Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[diesel] Padł i ani rusz - paliwo jest a jakby go nie było
Autor Wiadomość
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 21-09-2006, 18:20   [diesel] Padł i ani rusz - paliwo jest a jakby go nie było

Witam,
koledzy, po prostu załamka.
Dziś kupiłem sobie nowy filtr paliwa, miałem wolną chwilę to go zamontowałem.
Odpaliłem auto - chodziło sobie na wolnych obrotach, podczas gdy ja chowałem narzędzia.
Lecz gdy chciałem auto przestawić, to koniec - 3metry, zaczęło skakać i zgasło.
No dobra, to odkręciłem odpowietrznik oraz nalałem paliwa bezpośrednio do filtra - odpalił, ale znów - pochodził chwilę na wolnych obrotach i padł.
Odkręciłem znów filtr - a tam pusto - jakby do niego nie dolatywało paliwo.
No to sobie myślę, pewnie pompa padła. Moje zdziwienie sięgnęło granic gdy okazało się, że w dieslu nie ma pompy paliwa (takiej zanurzonej w baku) - nie znalazłem jej ani w książce o obsułdze tipka, ani też śledząc przewody....

Może ktoś z Was miał podobne sensacje lub wie jak to ugryźć, bo mi już się pomysły skończyły, auto stoi :(

Wiem, że zrobiłem błąd - bo dowiedziałem się, że przed założeniem nowego filtra trzebabyło go zalać paliwem - nie zrobiłem tego. Paliwa zaczołem dolewać dopiero jak padł.

Help ;(
_________________

     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-09-2006, 19:00   

Pompa wtryskowa sama sobie zaciąga paliwo,a jeżeli nie zalałeś filtra to poprostu zapowietrzyłeś pompe wtryskową.Musisz odpowietrzyć pompe i tyle.Ale podładuj aku bo chyba czeka Cię troche kręcenia rozrusznikiem.
Małe foto może coś pomoże.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 21-09-2006, 19:58   

A jak odpowietrzyć pompę?? Na tym skanie jest mowa o odpowietrzaniu filtra i wtryskiwaczy - a pompa?
_________________

     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 21-09-2006, 20:23   

Podstawa to zalać filtr paliwa!! Nie wiem jak w T/T ale w ciężarówkach jest pompka oraz odpowietrznik na pompie. Musisz gdzieś poszukać jakiejś śruby wykrencanej.
Pompka w osobówkach z tego co widziałęm ma taki czarny daszek, blisko zawsze filtra jest. Pompujesz do oporu, aż z pompy nie zacznie leciec czysty niezapowietrozny ON.

A jeżeli już nie chcesz grzebać tak mocno, to zalej filtr paliwa, podłącz prostownik, ustaw na rozruch, wsiądź do auta i kręć do oporu rozrusznikiem. Pamiętaj o tym, żeby robić przerwy, zeby rozrusznika nie popsuć.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 21-09-2006, 21:22   

Kurcze, zadnej pompki do odpowietrzania nie mam.
Kręciłem już sporo tym rozrusznikiem i nic. Ile mozna nim bezpiecznie kręcić?

Zastanawiam się czy nie powinienem odkreścić przewody wtryskowe, ale w książce piszą, że je się odpowietrza gdy były odłączone od pompy - a u mnie nie były... Myślicie, że jest sens tak próbować?

Kurde, a myślałem, że wymiana takiego filtra jest równie ława jak wymiana oleju :sciana: :sciana: :sciana:
_________________

     assistance   Moneta
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 21-09-2006, 21:39   

mozesz popuscic przewody wtryskowe. I krec rozrusznikiem. Bynamniej ja tak cieżarówki odpowietrzalem jak pracowalem w warsztacie dla ciezkiego sprzetu.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
Broadway 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 199
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-09-2006, 21:51   

Dokladnie zrob tak jak powiedzial @ninja. Poluzuj przewody wysokiego cisnienia od wtryskow i krec az sie odpowietrzy. Wtryski daja duzy opor i bedzie Ci ciezko odpowietrzyc pompy bez tej czynnosci.
     Moneta
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 21-09-2006, 22:19   

Dobra, dzięki wielkie koledzy za rady. :prayer:
Jutro zabiorę się za to i dam znać co i jak :)

