Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tempra 1.6i.e raz odpala a raz nie
Autor Wiadomość
Marianos 
witamy nowego


Wiek: 31
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 2
Skąd: Stanisławów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-04-2012, 11:54   Tempra 1.6i.e raz odpala a raz nie

Witam!
Jestem na forum nowy, jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość :D
Mam problem z poją temperką. Auto ma założoną instalację gazową i na gazie pracuje elegancko natomiast na benzynie nie jest już tak pięknie. Auto odpala na benzynie ale gaśnie, dławi się, czasem go szarpie lub obroty wynoszą 500-600. Po restarcie komputera wszystko wraca do normy na kilka-kilkanaście kilometrów jazdy na gazie po czym znów go coś dopada i przestaje pracować jak powinien (benzyny używam tylko do rozgrzania go). W aucie wymieniłem:
-filtr paliwa
-czujnik położenia wału
-nowe wtryskiwacze
-silniczek krokowy
-kilka innych czujników
-zaliczyłem również wizytę u gazownika który twierdzi że instalacja gazowa jest sprawna i nie ma wpływu na to co dzieje się na benzynie

Władowałem w auto tyle kasy że jak pomyśle głowa mnie boli a ono dalej nie działa jak powinno, więc doszedłem do wniosku że jak po restarcie komputera działa normalnie to że zrobię mały układzik który po wyłączeniu zapłonu sam będzie restartował komputer niestety nie mogę dojść które kable podtrzymują pamięć w tym komputerze może ktoś z kolegów wpadł na ten pomysł wcześniej i poradzi (komputer bosh 0261200721) . Dodam że przeczytałem wiele tematów na tym forum i znalazłem tylko metodą z klemą i hamulcem a pomysł opisany przeze mnie nigdzie się nie pojawił przynajmniej tak mi się wydaje.
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-04-2012, 12:08   

Marianos napisał/a:
-nowe wtryskiwacze
masz 1.6 MPI? daj kod silnika bo mam przeczucie że to raczej SPI z jednym wtryskiem (komputer jest do SPI :D )

P.S popraw profil o auto.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 14-04-2012, 17:48   

muiałem to samo w golfie, masz za pewne emulator sondy lambdy http://allegro.pl/emulato...2249285064.html cos takiego lub podobnego, jak masz to to wes i wypier..... to dziadostwo, podepnij sonde tak jak powinna byc, emulator jest włączony szeregowo z sondą, więc jak znajdziesz przewody od sondy to nie bedziesz miał problemu ze zrobieniem tego, następnie zrób jeszcze raz reset kompa, proponuje na nocke zostawić, a rano zapiąć akumulator i odpalić, niech chodzi do całkowitego rozgrzania na wolnych obrotach(bez dodawania gazu do włączenia wentylatora) po tym ciesz sie z bezproblemowej jazdy, ja tak zrobiłem i juz nie musze co dzień resetu robić i mam spokój od zeszłego roku, szerokości i powodzenia życze 8)
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-04-2012, 19:32   

Marianos,to co wymysliles by za kazdym razem resetowac komputer nie jest dobrym rozwiazaniem i mozna to traktowac jako rozwiazanie tymczasowe.Wtryskiwacze wymieniales czy wtryskiwacz??Moze wlasnie wtrysk jest zapchany bo moze ktos ,,bal sie'' na benzynie jezdzic i uzywal tylko lpg.Zapchac sie od nieuzywania tez potrafi...
Jesli masz 1.6 i.e na monowtrysku to glolwne zasilanie komputera mozesz rozlaczyc na scianie grodziowej pod maska.Jest czarna skrzyneczka a w niej dwa przekazniki i dwa bezpieczniki.Jeden bezpiecznik jest wlasnie od zasilania komputera.Drugi to pompa paliwa i grzalka sondy lambda.Sam musisz ustalic ktory jest od kompa :)Dobrze byloby sprawdzic jakie masz bledy w sterowniku.Check Ci sie nie zapala gdy zaczyna zle chodzic?Gasnie check po uruchomieniu silnika?
Napisz dokladnie co to za motor :?
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 14-04-2012, 22:57   

jeżeli reset pomaga to znaczy że sterownik łapie błędy, gdyby kolega jeździł na samej benzynie byłoby dobrze, po przełączeniu na lpg emulator sondy podaje błędne informacje i z tad się biorą problemy, u mnie było to samo, wymieniałem wtrysk, filtry lałem stp do benzyny i nic, jak wyjąłem emulator wszystko się uspokoiło,
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-04-2012, 08:42   

palidzojnt221, tak tez moze byc :) Zwykle jak jest gaz to jest wiecej problemow z jazda pozniejsza na pb.Miedzy innymi z tego powodu powstrzymuje sie od montazu instalacji LPG...Drugi powod to pozniejszy brak bagaznika :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-04-2012, 15:42   

shagger78, ja tam nie narzekam na LPG, jeździ sie o wiele taniej, teraz na 100km wychodzi mi nie całe 30zł( jeszcze w zależności jak sie jeździ) dobrzeutrzymana instalacja nie sprawia problemów, dla zaspokojenia własnej ciekawości chce kupic teraz cos na rope i zobaczyć jak to jest w praktyce z jego ekonomią
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Marianos 
witamy nowego


Wiek: 31
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 2
Skąd: Stanisławów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-04-2012, 13:57   

Przepraszam że tak długo nie odpisywałem ale nie miałem czasu by usiąść do kompa.
Jest to silnik z jednopunktowym wtryskiem wymieniłam nowy wtryskiwacz sorka za wprowadzenie w błąd od początku myślałem że to nie będzie wtrysk bo przeganiałem go na benzynie by się nic nie zastało. palidzojnt221 sprawdzę to co mówisz i spróbuje odłączyć tą emulacje sondy. Byłem z nim u elektryka (jednego z lepszych w warszawie) i powiedział właśnie że to coś z instalacją gazowa jest nie halo i on tu nic nie zrobi, pojechałem od razu do znajomego gazownika który zakładał mi tą instalacje i stwierdził że wszystko jest w porządku nawet dał mi na próbę nowy ten emulator żebym pojeździł i sprawdził czy to to lecz problem nie ustał. Ale spróbuje wyciąć tą sondę i pojeżdżę i zobaczę. Gdy zaczyna źle chodzić to zapala się kontrolka od wtrysku chyba tak zwana "marchewka" :) . A co do silnika to nie wiem jake ma dokładne oznaczenia dlatego wysyłam fotke.
fotka

** Dodano: 18-04-2012, 16:20 **
Przed chwilką wyciąłem ten emulator z obwodu lambdy (nie bawiłem się w szukanie kabli tylko ściągnąłem z internetu schemat tego dziadostwa i przy tym emulatorze uciąłem kable i połączyłem). Przejechałem na próbę 15km zgasiłem go i szok! auto odpaliło na benzynie co przedtem nawet mi się nie śniło ;D jutro pojadę nim do szkoły i jak wrócę to dam znać czy po przejechaniu dłuższego dystansu również jest ok. palidzojnt221 browar się należy 8)
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 19-04-2012, 17:35   

spoko luz, jestesmy tu po to by sobie pomagać ;)
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load