|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Tempra 1.6i.e raz odpala a raz nie |
Autor |
Wiadomość |
Marianos
witamy nowego
Wiek: 31 Dołączył: 14 Kwi 2012 Posty: 2 Skąd: Stanisławów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-04-2012, 11:54 Tempra 1.6i.e raz odpala a raz nie
|
|
|
Witam!
Jestem na forum nowy, jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość
Mam problem z poją temperką. Auto ma założoną instalację gazową i na gazie pracuje elegancko natomiast na benzynie nie jest już tak pięknie. Auto odpala na benzynie ale gaśnie, dławi się, czasem go szarpie lub obroty wynoszą 500-600. Po restarcie komputera wszystko wraca do normy na kilka-kilkanaście kilometrów jazdy na gazie po czym znów go coś dopada i przestaje pracować jak powinien (benzyny używam tylko do rozgrzania go). W aucie wymieniłem:
-filtr paliwa
-czujnik położenia wału
-nowe wtryskiwacze
-silniczek krokowy
-kilka innych czujników
-zaliczyłem również wizytę u gazownika który twierdzi że instalacja gazowa jest sprawna i nie ma wpływu na to co dzieje się na benzynie
Władowałem w auto tyle kasy że jak pomyśle głowa mnie boli a ono dalej nie działa jak powinno, więc doszedłem do wniosku że jak po restarcie komputera działa normalnie to że zrobię mały układzik który po wyłączeniu zapłonu sam będzie restartował komputer niestety nie mogę dojść które kable podtrzymują pamięć w tym komputerze może ktoś z kolegów wpadł na ten pomysł wcześniej i poradzi (komputer bosh 0261200721) . Dodam że przeczytałem wiele tematów na tym forum i znalazłem tylko metodą z klemą i hamulcem a pomysł opisany przeze mnie nigdzie się nie pojawił przynajmniej tak mi się wydaje. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-04-2012, 12:08
|
|
|
Marianos napisał/a: | -nowe wtryskiwacze | masz 1.6 MPI? daj kod silnika bo mam przeczucie że to raczej SPI z jednym wtryskiem (komputer jest do SPI )
P.S popraw profil o auto. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 14-04-2012, 17:48
|
|
|
muiałem to samo w golfie, masz za pewne emulator sondy lambdy http://allegro.pl/emulato...2249285064.html cos takiego lub podobnego, jak masz to to wes i wypier..... to dziadostwo, podepnij sonde tak jak powinna byc, emulator jest włączony szeregowo z sondą, więc jak znajdziesz przewody od sondy to nie bedziesz miał problemu ze zrobieniem tego, następnie zrób jeszcze raz reset kompa, proponuje na nocke zostawić, a rano zapiąć akumulator i odpalić, niech chodzi do całkowitego rozgrzania na wolnych obrotach(bez dodawania gazu do włączenia wentylatora) po tym ciesz sie z bezproblemowej jazdy, ja tak zrobiłem i juz nie musze co dzień resetu robić i mam spokój od zeszłego roku, szerokości i powodzenia życze |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-04-2012, 19:32
|
|
|
Marianos,to co wymysliles by za kazdym razem resetowac komputer nie jest dobrym rozwiazaniem i mozna to traktowac jako rozwiazanie tymczasowe.Wtryskiwacze wymieniales czy wtryskiwacz??Moze wlasnie wtrysk jest zapchany bo moze ktos ,,bal sie'' na benzynie jezdzic i uzywal tylko lpg.Zapchac sie od nieuzywania tez potrafi...
Jesli masz 1.6 i.e na monowtrysku to glolwne zasilanie komputera mozesz rozlaczyc na scianie grodziowej pod maska.Jest czarna skrzyneczka a w niej dwa przekazniki i dwa bezpieczniki.Jeden bezpiecznik jest wlasnie od zasilania komputera.Drugi to pompa paliwa i grzalka sondy lambda.Sam musisz ustalic ktory jest od kompa :)Dobrze byloby sprawdzic jakie masz bledy w sterowniku.Check Ci sie nie zapala gdy zaczyna zle chodzic?Gasnie check po uruchomieniu silnika?
Napisz dokladnie co to za motor |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 14-04-2012, 22:57
|
|
|
jeżeli reset pomaga to znaczy że sterownik łapie błędy, gdyby kolega jeździł na samej benzynie byłoby dobrze, po przełączeniu na lpg emulator sondy podaje błędne informacje i z tad się biorą problemy, u mnie było to samo, wymieniałem wtrysk, filtry lałem stp do benzyny i nic, jak wyjąłem emulator wszystko się uspokoiło, |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-04-2012, 08:42
|
|
|
palidzojnt221, tak tez moze byc Zwykle jak jest gaz to jest wiecej problemow z jazda pozniejsza na pb.Miedzy innymi z tego powodu powstrzymuje sie od montazu instalacji LPG...Drugi powod to pozniejszy brak bagaznika |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-04-2012, 15:42
|
|
|
shagger78, ja tam nie narzekam na LPG, jeździ sie o wiele taniej, teraz na 100km wychodzi mi nie całe 30zł( jeszcze w zależności jak sie jeździ) dobrzeutrzymana instalacja nie sprawia problemów, dla zaspokojenia własnej ciekawości chce kupic teraz cos na rope i zobaczyć jak to jest w praktyce z jego ekonomią |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Marianos
witamy nowego
Wiek: 31 Dołączył: 14 Kwi 2012 Posty: 2 Skąd: Stanisławów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-04-2012, 13:57
|
|
|
Przepraszam że tak długo nie odpisywałem ale nie miałem czasu by usiąść do kompa.
Jest to silnik z jednopunktowym wtryskiem wymieniłam nowy wtryskiwacz sorka za wprowadzenie w błąd od początku myślałem że to nie będzie wtrysk bo przeganiałem go na benzynie by się nic nie zastało. palidzojnt221 sprawdzę to co mówisz i spróbuje odłączyć tą emulacje sondy. Byłem z nim u elektryka (jednego z lepszych w warszawie) i powiedział właśnie że to coś z instalacją gazowa jest nie halo i on tu nic nie zrobi, pojechałem od razu do znajomego gazownika który zakładał mi tą instalacje i stwierdził że wszystko jest w porządku nawet dał mi na próbę nowy ten emulator żebym pojeździł i sprawdził czy to to lecz problem nie ustał. Ale spróbuje wyciąć tą sondę i pojeżdżę i zobaczę. Gdy zaczyna źle chodzić to zapala się kontrolka od wtrysku chyba tak zwana "marchewka" . A co do silnika to nie wiem jake ma dokładne oznaczenia dlatego wysyłam fotke.
fotka
** Dodano: 18-04-2012, 16:20 **
Przed chwilką wyciąłem ten emulator z obwodu lambdy (nie bawiłem się w szukanie kabli tylko ściągnąłem z internetu schemat tego dziadostwa i przy tym emulatorze uciąłem kable i połączyłem). Przejechałem na próbę 15km zgasiłem go i szok! auto odpaliło na benzynie co przedtem nawet mi się nie śniło jutro pojadę nim do szkoły i jak wrócę to dam znać czy po przejechaniu dłuższego dystansu również jest ok. palidzojnt221 browar się należy |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-04-2012, 17:35
|
|
|
spoko luz, jestesmy tu po to by sobie pomagać |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|