Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Altek dogorewa?
Autor Wiadomość
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-12-2008, 07:20   Altek dogorewa?

Zeszłej zimy był luz...2 lata temu też, a teraz jakaś kiszka. Auto postoi 2 dni na mrozie i już nie odpala...dzisiaj rano musiałem się puścić z góry. Czy to wina alternatora? Akumulator trzyma dobrze, bo przekładałem go kiedyś do Tipo dziadka na kilka dni i problemu nie było. Dodam, że jestem po wymianie paska wielorowkowego i piszczy mi pasek od wspomy....po nocce zawsze jest tak, że odpalam autko, kontrolka ładowania się ciągle świeci i dopiero jak dodam gazu to gaśnie, ale w tym momencie zaczyna piszczeć pasek wspomagania. Mechanik mi coś tam kiedyś gadał, że łożysko w napinaczu paska alternatora siada. Ładowanie nie wiem jakie mam, bo nie wiem czy dobrze mierzę...Włączam multimetr na V i kręcę na 20 V, bo na wyższych nie pokazuje nic. W tym momencie jak dotknąłem to pokazuje mi się....6,5, ale czy ja to dobrze robię?
_________________
     Moneta
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-12-2008, 08:08   

mrk69, regulator napiecia lub mostek z diodami. dobrze mierzysz. wiesz chyba ile powinno być. Mi też piszczał pasek a jak wymieniłem regulator i mostek (wolałem od razu wymienić 2 rzeczy bo koszt niewielki) to ładowanie wróciło do normy a pasek piszczał sobie dalej. Rolki napinacza nie chciało mi się wymieniać. :doubt:
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-12-2008, 19:45   

Skąd te części brać i ile to może kosztować? Trudno się wymienia? Czy nie lepiej dać do regeneracji?
_________________
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-12-2008, 19:49   

mrk69, regulator i mostek razem wzięte to koszt około 60-70zł. Po co Ci regeneracja? Zapłacisz za nią ponad 200zł, a bardzo możliwe, że padła jedna z tych dwóch wymienionych przez Sucre79 części. Jeśli je wymienisz (mostek trzeba wlutować) i wszystko wróci do normy, to po co przepłacać?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-12-2008, 19:57   

U mnie w mieście koleś chce za regenerację : cena części + robota 170, a za regenerowany (tak, że nic mu nie oddaję) chce 310 z robotą. A może by coś takiego?

http://allegro.pl/item487...no_1_4_1_6.html

** Dodano: 15-12-2008, 20:00 **
Ciechu78, a gdzie to kupić? Te alternatory mają jakieś oznaczenia? Czy tylko pojemność, rok i model auta?
_________________
     Moneta
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-12-2008, 20:29   

mrk69, idziesz do motoryzacyjnego i mówisz że chcesz mostek diod do tipo xxx bo nie wiem jakie masz autko i tak samo regulator i tyle. Koszt robocizny to 50 zł a części to tak jak piszę Ciechu78, więc olej regenerację i zrób mostek i regulator. Możesz też najpierw sam wymienić regulator bez wyciągania altka-zdejmujesz obudowę altka od dołu i na jednej śrubce siedzi regulator.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-12-2008, 20:31   

mrk69, musisz znać model swojego altka. Chodzi o firmę produkującą go (magneti marelli, bosch, lucas)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-12-2008, 20:34   

Ciechu78, racja ale jak poda typ silnika (159xxxx, 160xxxx czy coś tam) to mu w katalogu sprawdzą chyba że jakaś przekładka była robiona. Niech sam wymieni regulator to jak go wyjmie (przed zakupem nowego) to zobaczy czy MM czy bosch itp.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-12-2008, 20:39   

mrk69, no i chyba wszystko jasne co nie? Oczytaj ostatni post Sucre79 :) i działaj!
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-12-2008, 20:42   

