Altek dogorewa? |
Autor |
Wiadomość |
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 07:20 Altek dogorewa?
|
|
|
Zeszłej zimy był luz...2 lata temu też, a teraz jakaś kiszka. Auto postoi 2 dni na mrozie i już nie odpala...dzisiaj rano musiałem się puścić z góry. Czy to wina alternatora? Akumulator trzyma dobrze, bo przekładałem go kiedyś do Tipo dziadka na kilka dni i problemu nie było. Dodam, że jestem po wymianie paska wielorowkowego i piszczy mi pasek od wspomy....po nocce zawsze jest tak, że odpalam autko, kontrolka ładowania się ciągle świeci i dopiero jak dodam gazu to gaśnie, ale w tym momencie zaczyna piszczeć pasek wspomagania. Mechanik mi coś tam kiedyś gadał, że łożysko w napinaczu paska alternatora siada. Ładowanie nie wiem jakie mam, bo nie wiem czy dobrze mierzę...Włączam multimetr na V i kręcę na 20 V, bo na wyższych nie pokazuje nic. W tym momencie jak dotknąłem to pokazuje mi się....6,5, ale czy ja to dobrze robię? |
_________________
|
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 08:08
|
|
|
mrk69, regulator napiecia lub mostek z diodami. dobrze mierzysz. wiesz chyba ile powinno być. Mi też piszczał pasek a jak wymieniłem regulator i mostek (wolałem od razu wymienić 2 rzeczy bo koszt niewielki) to ładowanie wróciło do normy a pasek piszczał sobie dalej. Rolki napinacza nie chciało mi się wymieniać. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 19:45
|
|
|
Skąd te części brać i ile to może kosztować? Trudno się wymienia? Czy nie lepiej dać do regeneracji? |
_________________
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 19:49
|
|
|
mrk69, regulator i mostek razem wzięte to koszt około 60-70zł. Po co Ci regeneracja? Zapłacisz za nią ponad 200zł, a bardzo możliwe, że padła jedna z tych dwóch wymienionych przez Sucre79 części. Jeśli je wymienisz (mostek trzeba wlutować) i wszystko wróci do normy, to po co przepłacać? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 19:57
|
|
|
U mnie w mieście koleś chce za regenerację : cena części + robota 170, a za regenerowany (tak, że nic mu nie oddaję) chce 310 z robotą. A może by coś takiego?
http://allegro.pl/item487...no_1_4_1_6.html
** Dodano: 15-12-2008, 20:00 **
Ciechu78, a gdzie to kupić? Te alternatory mają jakieś oznaczenia? Czy tylko pojemność, rok i model auta? |
_________________
|
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 20:29
|
|
|
mrk69, idziesz do motoryzacyjnego i mówisz że chcesz mostek diod do tipo xxx bo nie wiem jakie masz autko i tak samo regulator i tyle. Koszt robocizny to 50 zł a części to tak jak piszę Ciechu78, więc olej regenerację i zrób mostek i regulator. Możesz też najpierw sam wymienić regulator bez wyciągania altka-zdejmujesz obudowę altka od dołu i na jednej śrubce siedzi regulator. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 20:31
|
|
|
mrk69, musisz znać model swojego altka. Chodzi o firmę produkującą go (magneti marelli, bosch, lucas) |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 20:34
|
|
|
Ciechu78, racja ale jak poda typ silnika (159xxxx, 160xxxx czy coś tam) to mu w katalogu sprawdzą chyba że jakaś przekładka była robiona. Niech sam wymieni regulator to jak go wyjmie (przed zakupem nowego) to zobaczy czy MM czy bosch itp. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 20:39
|
|
|
mrk69, no i chyba wszystko jasne co nie? Oczytaj ostatni post Sucre79 i działaj! |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 20:42
|
|
|
Sucre79, raczej seria, ale zauważyłem że MM miały koło pasowe na pasek klinowy, a inne na wielorowkowy, ale może się mylę. A szczotki? Jak poznać, że są do kitu? |
_________________
|
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 20:45
|
|
|
mrk69, beda starte w znacznym stopniu beda sie blokowac ogólnie musza wystawac tak minimum pół centymetra ale to i tak beda słabe i czy nie sa ulamane |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 21:11
|
|
|
Wg tego co jest w downloadzie to mam Bosha, bo tylko on ma koło pasowe na wielorowkowy, ale jak mówicie, że w sklepie mi powiedzą to luz. Może w ogóle go wyjmę i wyciągnę te części i zjawię się w sklepie. |
_________________
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 21:15
|
|
|
mrk69, na razie nie martw się szczotkami, wymień ten regulator, bo możliwe że na tym się skończy |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 21:19
|
|
|
mrk69, szczotki sa w regulatorze więc jak go wymienisz to szczotki też. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 21:32
|
|
|
Sucre79 napisał/a: | szczotki sa w regulatorze | jesli ma MM to tak, jesli lucasa to szczotki sa wewnatrz altka.
