|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Skoki napięcia |
Autor |
Wiadomość |
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-05-2005, 09:09 Skoki napięcia
|
|
|
Kilka dni temu zaczęły dziać się dziwne rzeczy z instalacją elektryczną w moim aucie.
Raz na jakiś czas zaczyna żarzyć się kontrolka ładowania (ledwo widocznie) i znika po kilku minutach. Ostatnio zaś wszystko zaczyna migać (przygasać) z częstotliwością ok 2Hz (tzn 2 razy na sekundę): oświetlenie deski i podświetlenie zegarka, światła przednie oraz tylne; generalnie wszystkie inne lampki, które się świecą. Po kilku sekundach problem znika.
Powody takich "cyrków" mogą być moim zdaniem trzy:
- szczotki (lub diody) w alternatorze,
- regulator napięcia,
- brak dobrego styku na przewodach od alternatora.
Alternator jest stosunkowo nowy bo ma około 1 roku, pasek napędzający jest napięty prawidłowo i nie powinien się ślizgać. Napięcie w instalacji jest OK (zgodnie z książką) jednak ze względu na bezwładność miernika nie można dokładnie sprawdzić, w jakim zakresie napięć są te wahania. Styk na przewodach wydaje się być OK, dla pewności sprawdziłem mocowania i psiknąłem Contact Sprayem.
Zatem: czy ktoś miał podobne problemy i jak udało się im zaradzić?
Proszę o pomoc. |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
rhoody
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 29 Mar 2005 Posty: 191 Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 12-05-2005, 10:44
|
|
|
miałem podobną rzecz - u mnie w momencie włączenia halogenów potrafiło gasnąć na luzie radio, większość światełek migotała itd. nie wiem czy u ciebie to pomoże, ale ja sprawdziłem kable WN i okazało się, że delikatnie mówiąc są w nieciekawym stanie... sprawdź, może to być to skoro wyeliminowałeś prawie wszystkie inne możliwości... |
_________________ Była Tempra, jest Megane Coupe... |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-05-2005, 12:43
|
|
|
.....ale też z innej strony - wiadomo, niektóre temperkowe alternatory rafiają się złośliwe, nawet w rok po naprawie znów coś... i dopiero po kolejnej naprawie jest spokój..... to tak z doświadczenia.... może go posprawdzać dokładniej, jakie puszcza napięcie, także w zal. od obciążenia.... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-05-2005, 21:03
|
|
|
Sprawdż masę alternatora i czy regulator ma jeszcze szczotki. |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 12-05-2005, 21:34
|
|
|
Regulator - szczotki ??? |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|