|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jak przyspieszyć wyłączenie automatycznego ssania??? |
Autor |
Wiadomość |
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 01-06-2005, 12:08 Jak przyspieszyć wyłączenie automatycznego ssania???
|
|
|
Witam
Zastanawiam sie w jaki sposob mozna przyspieszyc lub wpłynac na wyłaczenie automatycznego ssania? jezdzac wiekszosc tylko po miescie i zatrzymujac sie co chwile silnik jesienia i zima nie nagrzewa sie szybko nawet teraz potrzebuje 1,5 km zeby siagnal 90'C. Fiatoskie silniki nie naleza do oszczednych i dodatkowo jezdzenie na ssaniu do temeratury 70'C to chyba za dlugo.Mysle ze od 50'C ssanie mogloby sie juz wyłaczac. Co wy o tym myślicie,czy macie jakies pomysły? pozdrawiam Bicart |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-06-2005, 15:40
|
|
|
Bicart poszukaj na forum bo bylo o tym jak je wylaczyc!!
Tez sie nad tym zastanawialem ale jakos sie nie odwazylem. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-06-2005, 18:08
|
|
|
EMF do mono chyba nie było!!?? |
_________________ Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-06-2005, 19:00
|
|
|
Trzeba oszukać cujnik temperatury(ten w kolektorze ssącym) np: wpinając równolegle potencjometr, albo znaleźć czujnik o innej charakterystyce. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 02-06-2005, 14:57
|
|
|
Ale ponoc samo ingerowanie w czujnik temperatury to za mało, bo ponoc jak silnik ma temp. np.50'C a my oszukamy kompa na czujniku temp.i podamy mu wartosc przy 90'C to ma to wpływ na sonde lambda (moze sie uszkodzic albo zle mierzyc) tak mowil mi moj mechanik chociaz moze sie przeciez mylic;) teoretycznie juz wyliczylem ze przy temp.50'C czujnik ma opornosc 760Ohm a przy 90'C 240Ohm zatem podlaczajac rownolegle opornik 300Ohm do czujnika przy opornosci wlasnej jego 760Ohm uzyskalem 230Ohm zatem zblizona dla temp.90'C ale wiadomo temp.silnika rosnie a wraz z nia maleje opornosc czujnika i zbliza sie do 240Ohm a wowczas podlaczony opornik 300Ohm obniza wartosc opornosci czujnika i wedlug pomiarow przy 90'C silnika opornosc wynosi od 198-170Ohm i zastanawiam sie czy to nie za malo. Chociaz przy temperaturze100'C jest zapewne taka wartosc na czujniku i dla kompa wszystko jest ok:) musze zaeksperymentorac z wpieciem równolegle tego opornika do czujnika i zaobserwowac jakie beda obroty na silniku przy temp.50'C mysle ze jak w sobote nie bedzie padalo to sprawdze jak to dziala;) |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-06-2005, 16:05
|
|
|
Bicart, dobrze kombinujesz, musisz poeksperymentować z wartościami rezystorów. Niestetety trzeba je dobierać doświadczalnie, tak łatwo tego nie wyliczysz, no chyba, że masz dokładną charakterystykę czujnika.
Żeby co chwilę nie zmieniać rezystorów, lepiej wepnij równolegle potencjometr np: 1kOhm i co dziennie bedziesz mógł zmieniać wartość i sprawdzać jak się zachowuje silnik, i jak już będzie ok to będziesz wiedział jaki kupić opornik.
Przerabiałem to kiedyś w Uno 1,4 miałem wpięty potencjometr zamiast czujnika i mogłem sobie regulować płynnie wolne obroty, nigdy tego na stałe nie wdrożylem tylko tak dla próby. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 02-06-2005, 16:09
|
|
|
Dlaczego nie wdrozyles tego na stale?:) jaka byla reakcja silnika jak kreciles potencjometrem? ciekawe jaki mialo to wplyw na spalanie?:) |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-06-2005, 16:30
|
|
|
Bo zrobiłem to tylko z czystej ciekawości, gdzieś wyczytałem, że można tak obniżyć spalanie i chciałem sprawdzić czy wpięcie rezystora ma jakkikolwiek wpływ na pracę silnika.
