Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z gazem.
Autor Wiadomość
bylik91 



Wiek: 33
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 11
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-01-2011, 21:21   Problem z gazem.

Witam.
Jeśli powtarzam temat, to z góry przepraszam.
Mam taki problem:
Jeśli wcisnę "gaz do dechy" to moje auto zaczyna się jak by dusić.. tzn. nie ma w ogóle mocy, daję pedał do końca i nic się nie dzieje, poza tym, że silnik głośno pracuje - dzieje się tak na gazie. Natomiast jeśli jadę na benzynie załóżmy chcę ruszyć dodam gazu to on z początku się tak przydusi, potem jakoś to idzie, i tak jest przy każdym dodawaniu gazu..
Kurde nie wiem czy ktoś mnie rozumie, ale ja nie wiem jak dokładnie by ten problem opisać... dodam że zmieniłem kable, świece, palec, kopułkę, byłem wyregulować gaz i nie wiem co dalej.. Co wy o tym myślicie ?
  
 
Darek91 



Wiek: 32
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 125
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-01-2011, 21:32   

Może filtr powietrza?
_________________
159A3.000
Stop eco-terrorism, fuck the fuel economy!
  
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-01-2011, 21:32   

bylik91, kolega miał podobny problem w Fiacie Bravo. Wymienił reduktor/parownik na nowy i problem ustąpił także stawiałbym na to ale dobrze by było żeby jakiś gazownik to sprawdził.
  
 
Darek91 



Wiek: 32
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 125
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-01-2011, 22:10   

bylik91 napisał/a:
Natomiast jeśli jadę na benzynie załóżmy chcę ruszyć dodam gazu to on z początku się tak przydusi, potem jakoś to idzie, i tak jest przy każdym dodawaniu gazu..
Młody napisał/a:
bylik91, kolega miał podobny problem w Fiacie Bravo. Wymienił reduktor/parownik na nowy i problem ustąpił także stawiałbym na to ale dobrze by było żeby jakiś gazownik to sprawdził.


Nie wiem czy dobrze zrozumialem ale chyba i na benzynie ma jakiś problem
_________________
159A3.000
Stop eco-terrorism, fuck the fuel economy!
  
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-01-2011, 22:16   

Darek91, dokładnie. Kolega też szukał gdzie indziej przyczyny a po wymianie parownika dławienie na benzynie też ustało i nikt nie wie jaki miało to związek :D
  
 
Darek91 



Wiek: 32
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 125
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-01-2011, 01:42   

Młody, może parownik puszczał lewe powietrze haha
_________________
159A3.000
Stop eco-terrorism, fuck the fuel economy!
  
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-01-2011, 03:29   

bylik91, Obstawiam również filtr powietrza, skoro i na benzynie się tak dzieje. Sprawdź jeszcze kable zapłonowe, jeżeli są słabe to przy gwałtownym dodaniu gazu iskra się gubi. To samo ze świecami, też trzeba sprawdzić. Ogólnie wydatek nie duży. Parownika bym nie ruszał, miałem to samo u siebie ale tylko na gazie i przyczyną był silniczek krokowy od instalacji LPG. Wstawiłem zwykłą regulację na śrubkę i jest bez problemu, pali nawet rano z gazu. A już chciałem regenerować parownik ;)
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
bylik91 



Wiek: 33
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 11
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-01-2011, 10:15   

Ja kupiłem nowe świece i kable...
filtr to mam ten stożkowy cholera wie czy to lepsze czy nie, nie znam się zbytnio na tym, to ten silniczek krokowy to ja mam taką tą śrubkę przecież, to co nią pokręcić myślisz ?? auto to ja mam na gaźniku.
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-01-2011, 21:14   

a może masz parownik nie taki, ojciec tak w oplu miał że powiedzieli mu że ten parownik jest do gaźnikowca a nie do wtrysku i po wymianie jest dobrze ale nie wei m czym sie róni parownik od gaźnika do wtrysku, aha moge opchnąć tanio ten parownik do gaźnikowca podobno ma około rok
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-01-2011, 22:40   

bylik91 napisał/a:
auto to ja mam na gaźniku
kolego jeśli masz na gaźniku to nie masz silniczka krokowego!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
bylik91 



Wiek: 33
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 11
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-01-2011, 23:49   

no tak właśnie myślałem że parownik, bo niby co innego ?? domyślam się że w gaźniku nie ma silniczka krokowego...
  