acha, juz napisal co ma
mrk69 napisał/a: | mam Bosha, bo tylko on ma koło pasowe na wielorowkowy | zgadza sie, i tam szczotki tez sa przy regulatorze |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 21:35
|
|
|
Ciechu78 napisał/a: | jesli lucasa to szczotki sa wewnatrz altka. |
czegoś się nauczyłem dzięki bo myslałem że we wszystkich są w regulatorze a swoja droga nie spotkałem sie z altkiem Lucasa więc może dlatego. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 22:01
|
|
|
Dzięki chłopaki. Dla spokojności przeczyszczę jeszcze styki i klemy, żeby nie było, że przez to multimetr głupieje. Jutro obadam co po ile i na kiedy w sklepie mają
** Dodano: 15-12-2008, 22:11 **
A no i byłbym zaponiał....od jakiegoś czasu jak zapalę silnik to świeci się kontrolka ładowania (obroty na zimnym 1000), dodam gazu, to w tym momencie zaczyna piszczeć pasek od wspomagania (coś na rzeczy może być, bo przecież przez pompę wody łączy się z paskiem altka) obroty dalej są ok i kontrolka znika - kiedyś jak był ciepły to było ok, a teraz nawet jak odpalam ciepłego do się świeci. |
_________________
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 23:16
|
|
|
mrk69, a może poporostu masz ślizgający się pasek który nie napędza prawidłowo altka? I stąd problem z ładowaniem! |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-12-2008, 00:21
|
|
|
Ciechu78, Pasek jest nowy, ale napinacz nie i ma do tego słabe łożysko...Wymienię go i naciągnę pacha...wtedy obadam z tym, że tak wyjechał latem od mechanika...nic nie gmerałem...akurat tam nie
Z racji tego, że znalazłem w garażu trochę sprayu takiego do pasków to z ciekawości siurnąłem na ten wielorowkowy i problem zniknął....ładowanie ok, jak włączam silnik to nic nie piszczy, a kontrolka gaśnie od razu po włączeniu. Nie wiem co to było, ale jeszcze się poprzyglądam sprawie po całonocnym staniu na dworze. Być może mechanior, który mi go zmieniał coś wysmarował i się mocno ślizgał. Obadam jeszcze stopień naprężenia i ewentualnie spróbuję naciągnąć w ramach jakiegoś luzu. |
_________________
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-12-2008, 09:25
|
|
|
mrk69, a jednak pasek, ale dopiero po tym poście mrk69 napisał/a: | d jakiegoś czasu jak zapalę silnik to świeci się kontrolka ładowania (obroty na zimnym 1000), dodam gazu, to w tym momencie zaczyna piszczeć pasek od wspomagania (coś na rzeczy może być, bo przecież przez pompę wody łączy się z paskiem altka) obroty dalej są ok i kontrolka znika - kiedyś jak był ciepły to było ok, a teraz nawet jak odpalam ciepłego do się świeci. | Sprawdz jeszcze naciag paska i ewentualnie wyreguluj. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|