Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki DOBRY półsyntetyczny olej do Tempry 2.0 8v
Autor Wiadomość
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-09-2010, 10:48   Jaki DOBRY półsyntetyczny olej do Tempry 2.0 8v

Pany, potrzeba mi dobry olej i nie wiem co wlać żeby uniknąć obracania się panewek w moim silniku przy dużych obciążeniach. Często latam z prędkościami 150-170... ;D , a to duże obciążenie dla tego silnika.
Silnik nie posiada wycieków, nie smoli na niebiesko i nie ubywa mi oleju, mogę sobie pozwolić na lepszy olej tylko nie wiem co wytrzyma moje katowanie...
Czy nada się 10/60 np. valvo? Czy to dobry olej czy może więcej szumu wokół niego jest zrobione? Motul, agip? Sam nie wiem jaki być powinien. Oczywiście filtr oleju mann i nigdy filtron :red_kartka:

** Dodano: 05-09-2010, 12:12 **
http://allegro.pl/motul-6...1204251364.html
Taki motul będzie dobry? Kupować na allegro czy w sklepie obowiązkowo? W sklepach w mojej mieścinie "najlepsze" co mają to castrol - niby najlepszy z najlepszych... :badgrin:

** Dodano: 05-09-2010, 12:14 **
BTW - avatar świetnie odzwierciedla mój styl jazdy 8)
Co prawda nie przekręcam ponad 6, bo nie ma sensu, ale do prawie 6 ciągnę bardzo często i później słabnie więc bieg w górę ;D
Takie rzeczy jak najpierw rozgrzać, później pałować znam, wiem też, że olej rozgrzewa się dłużej niż ciecz chłodząca.

** Dodano: 05-09-2010, 12:23 **
A może 15w/50?
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
paluch231186 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 126
Skąd: Karłowice
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-09-2010, 19:02   

Guzik u nas lejemy SHELL'a 10w/60 to olej do silnikow bardziej wysilonych kumpl lata preluda z turbo na takim i do zmiany do zmiany nie dolewa nic z prelude ma ponad 260km.silnik 2.2v-tec+turbo

** Dodano: 05-09-2010, 20:05 **
a 15w/40 to mineralny i wlewa sie taki olej do silnikow tzw.weksploatowanych a jezeli nie bieze ci polsyntetyku to lej polsyntetyk

** Dodano: 05-09-2010, 20:08 **
a castrola szczerze odradzam no chyba ze smalec bedziesz szpachtelka zbierac z pod kapy;p
POLECAM ALBO SHELL ALBO MOBIL1
     assistance   Moneta
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-09-2010, 20:38   

paluch231186 napisał/a:
POLECAM ALBO SHELL ALBO MOBIL1

Zgadzam się z kolegą. Co prawda jeżdżę na syntetyku, ale używam Mobila, ojciec leje półsyntetyk Mobila, mama używa mineral Mobila i jest git. Ważną sprawą jest na jakim oleju wcześniej jeździł silnik (a skoro robiłeś przekładkę to nie masz stuprocentowej pewności). Jeśli jeździł na półsyntetyku a nie przejawia zbytniego apetytu na olej to nie ma sensu zmieniać na mineral 15W40
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-09-2010, 20:45   

ja myślę że najważniejsze to trzymać się terminów wymiany oliwy a nawet je skrócić.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-09-2010, 06:21   

Pany, Pany, ale ja pisalem o 15W/50, a to pólsyntetyk 8)

konikks napisał/a:
ja myślę że najważniejsze to trzymać się terminów wymiany oliwy a nawet je skrócić.

Rzecz jasna ;)
Wymiany planuje co maks 9 tys km, ale tutaj bardziej chodzi o wlaściwości takiego oleju przy temperaturze np 100 stopni.
meter30 napisał/a:
Ważną sprawą jest na jakim oleju wcześniej jeździł silnik (a skoro robiłeś przekładkę to nie masz stuprocentowej pewności).

Zgadzam się, ale zalany teraz pólsyntetycznym nie pije go i nie rozszczelnil się dlatego chcę zmienić docelowo na dobry olej.

Mam uraz, jeśli ktoś kiedyś obrócil panewkę, to zapewne wie o czym teraz mówię. Każde odpalenie, każdy, nawet najmniejszy stuk i pierwsza myśl "panewka!!". To samo po ostrej jeździe, pierwsza myśl przed mocnym wciśnięciem gazu, to wlaśnie panewki :|



Przepraszam za pisownię, ale piszę z komputera szkolnego i klawiatura dziala jak chce :?
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
paluch231186 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 126
Skąd: Karłowice
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-09-2010, 16:01   

Guzik jaki olej 15w/40 to polsyntetyk?????
to mineralny olej
0-5w-full syntetyk
10w-polsyntetyk
15w-mineralny
no i przekladniowe ale nie o takich tu mowa
     assistance   Moneta
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-09-2010, 16:13   

paluch231186 napisał/a:
15w/40

to mineralny, fakt, ale... 15W/50 to już półsyntetyk tylko podobno gęstszy ;D

Napiszę jeszcze raz, bo jak ktoś widzi 15W, to podświadomie dopisuje sobie dalej 40, a tu chodzi o 15W/50 :)
Proszę
http://allegro.pl/item118...yntetyk_1l.html
Ale teraz widzę, że to do motocykli ;D
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 06-09-2010, 16:14   

paluch231186 napisał/a:
0-5w-full syntetyk
10w-polsyntetyk
15w-mineralny


podobno nie ma na to reguły odnośnie tych oznaczeń

z resztą temat taki sam ... = http://forum.tempra.org/t...lejowa+gadanina
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-09-2010, 20:40   

ja bym poszedł w 10/60 valvoline. Taki lałem do tempry, taki lałem do tipo 2.0 16v. Taki dostało tipo hf turbo.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 06-09-2010, 20:46   

Castrol 10W/40 jest dobry, ale Shell 10W/40 ma leprze cisnienie ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-09-2010, 09:03   

ja do tempry lałem 10w/40 chyba motul, wymiana średnio co 5-6tyś. I jak do tej pory nie brał za dużo oleju ;) teraz w xanti mam 15w/40 lotosa i też nie ma z nim problemów.
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load