Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
POLERKA OMEGI
Autor Wiadomość
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-06-2012, 22:47   POLERKA OMEGI

Witam. Nadszedl czas wolniejszy, wiec wspolnie z bliskim mi kumplem zabralismy sie za polerowanie mojego Opla. Kolega pasjonat (czyt. Wariat na tym punkcie), ja kompletnie zielony i nie majacy z tym stycznosci....no ale wystartowalismy. Nadwozie zostalo dokladnie umyte i odtluszczone, nastepnie w ruch poszla tasma malarska dla oklejenia/zabezpieczenia wszelakich plastikow przed ich odbrawieniem (ze o uszczelkach nie wspomne). Maszyna (firmy nie pamietam) orbitalna+rotacyjna, odpowiednie Pady ("gąbki" oraz "futra") i ognia !
Kolega zaczal wczoraj i do chwili obecnej (jakies 20 minut temu przyszedlem do domu przed kompa) zrobione jest PRAWIE pol samochodu....zdjecia sa z telefonu, lecz cos tam zawsze pokaza....po skonczonym projekcie wrzucamy temat na kosmetykaaut.pl i rowniez Wam tutaj zamieszcze link, beda foty w sporej rozdzielczosci z cyfrowki....W dalszych planach (czyli po nadwoziu)
- Lakier polerowany 3 warstwami past sciernych/polesrkich
- Renowacja felg + odtluszczenie + zabezpieczenie jakas chemia do felg
- Czyszczenie nadkoli
- Plastiki dostana fabryczny wyglad
- szyby na błysk

Czyli co sie tylko da, aby samochod wygladal jak najlepiej. Po prostu chce, aby ktos nie patrzyl ze jest czysty, tylko zeby zrobil wielkie WOW....a ja mu wtedy odpowiem "co ty, to przeciez rocznik 95 :)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-06-2012, 05:25   

maniutek, nie widzę ani grama wody, co ty to na sucho polerowałeś ? maniutek, bój się Pana Boga :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-06-2012, 07:20   

JAM_BELFEGOR, to jest mistyfikacja, polerka nawet do prądu nie podpięta :D
maniutek, pewnie oddał auto specjalistom a teraz pozorują że to ich robota, pochwalić sie na forum chciał :D

Czekam na dokładne foty bo też kręci mnie "autodetaling" ale jak na razie nie mogę się przełamać żeby się za to samemu zabrać :D
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-06-2012, 08:08   

JAM_BELFEGOR, Na paste nie na sucho.... :) Specjalistom? chyba zartujesz....nigdy swojego auta nikomiu nie oddam. Juz kiedys dalem V-ke specjalistom na wymiane silnika....w pt prawdopodobnie skonczymy, udokumentuje wam caly proces
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 20-06-2012, 15:58   

maniutek napisał/a:
, Na paste nie na sucho.... :)


tzn na sucho :p

Ja kiedyś podjąłem się polerki w Tipo i już nigdy tego nie będę robił ... ale ja nie miałem nigdy z tym styczności. To był mój pierwszy i ostatni raz
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-06-2012, 16:26   

Luczu, nie poddawaj sie....pociesze Cie - realnie spolerowanie calej omegi + renowacja plastikow + nadkola felgi itp to blisko 30 godzin :) wiec jak ja w poniedzialek postawilem tak do piatku pewnie sie zejdzie. I tak po nocach wychodzimy z garazu :) na szczescie mam mila kolezanke i uzyczyla mi swojego auta do przemieszczania sie po okolicy :) takze teraz przejsciowo smigam ibiza GT :)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-06-2012, 17:22   

maniutek napisał/a:
JAM_BELFEGOR, Na paste nie na sucho....
no a dalej pytam gdzie woda? :lalala: poleruje się na pastę nie żałując sobie wody przy tym by nie spalić lakieru zwłaszcza używając mechanicznej polerki. Jak pojechałeś na sucho sama pastą to gratuluje odwagi... :badgrin: Nie przedarłeś przypadkiem nigdzie lakieru :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-06-2012, 18:13   

JAM_BELFEGOR, Jezeli dla Ciebie polerka konczy sie na pascie G3 i wodzie, to gratuluje(bez zlosliwosci oczywiscie). Poczytaj troche o auto-detalingu :) Polerka wykonywana jest 3 stopniowo 3 pastami o roznej scieralnosci (pasty MENZERNA). Te pasty nie potrzebuja ani grama wody, poleruje sie na sucho. Tak sie szczesliwie sklada, ze nie przypalilismy jeszcze lakieru. Na deser na to wszystko idzie profesjonalny wosk (nie taki z tesco za 20 zl)... :)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-06-2012, 18:52   

maniutek napisał/a:
JAM_BELFEGOR, Jezeli dla Ciebie polerka kończy się na pascie G3 i wodzie,
nie kończy się, ale jak dotąd najlepiej wypadła, w połączeniu z G5 i na koniec T7 do tego politura markowa i efekt lustra gwarantowany. Past do polerowania na sucho jeszcze w akcji nie widziałem, ale jestem otwarty na wszelkie nowości .
P.S: Tak wyglądał mój po tym zabiegu :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-06-2012, 19:07   

