Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[PROBLEM] Fiat Tipo 1.4 Benzyna Gaźnik
Autor Wiadomość
hooligandg 
witamy nowego


Wiek: 36
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 3
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-10-2007, 12:29   [PROBLEM] Fiat Tipo 1.4 Benzyna Gaźnik

Witam mam problem z tipkiem mianowicie taki iż po odpaleniu silnika mam wysokie obroty ssanie wylaczone. Kumple powiedzieli ze jest to wina zle wyregulowanego zaplonu i zaworow - pytalem sie umnie w miescie u jednego mechanika to powiedzial ze kwestia regulacji to koszt kolo 70 zlotych.

Kolejne pytanie odnosi sie do kogos kto ma tipiacza. Chodzi o filtr paliwa czy po wymianie jaka dokonalem filtr ma byc zalany paliwem czyli w filtrze ma byc na maxa paliwa czy tylko na dnie jakas 1/10 filtra bo wlasnie tak mam ;/

A i jeszcze jaka moze byc przyczyna ze auto pali 15litrow benzynki (bo mam tylko na benzynke) na 30 kilometrow ;/ czyli 50 litrow na 100

prosze o pomoc

PS. jako nowy uzytkownik tego forum przepraszam jak zalozylem temat ktory byl juz poruszany ale ja chce szybka konkretna odpowiedz bo juz szalu dostaje od tego auta
_________________
Bogaci My
Z Drogi
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-10-2007, 12:47   

Prawdopodobnie rozregulowany jest gaźnik a co za tym idzie wymaga on regulacji i/lub czyszczenia.
Oczywiście pozostałe rzeczy też powinny być zrobione, regulacja zaworów, zapłonu, szczelne przewody od podciśnień i układ dolotowy itd.

hooligandg napisał/a:
Kolejne pytanie odnosi sie do kogos kto ma tipiacza. Chodzi o filtr paliwa czy po wymianie jaka dokonalem filtr ma byc zalany paliwem czyli w filtrze ma byc na maxa paliwa czy tylko na dnie jakas 1/10 filtra bo wlasnie tak mam ;/

Masz ok, w gaźnikowcach tak jest.

hooligandg napisał/a:
A i jeszcze jaka moze byc przyczyna ze auto pali 15litrow benzynki (bo mam tylko na benzynke) na 30 kilometrow ;/ czyli 50 litrow na 100

Oprócz regulacji sprawdź też szczelność całego układu paliwowego.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 31-10-2007, 14:08   

Cytat:
Oprócz regulacji sprawdź też szczelność całego układu paliwowego


I czy któreś koło Ci nie "trzymie" bo wtedy autko jeżdzi jak przy obciążeniu i może sie tak dziać, noi oczywiście zależy jak bardzo go"deptasz".
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
hooligandg 
witamy nowego


Wiek: 36
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 3
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-10-2007, 14:35   

nie jestem pewny ale raczej gdyby kolo trzymalo to by mi auto sciagalo na ktorys bok a jak jade prosto i puszcze kierownice to jedzie prosto czyli to odpada aczkolwiek hamulce robil mi pseudo mechanika to za to reki nie dam sobie uciac

** Dodano: 31-10-2007, 14:39 **
romano napisał/a:
Prawdopodobnie rozregulowany jest gaźnik a co za tym idzie wymaga on regulacji i/lub czyszczenia.
Oczywiście pozostałe rzeczy też powinny być zrobione, regulacja zaworów, zapłonu, szczelne przewody od podciśnień i układ dolotowy itd.


pseudo mechanik ktory robi auta dla hobby w zwyklym garazu stwierdzil ze gaznik jest do wymiany ale jego i jego teorii do sercanie biore nie zna sie wiec w piatek oddaje na warszta i powinni mi powiedziec co jest dokladniej napewno z mojego malego doswiadczenia i to co juz niektorzy z was napisali jestem pewien ze zaplon zawory to na bank do regulacji a co z gaznikiem nie mam pojecia

dodam jeszcze ze w gazniku dysza od powietrza jest zrobiona na sposob domowy przez pseudo mechanika tzn ze uszczelka na dyszy tej co sie reguluje szczeline dopowietrzania benzyny zamiast uszczelki zalozony jest oring tak tylko do jazdy czy to moze byc przyczyna wariowania gaznika raz gasnie raz ma za wysokie obroty nawet gdy ssanie jest wylaczone? wiem z innego zrodla ze to jest najwazniejsza dysza... czy to prawda?

dodam jeszcze ze wlasnie znalazlem maly mankament prawdopodobnie uszczelka od pompki lub na pompce dokladniej nie wiem jest wydmuchana bo tryska benzyna na filtr olejowy kjtory jest zalany benzyna i jak auto postalo chwile to odrazu jest plamka benzyny na ulicy :/ wezyki raczej odpadaja bo sprawdzalem i z nich nie cieknie
_________________
Bogaci My
Z Drogi
     assistance   Moneta
 
