Problem z gazem. |
Autor |
Wiadomość |
bylik91
Wiek: 33 Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 11 Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-01-2011, 21:21 Problem z gazem.
|
|
|
Witam.
Jeśli powtarzam temat, to z góry przepraszam.
Mam taki problem:
Jeśli wcisnę "gaz do dechy" to moje auto zaczyna się jak by dusić.. tzn. nie ma w ogóle mocy, daję pedał do końca i nic się nie dzieje, poza tym, że silnik głośno pracuje - dzieje się tak na gazie. Natomiast jeśli jadę na benzynie załóżmy chcę ruszyć dodam gazu to on z początku się tak przydusi, potem jakoś to idzie, i tak jest przy każdym dodawaniu gazu..
Kurde nie wiem czy ktoś mnie rozumie, ale ja nie wiem jak dokładnie by ten problem opisać... dodam że zmieniłem kable, świece, palec, kopułkę, byłem wyregulować gaz i nie wiem co dalej.. Co wy o tym myślicie ? |
|
|
|
|
Darek91
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2010 Posty: 125 Skąd: Konstancin-Jeziorna
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-01-2011, 21:32
|
|
|
Może filtr powietrza? |
_________________ 159A3.000
Stop eco-terrorism, fuck the fuel economy! |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-01-2011, 21:32
|
|
|
bylik91, kolega miał podobny problem w Fiacie Bravo. Wymienił reduktor/parownik na nowy i problem ustąpił także stawiałbym na to ale dobrze by było żeby jakiś gazownik to sprawdził. |
|
|
|
|
Darek91
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2010 Posty: 125 Skąd: Konstancin-Jeziorna
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-01-2011, 22:10
|
|
|
bylik91 napisał/a: | Natomiast jeśli jadę na benzynie załóżmy chcę ruszyć dodam gazu to on z początku się tak przydusi, potem jakoś to idzie, i tak jest przy każdym dodawaniu gazu.. |
Młody napisał/a: | bylik91, kolega miał podobny problem w Fiacie Bravo. Wymienił reduktor/parownik na nowy i problem ustąpił także stawiałbym na to ale dobrze by było żeby jakiś gazownik to sprawdził. |
Nie wiem czy dobrze zrozumialem ale chyba i na benzynie ma jakiś problem |
_________________ 159A3.000
Stop eco-terrorism, fuck the fuel economy! |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-01-2011, 22:16
|
|
|
Darek91, dokładnie. Kolega też szukał gdzie indziej przyczyny a po wymianie parownika dławienie na benzynie też ustało i nikt nie wie jaki miało to związek |
|
|
|
|
Darek91
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2010 Posty: 125 Skąd: Konstancin-Jeziorna
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-01-2011, 01:42
|
|
|
Młody, może parownik puszczał lewe powietrze |
_________________ 159A3.000
Stop eco-terrorism, fuck the fuel economy! |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-01-2011, 03:29
|
|
|
bylik91, Obstawiam również filtr powietrza, skoro i na benzynie się tak dzieje. Sprawdź jeszcze kable zapłonowe, jeżeli są słabe to przy gwałtownym dodaniu gazu iskra się gubi. To samo ze świecami, też trzeba sprawdzić. Ogólnie wydatek nie duży. Parownika bym nie ruszał, miałem to samo u siebie ale tylko na gazie i przyczyną był silniczek krokowy od instalacji LPG. Wstawiłem zwykłą regulację na śrubkę i jest bez problemu, pali nawet rano z gazu. A już chciałem regenerować parownik |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
bylik91
Wiek: 33 Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 11 Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-01-2011, 10:15
|
|
|
Ja kupiłem nowe świece i kable...
filtr to mam ten stożkowy cholera wie czy to lepsze czy nie, nie znam się zbytnio na tym, to ten silniczek krokowy to ja mam taką tą śrubkę przecież, to co nią pokręcić myślisz ?? auto to ja mam na gaźniku. |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-01-2011, 21:14
|
|
|
a może masz parownik nie taki, ojciec tak w oplu miał że powiedzieli mu że ten parownik jest do gaźnikowca a nie do wtrysku i po wymianie jest dobrze ale nie wei m czym sie róni parownik od gaźnika do wtrysku, aha moge opchnąć tanio ten parownik do gaźnikowca podobno ma około rok |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-01-2011, 22:40
|
|
|
bylik91 napisał/a: | auto to ja mam na gaźniku | kolego jeśli masz na gaźniku to nie masz silniczka krokowego! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
bylik91
Wiek: 33 Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 11 Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-01-2011, 23:49
|
|
|
no tak właśnie myślałem że parownik, bo niby co innego ?? domyślam się że w gaźniku nie ma silniczka krokowego... |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-01-2011, 23:54
|
|
|
Koledzy co ma parownik do zamulania na Pb?? |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-01-2011, 00:15
|
|
|
dawka za bogata?
