Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z odpaleniem tipo 1.4
Autor Wiadomość
alan240 


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: jelenia góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-12-2009, 19:03   problem z odpaleniem tipo 1.4

mój problem w tipo polega na tym ze nie mogę go odpalić jest to silnik 1.4 na zwykłym gaźniku z LPG. otóż chciałem go rano odpalić odezwał się i zgasł i tak kilka razy aż w ogóle przestał się odzywać. oczywiście od razu sprawdziłem świece i iskrę jest w porządku paliwo dochodzi. przeczyściłem kopułkę aparatu zapłonowego i dalej nic. Jak nie palił tak nie pali i nie wiem o co chodzi przyjechał znajomy i wzięliśmy go na zaciąg po dłuższej próbie zaskoczył ale na pełnym ssaniu ale przy próbie ruszenia spadły obroty i zgasł więc go znowu na zaciąg i tym razem było jeszcze gorzej zaczął strzelać w gaźniku i z rury wydechowej ale załapał i znowu załapał i po przejechaniu zaledwie 200m. silnik zgasł i nic nie wiem o co chodzi proszę o pomoc bo już zgłupiałem.
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-12-2009, 22:38   

Nie napisałeś czy tak się dzieje na LPG czy na benzynie. Jak również nie napisałeś czy problem wystąpił nagle, czy to jest usterka która pogłębia się od dłuższego czasu. Gdyby to co piszesz dotyczyło benzyny to najpierw sprawdziłbym nastawy gaźnika czy jest dobrze wyregulowany (zwłaszcza skład mieszanki), dwa czy szczelna jest podstawa gaźnika, trzy czy sprawne są przewody podciśnieniowe, cztery czy w baku jest paliwo i czy filtr paliwa jest drożny (czasem wskaźnik paliwa się wiesza i pokazuje ze jest a naprawdę jeździsz na oparach ;p) pięć czy któraś z membran gaźnika nie przerwała się, sześć czy elektrozawór się nie wiesza. Jeśli problem dotyczy LPG to pierwsze co zwracamy uwagę na regulacje parownika, skoro sprawdziłeś elektrykę. Sprawdź sobie również czy do układu dolotowego nie dostaje się lewe powietrze czyli nie ma pęknięć w przewodzie między obudową filtra a gaźnikiem. Napisz czy tak samo dzieje się na paliwie i na LPG czy tylko jednej z rzeczy dotyczy.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
alan240 


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: jelenia góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 06-12-2009, 08:32   

to wszystko dzieje się na LPG no i faktycznie od jakiegoś czasu mi się ciężej odpalało za drugim trzecim razem. Sprawdzę jeszcze ustawienie parownika przewody podciśnieniowe bo raczej wyglądają licho no i ten gaźnik też mi chodzi po głowie zaleje jeszcze PB bo może być jak kolega napisał wypije kawę i idę poszperać bo m Tipo na jutro potrzebne.
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-12-2009, 11:26   

No to pierwsze co, to jedź na regulacje gazu!!! a potem dopiero się zastanawiaj, ja to nie przyniesie efektu. Gaz powinien być regulowany mniej więcej co pół roku, a jak na pokładzie masz stary wysłużony parownik to nawet częściej, a to koniec końców nie będzie pomagać jak rozleci się membrana. Wtedy już tylko czyszczenie i regeneracja lub nowy parownik. Ponadto co 20.000-30.000 (również mniej więcej) powinno się wymieniać filtr gazu (w zależności od parownika/instalacji fazy stałej lub lotnej). Ponadto gaźnik powinien być wyregulowany na benzynie przynajmniej obroty oraz podtrzymanie nie obrotów (dla nie rozgrzanego silnika), o filtr powietrza też trzeba zadbać.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
alan240 


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: jelenia góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 06-12-2009, 12:17   

problem rozwiązany przynajmniej z gazem wystarczyło wyregulować parownik i działa. No ale niestety na benzynie nie odpala w ogóle się nie odzywa i w czym możne tu być problem? na gazie chodzi równo a na benzynie nie chce w ogóle.

** Dodano: 06-12-2009, 15:45 **
odkręciłem trochę elektrozawór i poleciała Pb ale silnik odpalił na pełnym ssaniu przy próbie zwolnienia ssania zaraz gasł chyba że gazuje pedałem gazu czy to może być uszkodzony elektrozawór??? czy coś jeszcze?
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-12-2009, 19:13   

alan240, Po pierwsze wymień lub zmodyfikuj elektrozawór (zmodyfikuj = rozłącz wtyczkę od elektrozaworu oraz wtyczkę od czarnego kabelka z gaźnika zepnij je razem z jakimś przewodem żeby nie latały luźno, z elektrozaworu ściągnij grzybek ze sprężynka. W środku znajdziesz taki mały trzpień z kulką, wytnij go tak kilka cm, i ładnie obrób pilnikiem załóż z powrotem grzybek ze sprężynką i mocno zakręć, wła-la właśnie się pozbawiłeś funkcji cut-off dla benzyny - to tańszy sposób załatwienia problemu z elektrozaworem). Nowy zawór praktycznie nie do dostania lub za około 100zł jak upolujesz, pozostają szroty i auta z rozbiórki. Po drugie jedź na regulacje gaźnika (obroty proponuje ustawić na 900, mieszankę nie za ubogą, i sprawdzić czy podtrzymanie trzyma obroty tak około 1300-1500 do temp. silnika do 70-80. Sprawdzić wszystkie przewody podciśnieniowe z gaźnika (szukać pęknięć itp.), sprawdzić czy termo zawory czarny i biały otwierają się (jeden się otwiera gdy silnik jest zimny a zamyka jak się rozgrzeje drugi na odwrót). Sprawdź sobie profilaktycznie podstawę gaźnika, np. płynem do naczyń zmieszanym z wodą w butelce ze spryskiwaczem wypsikać dobrze gaźnik zaś druga osoba gazuje i odpuszcza jak się "ślini" pod gaźnikiem to nie trzyma podstawa. (p.s: jak już masz ten płyn to też możesz sprawdzić sobie szczelność reszty układu dolotowego, gaźnik oraz gaz, zasikać i patrzeć czy nie pojawiają się pęcherzyki powietrza) Na razie tyle, dalej można wymienić profilaktycznie filtr paliwa, koszt żaden, i sprawdzić stan pompy paliwowej czy pompuje paliwo prawidłowo (np. na gazie ściągnąć wężyk z pompy wsadzić do butelki zapalić auto).
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
alan240 


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: jelenia góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 06-12-2009, 21:21   

chyba jednak szybciej będzie wymienić elektrozawór widziałem na allegro za 30 pare zł. Nie jest dokładnie taki sam jak mój ale tej samej firmy LOVATO

http://www.allegro.pl/ite...typ_lovato.html
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-12-2009, 23:23   

Elektro-zawór przy gaźniku a nie z instalacji LPG (ten to swoją drogą też można sprawdzić czy się otwiera).




Poczytaj sobie jeszcze to: http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
alan240 


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: jelenia góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-12-2010, 13:07   

winowajcą okazał się padnięty parownik
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load