tego co sądzę
wskaźnik nie działał już kiedy kupiłem... |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 18-03-2008, 20:11
|
|
|
Sapphiron napisał/a: | ja jedynie badałem czy idzie prąd na kablach od wtyczki wpinanej do czujnika |
Że tak się zapytam, czy badałeś oba kable, podpinając jeden wtyk pomiarowy do kabla, a drugi przykładając do nadwozia?
Jeden jest źródłowy, a drugi idzie do wskaźnika jako odbiorczy.
Jeśli masz zero kresek to tak, jakby czujnik by był odłączony, czyli by była przerwa. A jakbyś spróbował na odwrót, czyli połączyć oba te przewody, które idą do czujnika, to miałbyś zerową rezystancję i wskaźnik by to odczytał, jako pełny bak. Jeśli by jednak nadal odczytywał to jako rezerwa i brak paliwa, to musiałbyś sprawdzić kable na drodze czujnik -> skrzynka bezp. -> deska -> wskaźnik i bezwzględnie przeczyścić wszystkie styki na tej drodze.
Sprawdź też, czy są podłączone masy obydwie do wskaźnika, czy nie ma tam nic przepalonego.
To na razie chyba tyle.
No i może zobacz bebechy tego wskaźnika w desce, czy wszystko jest ok.
Może coś jest zrąbane we wskaźniku? |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-03-2008, 20:15
|
|
|
napisze tu żeby nie zaśmiecać shutboxa
instalacja czujnika jest prosta jak konstrukcja cepa:
MASA----------------------CZUJNIK------------------------DESKA
ewentualnie:
DESKA------------------CZUJNIK------------DESKA
--------- = kabel
czujnika jesteś pewien więc problem tkwi w desce (mało prawdopodobne acz możliwe), lub w kablach (i tu bym szukał).
teraz kwestia dorwać schemat zobaczyć jak to wygląda i najprościej zastępować kolejne kable swoim własnym przewodem, w ten sposób odkryjesz który z nich padł
P.S. i zgadzam się z przedmówcą jak zewrzesz kable to chyba powinno pokaząć pełny bak, bynajmniej tak sie dzieje z czujnikiem temperatury który też działa na opór (rezystancję) |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 18-03-2008, 20:21
|
|
|
yoyo napisał/a: | dorwać schemat |
Popatrz parę postów wyżej.
yoyo napisał/a: | zastępować kolejne kable swoim własnym przewodem |
Moim zdaniem lepiej jest podłączyć jeden koniec przewodu badanego do nadwozia/masy, a na drugim końcu podłączyć jedną końcówkę miernika, drugą do nadwozia/masy i sprawdzić, czy jest mała rezystancja. Nie prościej, niż wkładać w auto swoje kable?
Kable tak często się nie palą, zwłaszcza przy takiej instalacji 12V i czujniku paliwa. Jeśli są jakieś przerwy, to albo nie ma styku w blaszkach (ale czujnik jest nowy, więc odpada), albo w samych węzłach połączeniowych.
yoyo napisał/a: | DESKA------------------CZUJNIK------------DESKA |
W Temprze raczej ten sposób podłączenia.
Więc Sapphiron ma trochę roboty. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 18-03-2008, 20:23
|
|
|
yoyo, już nie dołujmy Sapphirona, bo i tak ma długo ten problem, a sam wiem, jak bardzo jest to wkurzające.
** Dodano: 18-03-2008, 20:24 **
Sapphiron napisał/a: | moment z bebchami deski DGT |
Chodzi mi tylko o to, czy nie ma żadnych oznak przepaleń, nic więcej.
A co, boisz się zaglądać w bebechy... Tempry? Czyżby Cię onieśmielała? |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-03-2008, 20:26
|
|
|
Wieprz napisał/a: | Czyżby Cię onieśmielała? | wystarczy żę popatrzę na schemat całej deski a to aż mnie ciary przechodza bo nie wiem co z czym jak i dlaczego... |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-03-2008, 20:28
|
|
|
rozumiem jego problem bo mój wskaźnik pokazuje pierdoły, raz mam paliwo raz nie mam raz mam połowę tego co w rzeczywistości, jedynym pocieszeniem jest to że nigdy nie pokaze że mam więcej niz mam, ale często stoi na zerze przez taką niewiedzę w ciągu miesiąca po kupnie spaliłem pompę paliwa z tym że ja jeżdżę na gazie, a do baku raz w miesiącu wlewam za 50zł (to powinno starczyć aż nadto) |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 18-03-2008, 20:29
|
|
|
Jak by się bliżej przyjrzeć i to zrozumieć, to nie jest takie trudne, jak może się wydawać.
Będziesz mądrzejszy i to Ci się może kiedyś przydać.
** Dodano: 18-03-2008, 20:32 **
yoyo napisał/a: | pokazuje pierdoły, raz mam paliwo raz nie mam raz mam połowę tego co w rzeczywistości |
Na moje oko to są problemy z przejściem prądu. Też tak miałem. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|