|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] tipo 1.4 gaznik |
Autor |
Wiadomość |
Daniel75
Wiek: 36 Dołączył: 06 Sty 2011 Posty: 41 Skąd: Warszawa Mokotów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-01-2011, 23:09 [Benzyna] tipo 1.4 gaznik
|
|
|
Mam taki problem z moim tipem 1.4 benz gaźnik zaczął mi jakoś dużo palić za 50 zł benzyny robię tylko 70,80 km co to może być za przyczyna proszę o jakieś wskazówki |
_________________ Tipolotek 1.4 |
|
|
|
|
dspmatrix
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 251 Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-01-2011, 08:36
|
|
|
Daniel75, siemka u mnie jest podobnie spalanie w granicach 12 l/100 i z tego co zdazylem sie podowiadywac to jak zwykle najczestsza przyczyna to rozregulowal sie gaznik lub uszczelka pod gaznikiem cieknie....ja do dzis dnia nie potrafie sie z tym uporac...... |
_________________ 1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-01-2011, 12:42 Re: tipo 1.4 gaznik
|
|
|
Daniel75 napisał/a: | Mam taki problem z moim tipem 1.4 benz gaźnik zaczął mi jakoś dużo palić za 50 zł benzyny robię tylko 70,80 km co to może być za przyczyna proszę o jakieś wskazówki |
Przyczyn może być kilka :
1. opóźniony zapłon - powody :
- zła przerwa na przerywaczu
- nie działający podciśnieniowy , lub odśrodkowy mechanizm przyspieszający w aparacie zapłonowym ( jeżeli takie masz )
- uwalony czujnik podciśnienia współpracujący z modułem elektronicznym .
2. za bogata mieszanka
- zużyty zawór iglicowy w gaźniku
- dziurawy pływak
- przytkany kanał powietrzny w rurce emulsyjnej
- nie domykająca się dźwignia ssania
A tak na marginesie : nie tankuj za 50 zł , a za 200 - dalej dojedziesz ... |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
Daniel75
Wiek: 36 Dołączył: 06 Sty 2011 Posty: 41 Skąd: Warszawa Mokotów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-01-2011, 16:27
|
|
|
Dziś zobaczyłem ze guma pod gaźnikiem jest spękana gaźnik miałem nie dawno robiony wymienione wszystkie czesci w gaźniku mam takie pytanie jak sam mogę wymienić ta gumę pod gaźnikiem jakie klucze i wogóle |
_________________ Tipolotek 1.4 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-01-2011, 16:36
|
|
|
klucz 10 a najlepiej 2 kopytkowy oczkowy to odkręcenia śrub od tyłu a co do tych z przodu to ja użyłem małej grzechotki z przegubem i nasadką 10. Jak dobrze pokombinujesz to w 30min się zmieścisz z wymianą |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Daniel75
Wiek: 36 Dołączył: 06 Sty 2011 Posty: 41 Skąd: Warszawa Mokotów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-01-2011, 16:43
|
|
|
Dzięki raczej w 30min nie dam rady
** Dodano: 19-01-2011, 18:47 **
Gdzie moge kupic podstawe pod gaznik tipo 1.4 macie jakies namiary |
_________________ Tipolotek 1.4 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-01-2011, 11:56
|
|
|
Daniel75, dasz radę, najgorsze są śruby na dole ale zgrabny klucz plus "gładkie dłonie" i pójdzie jak po maśle ja od siebie dodam a żebyś jeszcze sprawdził na analizatorze spalin czy gaźnik aby na pewno dobrze jest ustawiony, do tego sprawdził bym lampą stroboskopową czy masz właściwy kąt zapłonu (10 - 11 stopni) i czy się przemieszcza wraz ze wzrostem obrotów (tu sobie wykluczysz wszelakie przygody z aparatem zapłonowym). Oczywiście nie musisz mieć analizatora i lampy strobo, tak więc taka przyjemność może wymagać zaprzyjaźnionego warsztatu.
Daniel75 napisał/a: | gaźnik miałem nie dawno robiony wymienione wszystkie czesci w gaźniku | robić a zrobić to dwie różne sprawy. W naszym pięknym kraju nie brakuje domorosłych mechaników którzy znają się na wszystkim. Masz gwarancje że zrobił ci to dobrze? Może źle coś poskładał, może mu się podwinęła gdzieś uszczelka i paliwo spiernicza np. do gardzieli, może źle lub wcale nie ustawił pływaka.
Tu masz moje przemyślenia na temat gaźnika: http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf może się przydadzą
No i jeszcze sprawdziłbym sobie na twoim miejscu podciśnienie czy jest całe. Wszystkie gumowe rureczki włoku gaźnika tu masz fotkę: http://forum.tempra.org/t...ghlight=#108628
Plus tej co nie ma na zdjęciu ale równie ważna o ile nie ważniejsza ta co idzie z gaźnika do aparatu zapł. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Daniel75
Wiek: 36 Dołączył: 06 Sty 2011 Posty: 41 Skąd: Warszawa Mokotów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-01-2011, 12:33
|
|
|
Dzieki za te fotki i schemacik napewno sie przyda i teraz uda mi sie to zrobic tylko musze czas znalezc dzieki pozdrawiam |
_________________ Tipolotek 1.4 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|