Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Skoki napięcia
Autor Wiadomość
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-05-2005, 09:09   Skoki napięcia

Kilka dni temu zaczęły dziać się dziwne rzeczy z instalacją elektryczną w moim aucie.
Raz na jakiś czas zaczyna żarzyć się kontrolka ładowania (ledwo widocznie) i znika po kilku minutach. Ostatnio zaś wszystko zaczyna migać (przygasać) z częstotliwością ok 2Hz (tzn 2 razy na sekundę): oświetlenie deski i podświetlenie zegarka, światła przednie oraz tylne; generalnie wszystkie inne lampki, które się świecą. Po kilku sekundach problem znika.

Powody takich "cyrków" mogą być moim zdaniem trzy:
- szczotki (lub diody) w alternatorze,
- regulator napięcia,
- brak dobrego styku na przewodach od alternatora.

Alternator jest stosunkowo nowy bo ma około 1 roku, pasek napędzający jest napięty prawidłowo i nie powinien się ślizgać. Napięcie w instalacji jest OK (zgodnie z książką) jednak ze względu na bezwładność miernika nie można dokładnie sprawdzić, w jakim zakresie napięć są te wahania. Styk na przewodach wydaje się być OK, dla pewności sprawdziłem mocowania i psiknąłem Contact Sprayem.

Zatem: czy ktoś miał podobne problemy i jak udało się im zaradzić?
Proszę o pomoc.
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
rhoody 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 29 Mar 2005
Posty: 191
Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 12-05-2005, 10:44   

miałem podobną rzecz - u mnie w momencie włączenia halogenów potrafiło gasnąć na luzie radio, większość światełek migotała itd. nie wiem czy u ciebie to pomoże, ale ja sprawdziłem kable WN i okazało się, że delikatnie mówiąc są w nieciekawym stanie... sprawdź, może to być to skoro wyeliminowałeś prawie wszystkie inne możliwości...
_________________
Była Tempra, jest Megane Coupe...
     assistance
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-05-2005, 12:43   

.....ale też z innej strony - wiadomo, niektóre temperkowe alternatory rafiają się złośliwe, nawet w rok po naprawie znów coś... :evil: i dopiero po kolejnej naprawie jest spokój..... to tak z doświadczenia.... może go posprawdzać dokładniej, jakie puszcza napięcie, także w zal. od obciążenia....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-05-2005, 21:03   

Sprawdż masę alternatora i czy regulator ma jeszcze szczotki.
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 12-05-2005, 21:34   

Regulator - szczotki ??? #-o
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load