JAM_BELFEGOR,
Ja pierdziele, nie wiedziałem, że własnymi siłami można doprowadzić autko (stan lakieru) do takiego niecnego stanu :P Pięknie :)
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-06-2012, 06:20   

Wszystko można, tylko trzeba chcieć. Zaraz kolega maniutek, napucuje swojego politurą i zobaczysz drugiego który świeci się jak psu jajka na wiosnę. :lalala: hehe
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-06-2012, 11:11   

A wiec:

Samochód: OPEL OMEGA 1995r.
Przebieg: >300.000km
Kolor: Wisienka Metallic
Czas Pracy: 50h

MYCIE/ Oczyszczenie Lakieru:

APC od valet pro
Szampon Sonus
Chemical Guys wodoodporna rękawica
Trix
Glinka (biała)
Poślizg Sonusa
Pędzelki Valet Pro
Karcher K5,55
Pianownica PA
Aktywna Piana AutoBrite Magi Foam
Ręcznik Fluffy Dryer
Wiadra sztuk 2


FELGI I OPONY:

Tenzi AluX
TriX
Coli 767S
Meguiars Hot Shine Tire Gel

KOREKTA

Sonus SFX (żółty)
Futro FlexiPads małe i duże
HONEY COMBination Buffing Pad
Monster Shine Pad Polerski czarny waflowy
MAszyna Kestrel Das6
IPA
Pasty Menzerny 500,2500,4000
Mikrofibry
R222 Paintwork Cleanser

ZABEZPIECZENIE LAKIERU:

LUSSO ORO - super zapach, zobaczymy ile wytrzyma na lakierze

INNE:

303 Aerospace Protectant - na plastik
Szyby przemyte Chemical Guys Window Clean




















** Dodano: 24-06-2012, 12:13 **
Tak to mniej wiecej wyszlo. 50 godzin w sumie wyszlo, i macie efekt :) Polerowanie metoda mechaniczna na sucho, trzystopniowe pastami Marenza, nastepnie dokladne oczyszczenie lakieru, zastosowanie tzw cleanera, wosk. Dodatkowo odnowa felg (choc jak uwazam to jest jeszcze nie skonczone), nadanie blasku plastikom zewnetrznym, blask dla opon. O odkurzaniu srodka wspominac nie musze. Reszte ocencie sami...
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-06-2012, 11:25   

Pełen podziw za robotę. Efekt piorunujący, brawo :) Pytanie, jak długo będzie się świeciła jak psu jajca? To długotrwały zabieg?
Szkoda że się tak nie da na karczerze przy stacji ;)
  
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-06-2012, 11:37   

Warstwa wosku zepewnia dosyc dobrze zabezpieczenie. Zalecane jest po takim zabiegu mycie samochodu tylko recznie, bez myjek cisnieniowych. Miekka gąbka, mikrofibry itp...jak dlugo sie utrzyma zobaczymy... :)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kefir 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 151
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-03-2014, 11:59   

Nie bijcie za odkopanie mocno nieświeżego tematu, ale minęło na tyle dużo czasu, że maniutek może się wypowiedzieć jak długo efekt się utrzymał ;) Sam przymierzam się do podobnego zabiegu i nie wiem czy jest sens poświęcać na to tyle czasu i pieniędzy.
  
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-03-2014, 09:04   

kefir, Pieniędzy nie koniecznie jak zrobisz sam i masz do tego potrzebne narzędzia. Oczywiście trzeba też umieć.

Efekt jest nie porównywalny. U mnie siedzi na Tipolu już 2 rok. Tylko trzeba konserwować, raz na jakiś czas zwykłym woskiem przejechać całe auto.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-03-2014, 23:53   

Siemasz. Generalnie utrzymalo mi sie to do sprzedazy, czyli jeszcze z pol roku byla sliczna :) pozniej cieszyla oko nastepnego wlasciciela...za tydzien siadam i poleruje ta obecna :) zobaczymy, co z niej wyjdzie :)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 01-04-2014, 11:26   

Alfe mi spoleruj :D :D
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-04-2014, 16:14   

za cienki lakier ma.
:P
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 49 days
Network load