|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Kontrolka wtrysku |
Autor |
Wiadomość |
Phill
Dołączył: 11 Lut 2005 Posty: 23 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 11-04-2005, 19:18 Kontrolka wtrysku
|
|
|
Witam,
Mam ostatnio taki mały problem - przeważnie stojąc w korku zaświeca się kontrolka wtrysku (temp.powyżej 90 st.) po czym diagnozuję układ wtryskowy i wychodzi na to,że występuje brak odczytu z sondy lambda (kod usterki - 13).Co to może być,że występuje tylko w wysokich temperaturach silnika ? Dodam,że sondę mam nową (no name) na jeden kabel,ale na poprzedniejsondzie NTK także takowy problem występował.Czy może to być uszkodzony komputer ewentualnie nie dopasowana sonda ? Bardzo proszę o pomoc.
P.S. - sonda była badana i sygnał wygląda na właściwy.Po pewnym czasie występuje sadza na sondzie.Świece jasne ale tylko na końcówcach.Spalanie w mieście 11 l/100 km.
Silnik - 1585 Dohc 149C2.046 - wtrysk jednopunktowy GM Delco.
Pozdrawiam
Phill |
_________________ TIPO 1585 DOHC |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-04-2005, 20:52
|
|
|
Hmm teoretycznie sonda właśnie działa w temp powyżej 400 stopni. Niewiem jak jest z dobieraniem czy można? Bo ja raz podmieniłem sondę i okazało się że przy ok 3200 obr auto miało doła, a przy ok 3700 zaczynało dopiero ciągnąć. |
|
|
|
|
Gilus
Wiek: 50 Dołączył: 11 Sty 2005 Posty: 51 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-04-2005, 22:21
|
|
|
Hihi... temat przeczytałem jako "Kontrola wytrysku" |
_________________ Golf 1,6 LPG (już nie ma) |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-04-2005, 22:35
|
|
|
Gilus napisał/a: | Hihi... temat przeczytałem jako "Kontrola wytrysku" Laughing |
Gilus podobno glodnemu chleb na mysli |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-04-2005, 22:27
|
|
|
Koledzy GILUS i EMF to nie forum ogólne. Zacznę kasować posty nic nie wnoszące do tematu. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-04-2005, 01:10
|
|
|
dziura.arek napisał/a: | Koledzy GILUS i EMF to nie forum ogólne. Zacznę kasować posty nic nie wnoszące do tematu. |
Ja bym im darowal Tez sie usmialem!
Powracajac do tematu. Bardziej jednak sadze ze sonda lambda jest zle "dobrana".
Wtedy komputer dostaje zle warotsci (mierzy rezystancje) i zaczyna cos sie dziac.
Pewnie przy 90C spaliny uzyskuja juz taka temperature ze komputer odbiera to z sodny jej "odczyty" jako blad. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Phill
Dołączył: 11 Lut 2005 Posty: 23 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 14-04-2005, 19:42
|
|
|
Całkiem prawdopobne,że to nie dopasowana sonda.Ta poprzednia sonda NTK (uleciał w niej kabel) to sonda z jakiegoś modelu cinquecento czyli także teoretycznie nie jest do mojego samochodu jednakże obiektywnie muszę stwierdzić ,że właśnie na sondzie NTK samochód mniej palił i miał lepszego "kopa".Chyba będę zmuszony nabyć dopasowaną sondę - o wynikach oczywiście napiszę (Jedyna jaką znalazłem od zaraz na jeden kabel do tego modelu to BOSCH za 213 zł).
[ Dodano: Nie 22 Maj, 2005 07:00 ]
Cześć,
Dwa dni temu kupiłem i wymieniłem sondę lambda z firmy No-name na firmę AC (Delco) z hologramem potwierdzającym oryginalośc do samochodów z korporacji GM. Koszt 50 zł (Allegro) i muszę obiektywnie stwierdzić, że to nie ten sam samochód - o wiele lepiej reaguje na pedał gazu a przy tym mniej pali - o ok.1.l/100km.Nigdy bym się nie spodziewał ,że ten element może tyle poprawić w jeżdzie.
P.S. - Kontrolka wtrysku zamilkła...
Pozdrawiam wszystkich |
_________________ TIPO 1585 DOHC |
|
|
|
|
dobry
Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 20 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-06-2005, 13:04
|
|
|
Hej mam podobny problem, pisałem o nim w mechanice.
Kontrolka zapala się gdy jest ciepły silnik i gaśnie kiedy chce lub jak szybciej jadę (nie zawsze).
mam 1,6 MPI '95 rok maj SW.
jaka tam moze pasować sonda, bo widzę że to chyba jej sprawka. |
_________________ Tempra 1,6 MPI '95 SW: 116tys. km, szaro- zielona. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|