sprawdzałeś pompkę / filtr paliwa? |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
Blazej14396
Wiek: 38 Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 29 Skąd: Chełmno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 19-01-2011, 14:20
|
|
|
Mnie sie wydaje ze raz podcisnienia trzeba posprawdzac a dwa ze byc moze nie dziala jak powinien, (kwestia wezykow albo stwardnialej/peknietej gumowej membrany) w podcisnieniowym regulatorze przy aparacie. bylik91, Sprawdz gruntownie wezyki podcisnieniowe bo one maja duuuuuuuuuuzo do powiedzenia w naszych gaznikowcach. Czasem nawet jak na pierwszy zut oka wyglada ze jest caly, to nie jest. Gdybys Ci sie okazalo ze masz w/w silownik do wymiany, mam nowy, oryginalny Magneti marelli.
** Dodano: 19-01-2011, 14:22 **
a trzy, tak mialem na wiosne, kiedy bylo jeszcze zimno, ze kiedy mialem zdjety ten papierowo-aluminiowy przewod od cieplego powietrza nie chodzil dobrze na pb, mial takiego mula z poczatku i potrafil zgasnac. Zalozylem waz na swoje miejsce i wszystko bylo jak reka odjal, wiec to byc moze tez ma jakies znaczenie w tym wypadku. |
|
|
|
|
bylik91
Wiek: 33 Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 11 Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-01-2011, 22:10
|
|
|
To może te wężyki rzeczywiście, bo coś tam widziałem nie są one w dobrym stanie. Będę musiał obejrzeć dokładnie. Dzięki bardzo za pomoc. mam nadzieję, że usterka zostanie zlikwidowana. |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-01-2011, 11:19
|
|
|
bylik91, Skoro masz gaźnik to pierwsze co to własnie te wężyki trzeba posprawdzać. Jak jakiś pęknięty to od razu wymienić na nowy. Koszt nie wielki, na mtery można kupić. Pamiętaj o takiej samej średnicy aby był. Druga sprawa skoro to nie pomoże to gaźnik masz do regenracji albo regulacji. Niestety gaźniki w Tipo wymagają częstych regulacji oraz regenracji zwłaszcza jeśli masz instalację gazową. Żadnej innej przyczyny tutaj nie widzę. A co do reduktora to zrób zdjęcie i wrzuć w temat. Zobaczymy co tam masz. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Blazej14396
Wiek: 38 Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 29 Skąd: Chełmno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-01-2011, 17:43
|
|
|
bylik91, Jak bedziesz badal te WSZYSTKIE wezyki to zdejmij kopulke (zobacz przy okazji co sie pod nia kryje i ta okragla plasikowa oslone i patrzac na to co pos tym plastikiem odepnij wezyk od gaznika (ten ktory idzie do aparatu) i jesli nie masz niczego do wytworzenia podcisnienia uzyj do tego ust, BEZ SKOJARZEN PANOWIE i zobacz czy; 1 porusza sie w tym samym czasie cos w aparacie a 2 czy ciagnac podcisnienie w pewnym momencie jest opor i przestaje sie poruszac silowniczek. |
_________________ Pozdrawiam
Blazej14396
Jest Tipo 1.4 Restyling `92 Bleu Storm Met
159A2.000
Jest Polski Fiat 125p 1,5 ME
Jest Opel Kadett 1,3 Si
Był...
Za dużo by tu wymieniać.. |
|
|
|
|
bylik91
Wiek: 33 Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 11 Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-01-2011, 22:30
|
|
|
Dzięki wielkie za tyle propozycji, będę z ojcem tam jutro coś kombinował, mam nadzieję że się coś uda. ) |
|
|
|
|
Darek91
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2010 Posty: 125 Skąd: Konstancin-Jeziorna
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-01-2011, 23:26
|
|
|
bylik91, sory że tak Ci sie wbijam w temat o gazie, ale jak masz zamontowany stożek?Normalnie do ori rury? |
_________________ 159A3.000
Stop eco-terrorism, fuck the fuel economy! |
|
|
|
|
bylik91
Wiek: 33 Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 11 Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-01-2011, 10:19
|
|
|
No tak własnie mam stożek zamontowany, mi były właściciel gadał że jak za szybko przełączę z benzyny na gazi i jak mi du... to na tym filtrze jest taka guma i ona się może przestawić, i to niby mogło by też powodować że bierze jakieś lewe powietrze czy coś, tyle że ja sprawdziałem i nic tam nie ma. To chyba te przedowy jak piszą pozostaje. |
|
|
|
|
|