Po odpaleniu silnika mogłem sobie dowolnie regulować wolne obroty w grannicach 0-2000-2500(już nie pamiętam) i na zimnym silniku jak mu skręciłem potencjometr do zera do poprostu gasł. Na ciepłym regulacja była jeszcze większa obroty dochodziły do ok 3000 ale teraz nie pamiętam , czy jak przykręciłem go do 0 czy gasł(chyba tak), a przy najmniej obroty schodziły bardzo nisko.
Podpinałem też potencjometr równolegle z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza, ale w tym przypadku nie było żadnej reakcji silnika. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 02-06-2005, 17:11
|
|
|
No wlasnie zapomnialem o czujniku zasysanego powietrza;) nie wiem jak u ciebie uchyla sie klapka w obudowie filtra powietrza, przy rozgrzanym silniku u mnie termostat uchyla sie gdzies na 0,5cm i nie wiem czy to nie za malo? mialem przez zime zamknieta calkiem klapke bo spadlo ciegno od termostatu i zreszta zima nie otwieralby zapewne termostat jej i tak ale teraz zalozylem ciegno i nie wiem czy dobrze skrecilem na ile ma sie ta klapka uchylac? a co do potencjometra to tak jak piszesz zastosuje potencjometr 1.0kOhm i bede obserwowal prace silnika |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-06-2005, 17:32
|
|
|
Co do klapki w obudowie filtra powietrza, nie mam pojęcia na ile ma się uchylać, ja mam gaźnik i obudowe filtra z 1,9TD bez termostatu
A mówiąc o czujniku maiłem na myśli ten czujnik który znajduje się przy wtryskiwaczu.
Jakbyś miał za mały zakres regulacji obrotów to zastosuj jakiś większy potencjometr, napisałem 1kohm, bo z obliczeń wyszło Ci 300 ohm i najbliżej tego z zapasem w górę i dól jest 1kohm.
Powodzenia |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 02-06-2005, 17:41
|
|
|
dobry bedzie ten potencjometr bo czujnik ma poczatkowa opornosc przy 20'C 1.25kOhm i wiem ze mowisz o czujniku ktory jest przy wtryskiwaczu. on wlasnie mierzy temperature zasysanego powietrza a termstat uchyla klapke dla jakiejs stalej ustalonej temperatury tylko jakiej? nigdzie nie znalazlem informacji jaka ustala temperature zasysanego powietrza:( wsune termometr w szparke przy klapce i zmierze tylko co mi to da jak nie mam zadnego odniesienia:( |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 02-06-2005, 23:29
|
|
|
A ktos bawil sie kiedys z tym przy gazniku. Tak z ciekawosci.
Acha ja bede opracowywal w wakacje problem na gasniecie autka (nie trzymanie obrotow) na zimnym silniku przez gazniki. Problem glownie tyczy sie sprawy zlego "dawkowania" podcisnienia na zimnym silniku. Na benzynie trzyma obroty, ale na LPG przez 1-3min trzema "przytrzymywac" noge od gazu.
Mozna to szybko zauwazyc odpinajac przewod od podciesniea biegnacy do modulu zaplonoewgo. "Oszukanie" modulu powoduje utrzymywanie stabilnych obrotow.
Acha moze ktos zna takie urzadzonko ktore bada temp. i np. przy 50C odcina obwod?
Ze np. silnik rozgrzewa sie do temp. 50C i nastepuje odciecie jakiegos wczesniej ustalonego obwodu (odciecie pradu).
Chodzilo by mi wlasnie o zamontowanie elektro-zaworu dodatkowego na podcisenienie. Przy 50C zawor ten by sie zamykal i nastepowala by normalna praca ukladu zapolonowego. Do 50C zawor by dawal "lewe" powietrze przez co modul by byl "oszukiwany" i trzymane by byly stale obroty. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|