Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolka wtrysku
Autor Wiadomość
Phill



Dołączył: 11 Lut 2005
Posty: 23
Skąd: Rybnik
Wysłany: 11-04-2005, 19:18   Kontrolka wtrysku

Witam,

Mam ostatnio taki mały problem - przeważnie stojąc w korku zaświeca się kontrolka wtrysku (temp.powyżej 90 st.) po czym diagnozuję układ wtryskowy i wychodzi na to,że występuje brak odczytu z sondy lambda (kod usterki - 13).Co to może być,że występuje tylko w wysokich temperaturach silnika ? Dodam,że sondę mam nową (no name) na jeden kabel,ale na poprzedniejsondzie NTK także takowy problem występował.Czy może to być uszkodzony komputer ewentualnie nie dopasowana sonda ? Bardzo proszę o pomoc.
P.S. - sonda była badana i sygnał wygląda na właściwy.Po pewnym czasie występuje sadza na sondzie.Świece jasne ale tylko na końcówcach.Spalanie w mieście 11 l/100 km.
Silnik - 1585 Dohc 149C2.046 - wtrysk jednopunktowy GM Delco.

Pozdrawiam
Phill
_________________
TIPO 1585 DOHC
  
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-04-2005, 20:52   

Hmm teoretycznie sonda właśnie działa w temp powyżej 400 stopni. Niewiem jak jest z dobieraniem czy można? Bo ja raz podmieniłem sondę i okazało się że przy ok 3200 obr auto miało doła, a przy ok 3700 zaczynało dopiero ciągnąć.
     assistance   Moneta
 
 
Gilus 



Wiek: 50
Dołączył: 11 Sty 2005
Posty: 51
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-04-2005, 22:21   

Hihi... temat przeczytałem jako "Kontrola wytrysku" :lol:
_________________
Golf 1,6 LPG :wrrrr: (już nie ma)
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-04-2005, 22:35   

Gilus napisał/a:
Hihi... temat przeczytałem jako "Kontrola wytrysku" Laughing


Gilus podobno glodnemu chleb na mysli :lol: :lol: :lol:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-04-2005, 22:27   

Koledzy GILUS i EMF to nie forum ogólne. Zacznę kasować posty nic nie wnoszące do tematu.
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 13-04-2005, 01:10   

dziura.arek napisał/a:
Koledzy GILUS i EMF to nie forum ogólne. Zacznę kasować posty nic nie wnoszące do tematu.


Ja bym im darowal ;) Tez sie usmialem!

Powracajac do tematu. Bardziej jednak sadze ze sonda lambda jest zle "dobrana".
Wtedy komputer dostaje zle warotsci (mierzy rezystancje) i zaczyna cos sie dziac.
Pewnie przy 90C spaliny uzyskuja juz taka temperature ze komputer odbiera to z sodny jej "odczyty" jako blad.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Phill



Dołączył: 11 Lut 2005
Posty: 23
Skąd: Rybnik
Wysłany: 14-04-2005, 19:42   

Całkiem prawdopobne,że to nie dopasowana sonda.Ta poprzednia sonda NTK (uleciał w niej kabel) to sonda z jakiegoś modelu cinquecento czyli także teoretycznie nie jest do mojego samochodu jednakże obiektywnie muszę stwierdzić ,że właśnie na sondzie NTK samochód mniej palił i miał lepszego "kopa".Chyba będę zmuszony nabyć dopasowaną sondę - o wynikach oczywiście napiszę (Jedyna jaką znalazłem od zaraz na jeden kabel do tego modelu to BOSCH za 213 zł).

[ Dodano: Nie 22 Maj, 2005 07:00 ]
Cześć,
Dwa dni temu kupiłem i wymieniłem sondę lambda z firmy No-name na firmę AC (Delco) z hologramem potwierdzającym oryginalośc do samochodów z korporacji GM. Koszt 50 zł (Allegro) i muszę obiektywnie stwierdzić, że to nie ten sam samochód - o wiele lepiej reaguje na pedał gazu a przy tym mniej pali - o ok.1.l/100km.Nigdy bym się nie spodziewał ,że ten element może tyle poprawić w jeżdzie.
P.S. - Kontrolka wtrysku zamilkła...

Pozdrawiam wszystkich
_________________
TIPO 1585 DOHC
  
 
dobry 


Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-06-2005, 13:04   

Hej mam podobny problem, pisałem o nim w mechanice.
Kontrolka zapala się gdy jest ciepły silnik i gaśnie kiedy chce lub jak szybciej jadę (nie zawsze).

mam 1,6 MPI '95 rok maj SW.
jaka tam moze pasować sonda, bo widzę że to chyba jej sprawka.
_________________
Tempra 1,6 MPI '95 SW: 116tys. km, szaro- zielona.
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load