|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jaki DOBRY półsyntetyczny olej do Tempry 2.0 8v |
Autor |
Wiadomość |
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-09-2010, 10:48 Jaki DOBRY półsyntetyczny olej do Tempry 2.0 8v
|
|
|
Pany, potrzeba mi dobry olej i nie wiem co wlać żeby uniknąć obracania się panewek w moim silniku przy dużych obciążeniach. Często latam z prędkościami 150-170... , a to duże obciążenie dla tego silnika.
Silnik nie posiada wycieków, nie smoli na niebiesko i nie ubywa mi oleju, mogę sobie pozwolić na lepszy olej tylko nie wiem co wytrzyma moje katowanie...
Czy nada się 10/60 np. valvo? Czy to dobry olej czy może więcej szumu wokół niego jest zrobione? Motul, agip? Sam nie wiem jaki być powinien. Oczywiście filtr oleju mann i nigdy filtron
** Dodano: 05-09-2010, 12:12 **
http://allegro.pl/motul-6...1204251364.html
Taki motul będzie dobry? Kupować na allegro czy w sklepie obowiązkowo? W sklepach w mojej mieścinie "najlepsze" co mają to castrol - niby najlepszy z najlepszych...
** Dodano: 05-09-2010, 12:14 **
BTW - avatar świetnie odzwierciedla mój styl jazdy
Co prawda nie przekręcam ponad 6, bo nie ma sensu, ale do prawie 6 ciągnę bardzo często i później słabnie więc bieg w górę
Takie rzeczy jak najpierw rozgrzać, później pałować znam, wiem też, że olej rozgrzewa się dłużej niż ciecz chłodząca.
** Dodano: 05-09-2010, 12:23 **
A może 15w/50? |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
paluch231186
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 126 Skąd: Karłowice
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-09-2010, 19:02
|
|
|
Guzik u nas lejemy SHELL'a 10w/60 to olej do silnikow bardziej wysilonych kumpl lata preluda z turbo na takim i do zmiany do zmiany nie dolewa nic z prelude ma ponad 260km.silnik 2.2v-tec+turbo
** Dodano: 05-09-2010, 20:05 **
a 15w/40 to mineralny i wlewa sie taki olej do silnikow tzw.weksploatowanych a jezeli nie bieze ci polsyntetyku to lej polsyntetyk
** Dodano: 05-09-2010, 20:08 **
a castrola szczerze odradzam no chyba ze smalec bedziesz szpachtelka zbierac z pod kapy;p
POLECAM ALBO SHELL ALBO MOBIL1 |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-09-2010, 20:38
|
|
|
paluch231186 napisał/a: | POLECAM ALBO SHELL ALBO MOBIL1 |
Zgadzam się z kolegą. Co prawda jeżdżę na syntetyku, ale używam Mobila, ojciec leje półsyntetyk Mobila, mama używa mineral Mobila i jest git. Ważną sprawą jest na jakim oleju wcześniej jeździł silnik (a skoro robiłeś przekładkę to nie masz stuprocentowej pewności). Jeśli jeździł na półsyntetyku a nie przejawia zbytniego apetytu na olej to nie ma sensu zmieniać na mineral 15W40 |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-09-2010, 20:45
|
|
|
ja myślę że najważniejsze to trzymać się terminów wymiany oliwy a nawet je skrócić. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-09-2010, 06:21
|
|
|
Pany, Pany, ale ja pisalem o 15W/50, a to pólsyntetyk
konikks napisał/a: | ja myślę że najważniejsze to trzymać się terminów wymiany oliwy a nawet je skrócić. |
Rzecz jasna
Wymiany planuje co maks 9 tys km, ale tutaj bardziej chodzi o wlaściwości takiego oleju przy temperaturze np 100 stopni.
meter30 napisał/a: | Ważną sprawą jest na jakim oleju wcześniej jeździł silnik (a skoro robiłeś przekładkę to nie masz stuprocentowej pewności). |
Zgadzam się, ale zalany teraz pólsyntetycznym nie pije go i nie rozszczelnil się dlatego chcę zmienić docelowo na dobry olej.
Mam uraz, jeśli ktoś kiedyś obrócil panewkę, to zapewne wie o czym teraz mówię. Każde odpalenie, każdy, nawet najmniejszy stuk i pierwsza myśl "panewka!!". To samo po ostrej jeździe, pierwsza myśl przed mocnym wciśnięciem gazu, to wlaśnie panewki
Przepraszam za pisownię, ale piszę z komputera szkolnego i klawiatura dziala jak chce |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
paluch231186
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 126 Skąd: Karłowice
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-09-2010, 16:01
|
|
|
Guzik jaki olej 15w/40 to polsyntetyk?????
to mineralny olej
0-5w-full syntetyk
10w-polsyntetyk
15w-mineralny
no i przekladniowe ale nie o takich tu mowa |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-09-2010, 16:13
|
|
|
paluch231186 napisał/a: | 15w/40 |
to mineralny, fakt, ale... 15W/50 to już półsyntetyk tylko podobno gęstszy
Napiszę jeszcze raz, bo jak ktoś widzi 15W, to podświadomie dopisuje sobie dalej 40, a tu chodzi o 15W/50
Proszę
http://allegro.pl/item118...yntetyk_1l.html
Ale teraz widzę, że to do motocykli |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-09-2010, 16:14
|
|
|
paluch231186 napisał/a: | 0-5w-full syntetyk
10w-polsyntetyk
15w-mineralny |
podobno nie ma na to reguły odnośnie tych oznaczeń
z resztą temat taki sam ... = http://forum.tempra.org/t...lejowa+gadanina |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 06-09-2010, 20:46
|
|
|
Castrol 10W/40 jest dobry, ale Shell 10W/40 ma leprze cisnienie |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-09-2010, 09:03
|
|
|
ja do tempry lałem 10w/40 chyba motul, wymiana średnio co 5-6tyś. I jak do tej pory nie brał za dużo oleju teraz w xanti mam 15w/40 lotosa i też nie ma z nim problemów. |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|