** Dodano: 22-09-2006, 12:26 **
Kurde, jak się z tym namęczyłem.
Najpierw odkręciłem rurki od wtrysków, kręciłem - leci.
Dobra, odkręciłem odpowietrznik na filtrze, kręcę - nie leci.
I tak w koło - ja go kręcę a on nic... (oczywiście dolewałem do filtra paliwa)
w końcu zadzowniłem do znajomego mechanika, a ten mówi, żeby go pociągnąć, bo "rozrusznikiem to go zarżniesz".
No to dzwonie po ojca, przyjechał, no i pociągnął Tipka (oczwyście lina się 3 razy urwała - bo dlaczego miałoby od razu iść bez problemu....) No i w końcu przeciągnęliśmy Tipolca prze z jakiś kilometr i zassał.
No to ja cały zadowolony - dojechałem o własnych siłach. Odkręcam odpowietrznik, a tam znów nic nie leci, a wręcz przeciwnie - gdy odkręcam odpowietrznik samochód zasysa powietrze tamtędy i się dusi. Więc zdurniałem....

Ogólnie, auto jeżdzi i wszystko już jest OK, ale w głowe zachodze dlaczego paliwo nie leci z odpowietrznika, tylko silnik zasysa tamtędo powietrze.
Nie wiem czy to zostawić, czy też to ostatni dzwonek prze tym jak auto padnie mi na amen :doubt:
_________________

     assistance   Moneta
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 12-10-2006, 11:32   

nieszczelność masz gdzieś. w dieslu wszystko musi byc szczelne. Byle co i juz powietrze zasysa i dupa, zapowietrzy sie i nie jedzie. a z ciągniecie na linie to nie najlepszy pomysł. Szlag Ci moze trafić pasek rozrządu a wtedy bedziesz mial juz wiekszy problem niz zapowietrzony uklad. Nie poddawaj sie tylko szukaj dalej. W ciężarowych potrafiłem caly dzien spedzic zeby znalesc drobną nieszczelność.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-02-2008, 14:52   

witam panowie
czy wiecie może jakie są oznaki padającej pompy wtryskowej ?? coś dziwnego się dzieje z moim tipo jeździ normalnie a potem ni z tąd ni z owąt gaśnie i niechce zapalić doleje paliwa i po któryms razie zapali i znów kilkadziesiąt kilometrów i to samo macie jakieś sugestie ??przypominam że to 1,9td
     assistance   Moneta
 
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-02-2008, 15:27   

Witam
krzycho00 napisał/a:
witam panowie
czy wiecie może jakie są oznaki padającej pompy wtryskowej ?? coś dziwnego się dzieje z moim tipo jeździ normalnie a potem ni z tąd ni z owąt gaśnie i niechce zapalić doleje paliwa i po któryms razie zapali i znów kilkadziesiąt kilometrów i to samo macie jakieś sugestie ??przypominam że to 1,9td


Wiesz, trudno raczej z tego co piszesz zdiagnozować pompę wtryskową, raczej wygląda jakby się układ paliwowy zapowietrzał, albo może być gdzieś nieszczelność, może zasyfiony filtr paliwa?
To że silnik startuje po dolaniu paliwa, może sugerować coś jeszcze, miałem tak kiedyś w benzyniaku, zapchało się odpowietrzenie zbiornika paliwa i jak miałem mocno dokręcony korek paliwa to silnik gasł po jakimś czasie albo miał kłopty z odpaleniem - podejrzewałem wtedy pomkę paliwa, po dolaniu paliwa - czyli otworzeniu korka na jakiś czas znów był spokój, strasznie się wtedy nawalczyłem zanim doszedłem co się dzieje.
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-02-2008, 17:22   

- wymień filtr profilaktycznie
- zobacz czy gdzieś na zasialniu nie masz pęknietego wężyka
- weź pompkę do kół i dmuchnij powietrza do przewodu zasilającego silnik w paliwo
- zostaw poluzowany korek

Jeśli pomoże to albo filtr, albo zatkane odpowietrzenie albo syf na smoku w baku.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-02-2008, 17:39   

filtr paliwa wymieniłem w sobote oraz wyczyściłem smok w baku więc to odpada zostały jeszcze te przewody
     assistance   Moneta
 
 
Gwiazdor1990 


Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 19-07-2009, 22:38   

Kolego RaV i co wyszlo z tym paliwem u ciebie,bo u mnie sie dzieje to samo i zaa boga nie wiem o co z tym biega
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-07-2009, 14:10   

Gwiazdor1990, nie sądzę żeby RaV odpisał Ci w tym temacie. Temat z przed trzech lat, a on sam już ponad rok się nie odzywa.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Gwiazdor1990 


Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 20-07-2009, 17:26   

a ty moze wiesz o co w tym wszystkim chodzi?
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-07-2009, 20:16   

niestety o dieslach nie mam zbyt dużego pojęcia
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load