Sucre79, raczej seria, ale zauważyłem że MM miały koło pasowe na pasek klinowy, a inne na wielorowkowy, ale może się mylę. A szczotki? Jak poznać, że są do kitu?
_________________
     Moneta
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-12-2008, 20:45   

mrk69, beda starte w znacznym stopniu beda sie blokowac ogólnie musza wystawac tak minimum pół centymetra ale to i tak beda słabe i czy nie sa ulamane
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-12-2008, 21:11   

Wg tego co jest w downloadzie to mam Bosha, bo tylko on ma koło pasowe na wielorowkowy, ale jak mówicie, że w sklepie mi powiedzą to luz. Może w ogóle go wyjmę i wyciągnę te części i zjawię się w sklepie.
_________________
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-12-2008, 21:15   

mrk69, na razie nie martw się szczotkami, wymień ten regulator, bo możliwe że na tym się skończy :)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-12-2008, 21:19   

mrk69, szczotki sa w regulatorze więc jak go wymienisz to szczotki też.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-12-2008, 21:32   

Sucre79 napisał/a:
szczotki sa w regulatorze
jesli ma MM to tak, jesli lucasa to szczotki sa wewnatrz altka.
acha, juz napisal co ma
mrk69 napisał/a:
mam Bosha, bo tylko on ma koło pasowe na wielorowkowy
zgadza sie, i tam szczotki tez sa przy regulatorze :)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-12-2008, 21:35   

Ciechu78 napisał/a:
jesli lucasa to szczotki sa wewnatrz altka.


czegoś się nauczyłem dzięki bo myslałem że we wszystkich są w regulatorze a swoja droga nie spotkałem sie z altkiem Lucasa więc może dlatego.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-12-2008, 22:01   

Dzięki chłopaki. Dla spokojności przeczyszczę jeszcze styki i klemy, żeby nie było, że przez to multimetr głupieje. Jutro obadam co po ile i na kiedy w sklepie mają :)

** Dodano: 15-12-2008, 22:11 **
A no i byłbym zaponiał....od jakiegoś czasu jak zapalę silnik to świeci się kontrolka ładowania (obroty na zimnym 1000), dodam gazu, to w tym momencie zaczyna piszczeć pasek od wspomagania (coś na rzeczy może być, bo przecież przez pompę wody łączy się z paskiem altka) obroty dalej są ok i kontrolka znika - kiedyś jak był ciepły to było ok, a teraz nawet jak odpalam ciepłego do się świeci.
_________________
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-12-2008, 23:16   

mrk69, a może poporostu masz ślizgający się pasek który nie napędza prawidłowo altka? I stąd problem z ładowaniem!
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 21-12-2008, 00:21   

Ciechu78, Pasek jest nowy, ale napinacz nie i ma do tego słabe łożysko...Wymienię go i naciągnę pacha...wtedy obadam z tym, że tak wyjechał latem od mechanika...nic nie gmerałem...akurat tam nie ;D

Z racji tego, że znalazłem w garażu trochę sprayu takiego do pasków to z ciekawości siurnąłem na ten wielorowkowy i problem zniknął....ładowanie ok, jak włączam silnik to nic nie piszczy, a kontrolka gaśnie od razu po włączeniu. Nie wiem co to było, ale jeszcze się poprzyglądam sprawie po całonocnym staniu na dworze. Być może mechanior, który mi go zmieniał coś wysmarował i się mocno ślizgał. Obadam jeszcze stopień naprężenia i ewentualnie spróbuję naciągnąć w ramach jakiegoś luzu.
_________________
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-12-2008, 09:25   

mrk69, a jednak pasek, ale dopiero po tym poście
mrk69 napisał/a:
d jakiegoś czasu jak zapalę silnik to świeci się kontrolka ładowania (obroty na zimnym 1000), dodam gazu, to w tym momencie zaczyna piszczeć pasek od wspomagania (coś na rzeczy może być, bo przecież przez pompę wody łączy się z paskiem altka) obroty dalej są ok i kontrolka znika - kiedyś jak był ciepły to było ok, a teraz nawet jak odpalam ciepłego do się świeci.
Sprawdz jeszcze naciag paska i ewentualnie wyreguluj.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load