 
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 31-10-2007, 15:40   

dodam jeszcze ze wlasnie znalazlem maly mankament prawdopodobnie uszczelka od pompki lub na pompce dokladniej nie wiem jest wydmuchana bo tryska benzyna na filtr olejowy kjtory jest zalany benzyna i jak auto postalo chwile to odrazu jest plamka benzyny na ulicy :/ wezyki raczej odpadaja bo sprawdzalem i z nich nie cieknie

Uszczelka na pompce paliwa??
Jesli masz ganik to masz pompke mechaniczną ona jest nierozbieralna bynajmniej u mnie tak jest jedyna uszczelka ktora jest przy pompce paliwa to uszczelka od strony silnika ale ona uszczelnia żeby olej nie wylatywał!! może pompka paliwa gdzieś jest pęknięta!! Albo leci ci Tymi weżykami
Pozdrawiam
_________________
Fiat TIPO 1.4 /GAZ/Castrol gtx3 - sprzedany
Renault 19 1.4 Castrol GTX3 - sprzedany
Fiat Marea Weekend 1,6 16V
     assistance
 
 
hooligandg 
witamy nowego


Wiek: 36
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 3
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-10-2007, 15:44   

Cytat:

Uszczelka na pompce paliwa??
Jesli masz ganik to masz pompke mechaniczną ona jest nierozbieralna bynajmniej u mnie tak jest jedyna uszczelka ktora jest przy pompce paliwa to uszczelka od strony silnika ale ona uszczelnia żeby olej nie wylatywał!! może pompka paliwa gdzieś jest pęknięta!! Albo leci ci Tymi weżykami
Pozdrawiam


hmmm... trudno mi stwierdzic z czego dokladniej cieknie ale nad filtrem oleju jest takie male glowienko co do niego dwa weze wchodza i chyba to jest ta pompka paliwa bo ona jest mokra od benzyny a jak stwierdzilem ze od benzyny przejechalem palcem i to co mokre bylo powachalem i benzyna smierdzi weze i zaciski na wezach od tego czegos sa sluche tylko ta pompka czy co to jest jest mokra ;/ moze faktycznie jest peknieta ale zeby to stwierdzic musialbym to wykrecic
_________________
Bogaci My
Z Drogi
     assistance   Moneta
 
 
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 31-10-2007, 17:34   

odpal silnik i patrz gdzie idzie paliwo :) innej rady nie ma :)
_________________
Fiat TIPO 1.4 /GAZ/Castrol gtx3 - sprzedany
Renault 19 1.4 Castrol GTX3 - sprzedany
Fiat Marea Weekend 1,6 16V
     assistance
 
 
FIDO28 
witamy nowego


Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 8
Skąd: Wrocław Oleśnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-10-2007, 18:39   

hmm sporo to Twoje autko pali a wiem z doswiadcznia ze zbytnio duze luzy zaworów nie mają az takiego wpływu na tak wieeelkie zuzycie paliwa.Popieram mych przedmowców i tez radze abys popatrzył czy nie masz wycieku paliwka,najlepiej stojac na kanele wtedy tez wyeliminujesz węzyk lączacy gaznik ze zbiornikiem.Poza tym warto rozebrac gaznik i go dokladnie umyc,przejrzeć dysze bo w gazniku to podstawa ale tym niech zajmie sie ktos,kto ma pojęcie bo domorosły mechanik moze tylko narobic bigosu.
_________________
chyba nadchodzi koniec mego autka...
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-10-2007, 18:51   

hooligandg napisał/a:
jestem pewien ze zaplon zawory to na bank do regulacji

Zawory niekoniecznie muszą wymagać regulacji, bo rozwiązanie z płytkami jest dosyć trwałe, ale oczywiście sprawdzić nie zaszkodzi
hooligandg napisał/a:
dodam jeszcze ze w gazniku dysza od powietrza jest zrobiona na sposob domowy przez pseudo mechanika tzn ze uszczelka na dyszy tej co sie reguluje szczeline dopowietrzania benzyny zamiast uszczelki zalozony jest oring tak tylko do jazdy czy to moze byc przyczyna wariowania gaznika raz gasnie raz ma za wysokie obroty nawet gdy ssanie jest wylaczone? wiem z innego zrodla ze to jest najwazniejsza dysza... czy to prawda?

Szczerze to nie mam pojęcia o czym piszesz, bo pod żadną dyszą w gaźniku nie ma uszczelki, jedynie pod dyszą główna paliwa jest metalowa podkładka i nigdy też nie spotkałem się z pojęciem "regulacji szczeliny dopowietrzania benzyny" pewnie coś innego masz na myśli.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load