|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
POLERKA OMEGI |
Autor |
Wiadomość |
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-06-2012, 22:47 POLERKA OMEGI
|
|
|
Witam. Nadszedl czas wolniejszy, wiec wspolnie z bliskim mi kumplem zabralismy sie za polerowanie mojego Opla. Kolega pasjonat (czyt. Wariat na tym punkcie), ja kompletnie zielony i nie majacy z tym stycznosci....no ale wystartowalismy. Nadwozie zostalo dokladnie umyte i odtluszczone, nastepnie w ruch poszla tasma malarska dla oklejenia/zabezpieczenia wszelakich plastikow przed ich odbrawieniem (ze o uszczelkach nie wspomne). Maszyna (firmy nie pamietam) orbitalna+rotacyjna, odpowiednie Pady ("gąbki" oraz "futra") i ognia !
Kolega zaczal wczoraj i do chwili obecnej (jakies 20 minut temu przyszedlem do domu przed kompa) zrobione jest PRAWIE pol samochodu....zdjecia sa z telefonu, lecz cos tam zawsze pokaza....po skonczonym projekcie wrzucamy temat na kosmetykaaut.pl i rowniez Wam tutaj zamieszcze link, beda foty w sporej rozdzielczosci z cyfrowki....W dalszych planach (czyli po nadwoziu)
- Lakier polerowany 3 warstwami past sciernych/polesrkich
- Renowacja felg + odtluszczenie + zabezpieczenie jakas chemia do felg
- Czyszczenie nadkoli
- Plastiki dostana fabryczny wyglad
- szyby na błysk
Czyli co sie tylko da, aby samochod wygladal jak najlepiej. Po prostu chce, aby ktos nie patrzyl ze jest czysty, tylko zeby zrobil wielkie WOW....a ja mu wtedy odpowiem "co ty, to przeciez rocznik 95 |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-06-2012, 05:25
|
|
|
maniutek, nie widzę ani grama wody, co ty to na sucho polerowałeś ? maniutek, bój się Pana Boga |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-06-2012, 07:20
|
|
|
JAM_BELFEGOR, to jest mistyfikacja, polerka nawet do prądu nie podpięta
maniutek, pewnie oddał auto specjalistom a teraz pozorują że to ich robota, pochwalić sie na forum chciał
Czekam na dokładne foty bo też kręci mnie "autodetaling" ale jak na razie nie mogę się przełamać żeby się za to samemu zabrać |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-06-2012, 08:08
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Na paste nie na sucho.... Specjalistom? chyba zartujesz....nigdy swojego auta nikomiu nie oddam. Juz kiedys dalem V-ke specjalistom na wymiane silnika....w pt prawdopodobnie skonczymy, udokumentuje wam caly proces |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 20-06-2012, 15:58
|
|
|
maniutek napisał/a: | , Na paste nie na sucho.... |
tzn na sucho :p
Ja kiedyś podjąłem się polerki w Tipo i już nigdy tego nie będę robił ... ale ja nie miałem nigdy z tym styczności. To był mój pierwszy i ostatni raz |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-06-2012, 16:26
|
|
|
Luczu, nie poddawaj sie....pociesze Cie - realnie spolerowanie calej omegi + renowacja plastikow + nadkola felgi itp to blisko 30 godzin wiec jak ja w poniedzialek postawilem tak do piatku pewnie sie zejdzie. I tak po nocach wychodzimy z garazu na szczescie mam mila kolezanke i uzyczyla mi swojego auta do przemieszczania sie po okolicy takze teraz przejsciowo smigam ibiza GT |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-06-2012, 17:22
|
|
|
maniutek napisał/a: | JAM_BELFEGOR, Na paste nie na sucho.... | no a dalej pytam gdzie woda? poleruje się na pastę nie żałując sobie wody przy tym by nie spalić lakieru zwłaszcza używając mechanicznej polerki. Jak pojechałeś na sucho sama pastą to gratuluje odwagi... Nie przedarłeś przypadkiem nigdzie lakieru |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-06-2012, 18:13
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Jezeli dla Ciebie polerka konczy sie na pascie G3 i wodzie, to gratuluje(bez zlosliwosci oczywiscie). Poczytaj troche o auto-detalingu Polerka wykonywana jest 3 stopniowo 3 pastami o roznej scieralnosci (pasty MENZERNA). Te pasty nie potrzebuja ani grama wody, poleruje sie na sucho. Tak sie szczesliwie sklada, ze nie przypalilismy jeszcze lakieru. Na deser na to wszystko idzie profesjonalny wosk (nie taki z tesco za 20 zl)... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-06-2012, 18:52
|
|
|
maniutek napisał/a: | JAM_BELFEGOR, Jezeli dla Ciebie polerka kończy się na pascie G3 i wodzie, | nie kończy się, ale jak dotąd najlepiej wypadła, w połączeniu z G5 i na koniec T7 do tego politura markowa i efekt lustra gwarantowany. Past do polerowania na sucho jeszcze w akcji nie widziałem, ale jestem otwarty na wszelkie nowości .