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-01-2011, 23:54   

Koledzy co ma parownik do zamulania na Pb??
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-01-2011, 00:15   

dawka za bogata?
sprawdzałeś pompkę / filtr paliwa?
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
Blazej14396 



Wiek: 38
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 29
Skąd: Chełmno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 19-01-2011, 14:20   

Mnie sie wydaje ze raz podcisnienia trzeba posprawdzac a dwa ze byc moze nie dziala jak powinien, (kwestia wezykow albo stwardnialej/peknietej gumowej membrany) w podcisnieniowym regulatorze przy aparacie. bylik91, Sprawdz gruntownie wezyki podcisnieniowe bo one maja duuuuuuuuuuzo do powiedzenia w naszych gaznikowcach. Czasem nawet jak na pierwszy zut oka wyglada ze jest caly, to nie jest. Gdybys Ci sie okazalo ze masz w/w silownik do wymiany, mam nowy, oryginalny Magneti marelli. ;)

** Dodano: 19-01-2011, 14:22 **
a trzy, tak mialem na wiosne, kiedy bylo jeszcze zimno, ze kiedy mialem zdjety ten papierowo-aluminiowy przewod od cieplego powietrza nie chodzil dobrze na pb, mial takiego mula z poczatku i potrafil zgasnac. Zalozylem waz na swoje miejsce i wszystko bylo jak reka odjal, wiec to byc moze tez ma jakies znaczenie w tym wypadku.
     assistance
 
 
bylik91 



Wiek: 33
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 11
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-01-2011, 22:10   

To może te wężyki rzeczywiście, bo coś tam widziałem nie są one w dobrym stanie. Będę musiał obejrzeć dokładnie. Dzięki bardzo za pomoc. mam nadzieję, że usterka zostanie zlikwidowana. :)
  
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-01-2011, 11:19   

bylik91, Skoro masz gaźnik to pierwsze co to własnie te wężyki trzeba posprawdzać. Jak jakiś pęknięty to od razu wymienić na nowy. Koszt nie wielki, na mtery można kupić. Pamiętaj o takiej samej średnicy aby był. Druga sprawa skoro to nie pomoże to gaźnik masz do regenracji albo regulacji. Niestety gaźniki w Tipo wymagają częstych regulacji oraz regenracji zwłaszcza jeśli masz instalację gazową. Żadnej innej przyczyny tutaj nie widzę. A co do reduktora to zrób zdjęcie i wrzuć w temat. Zobaczymy co tam masz. ;)
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Blazej14396 



Wiek: 38
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 29
Skąd: Chełmno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-01-2011, 17:43   

bylik91, Jak bedziesz badal te WSZYSTKIE wezyki to zdejmij kopulke (zobacz przy okazji co sie pod nia kryje ;) i ta okragla plasikowa oslone i patrzac na to co pos tym plastikiem odepnij wezyk od gaznika (ten ktory idzie do aparatu) i jesli nie masz niczego do wytworzenia podcisnienia uzyj do tego ust, BEZ SKOJARZEN PANOWIE i zobacz czy; 1 porusza sie w tym samym czasie cos w aparacie a 2 czy ciagnac podcisnienie w pewnym momencie jest opor i przestaje sie poruszac silowniczek.
_________________
Pozdrawiam
Blazej14396


Jest Tipo 1.4 Restyling `92 Bleu Storm Met
159A2.000

Jest Polski Fiat 125p 1,5 ME
Jest Opel Kadett 1,3 Si
Był...
Za dużo by tu wymieniać.. ;)
     assistance
 
 
bylik91 



Wiek: 33
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 11
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-01-2011, 22:30   

Dzięki wielkie za tyle propozycji, będę z ojcem tam jutro coś kombinował, mam nadzieję że się coś uda. :) )
  
 
Darek91 



Wiek: 32
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 125
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-01-2011, 23:26   

bylik91, sory że tak Ci sie wbijam w temat o gazie, ale jak masz zamontowany stożek?Normalnie do ori rury?
_________________
159A3.000
Stop eco-terrorism, fuck the fuel economy!
  
 
 
bylik91 



Wiek: 33
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 11
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-01-2011, 10:19   

No tak własnie mam stożek zamontowany, mi były właściciel gadał że jak za szybko przełączę z benzyny na gazi i jak mi du... to na tym filtrze jest taka guma i ona się może przestawić, i to niby mogło by też powodować że bierze jakieś lewe powietrze czy coś, tyle że ja sprawdziałem i nic tam nie ma. To chyba te przedowy jak piszą pozostaje.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load