P.S: Tak wyglądał mój po tym zabiegu
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-06-2012, 19:07
|
|
|
JAM_BELFEGOR,
Ja pierdziele, nie wiedziałem, że własnymi siłami można doprowadzić autko (stan lakieru) do takiego niecnego stanu Pięknie |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-06-2012, 06:20
|
|
|
Wszystko można, tylko trzeba chcieć. Zaraz kolega maniutek, napucuje swojego politurą i zobaczysz drugiego który świeci się jak psu jajka na wiosnę. hehe |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-06-2012, 11:11
|
|
|
A wiec:
Samochód: OPEL OMEGA 1995r.
Przebieg: >300.000km
Kolor: Wisienka Metallic
Czas Pracy: 50h
MYCIE/ Oczyszczenie Lakieru:
APC od valet pro
Szampon Sonus
Chemical Guys wodoodporna rękawica
Trix
Glinka (biała)
Poślizg Sonusa
Pędzelki Valet Pro
Karcher K5,55
Pianownica PA
Aktywna Piana AutoBrite Magi Foam
Ręcznik Fluffy Dryer
Wiadra sztuk 2
FELGI I OPONY:
Tenzi AluX
TriX
Coli 767S
Meguiars Hot Shine Tire Gel
KOREKTA
Sonus SFX (żółty)
Futro FlexiPads małe i duże
HONEY COMBination Buffing Pad
Monster Shine Pad Polerski czarny waflowy
MAszyna Kestrel Das6
IPA
Pasty Menzerny 500,2500,4000
Mikrofibry
R222 Paintwork Cleanser
ZABEZPIECZENIE LAKIERU:
LUSSO ORO - super zapach, zobaczymy ile wytrzyma na lakierze
INNE:
303 Aerospace Protectant - na plastik
Szyby przemyte Chemical Guys Window Clean
** Dodano: 24-06-2012, 12:13 **
Tak to mniej wiecej wyszlo. 50 godzin w sumie wyszlo, i macie efekt Polerowanie metoda mechaniczna na sucho, trzystopniowe pastami Marenza, nastepnie dokladne oczyszczenie lakieru, zastosowanie tzw cleanera, wosk. Dodatkowo odnowa felg (choc jak uwazam to jest jeszcze nie skonczone), nadanie blasku plastikom zewnetrznym, blask dla opon. O odkurzaniu srodka wspominac nie musze. Reszte ocencie sami... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-06-2012, 11:25
|
|
|
Pełen podziw za robotę. Efekt piorunujący, brawo Pytanie, jak długo będzie się świeciła jak psu jajca? To długotrwały zabieg?
Szkoda że się tak nie da na karczerze przy stacji |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-06-2012, 11:37
|
|
|
Warstwa wosku zepewnia dosyc dobrze zabezpieczenie. Zalecane jest po takim zabiegu mycie samochodu tylko recznie, bez myjek cisnieniowych. Miekka gąbka, mikrofibry itp...jak dlugo sie utrzyma zobaczymy... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
kefir
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2013 Posty: 151 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-03-2014, 11:59
|
|
|
Nie bijcie za odkopanie mocno nieświeżego tematu, ale minęło na tyle dużo czasu, że maniutek może się wypowiedzieć jak długo efekt się utrzymał Sam przymierzam się do podobnego zabiegu i nie wiem czy jest sens poświęcać na to tyle czasu i pieniędzy. |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-03-2014, 09:04
|
|
|
kefir, Pieniędzy nie koniecznie jak zrobisz sam i masz do tego potrzebne narzędzia. Oczywiście trzeba też umieć.
Efekt jest nie porównywalny. U mnie siedzi na Tipolu już 2 rok. Tylko trzeba konserwować, raz na jakiś czas zwykłym woskiem przejechać całe auto. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-03-2014, 23:53
|
|
|
Siemasz. Generalnie utrzymalo mi sie to do sprzedazy, czyli jeszcze z pol roku byla sliczna pozniej cieszyla oko nastepnego wlasciciela...za tydzien siadam i poleruje ta obecna zobaczymy, co z niej wyjdzie |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 01-04-2014, 11:26
|
|
|
Alfe mi spoleruj |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-04-2014, 16:14
|
|
|
za cienki lakier ma.
|
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|