Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
sedici nie chce palic
Autor Wiadomość
tomas212212 


Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 41
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 01-07-2009, 23:21   sedici nie chce palic

a wiec, silnik zlozony, niby wszystko ok, niby chce autko odpalic a tu lipa, juz chwyta juz tak jak by mial chodzic i kit nie chodzi, czujnik polozenia walu dziala, wtryski sa ok, iskra jest, paliwo jest i co jest nie tak??? kreci ladnie, tak jakby juz zalapuje i widac ze chce odpalic ale cos mu w tym przeszkadza, naprawde nie wiem juz co myslec i co robic, moze komputer padniety, silnik krokowy ??? i jeszcze jedno czy wtryski z bravo hgt sa takie same jak w sedici (taka ciekawosc ;p) ??? jak ktos ma jakies pomysly to prosil bym o jakas rade, otwarty jestem na propozycje

pozdrawiam
_________________
Były:
Fiat cinquecento KJS,
Fiat Tipo SEDICIVALVOLE 3D,
Fiat Bravo HGT
JEST:
Subaru Impreza GC8 GT 2.0 turbo 2000r.
     assistance
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-07-2009, 23:32   

Tez tak mialem po zlozeniu silnika okazalo sie ze weze w zbiorniku byly nieszczelne i paliwo nie bylo rozpylane tylko lało sie do cylindrow (za male cisnienie).Wtryski napewnosa inne.HGT ma 5 cylindrow a sedici 4 a pojemnosc zbliżona wiec wydajnosc mniejsza.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-07-2009, 00:09   

Rozrząd?
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-07-2009, 00:29   

tomas212212, nie ruszałeś obudowy rozdzielacza zapłonu?? Swoje sedici po złożeniu silnika też nie mogłem odpalić, sprawdziłęm wszytko i nic jak nie palilo tak nie palilo, na koniec przyjzalem sie jeszcze raz ustawieniu rozdzielacza, poprawiłem nieznacznie i auto ożyło, przestawiając obudowę rozdzielacza przestawiasz sygnał z czujnika halla z wałka względem sygnału z czujnika położenia wału i tu tkwi problem często z niepaleniem.

Druga sprawa rozrząd napewno dobrze ustawiony, i sprawdz cisnienie paliwa na listwie wtryskowej.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
tomas212212 


Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 41
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 02-07-2009, 14:24   

moge to sprawdzic jeszcze raz wszystko ale wsumie to juz robilem, ale moze sie pomylilem,

z tymi przewodami to obejze bo tego nie sprawdzalem,

wiem ze hgt ma 5 garow ale moze poprostu inne sterowanie przez komputer, inny czas otwarcia dysz?
_________________
Były:
Fiat cinquecento KJS,
Fiat Tipo SEDICIVALVOLE 3D,
Fiat Bravo HGT
JEST:
Subaru Impreza GC8 GT 2.0 turbo 2000r.
     assistance
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-07-2009, 21:14   

tomas212212 napisał/a:
wiem ze hgt ma 5 garow ale moze poprostu inne sterowanie przez komputer, inny czas otwarcia dysz?


Nie kombinuj jak koń pod góre, hgt ma inne wtryski,. inna rezystancja cewki wtryskiwacza i wydajność.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-07-2009, 00:33   

aparat ma ode mnie i był sprawny(ewentualnie zle ustawiony), może go przylałes co? jak masz tam lpg to odłącz jakis elektrozawór z lpg i pal go na lpg ewentualnie samostart. Też miałem jaja przy wymianie silnika przy odpaleniu a samostart własnie pomógł.

** Dodano: 26-07-2009, 22:32 **
Byłem dzis u Tomka, troszke pogrzebaliśmy.
Ogólnie silnik z fiata coupe niby taki sam jak w sedi przed liftem a jednak inny. (fait coupe) Troszke nagrzebane jest w elektryce. do gniazda diagnostycznego wpieta kostka z kalem itd. Wsadziliśmy mój komp z sedi przed liftem i odpalił. Problem bo trzyma wysokie obroty ok 1800,. nie reaguje na regulacje rozdzielacza zapłonu (nic sie nie dzieje) czujniki temp. cieczy i powietrza ok. Dane szczytane z komputera silnika:
map sensor ok 998mbar a po odpaleniu ok 370mbar- podmienialismy z copetki i jest to samo. Czasami jak obroty spadały map wzrastał do ponad 400 mbar
Czas wtrysku 3,7
zapłon 24 stopnie
połozenie przep. Słynny cpp nie był na 0 a jakies 10stopni ale juz nie pamietam dokładnie. Ciezko sie do niego dobrac bo przepustnica jest podgrzewana :/ wiec nie dotykałem zeby nie zrobic gorzej.
krokowy nie reaguje na zdjecie wtyczki ale moze dlatego ze nie wyłaczyliśmy silnika po zdjeciu wtyczki i dlatego trzymał.
Co myslicie? Stawiam na kompa i map sensor, No i pytanie dlaczego zapłonu nie mozemy przestawic? zle rozrzad ustawiliśmy? niby na znaki i wszystko pasuje.
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
 
tomas212212 


Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 41
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 27-07-2009, 16:05   

tak jak powiedzial kolega drobek mamy sporo watpliwosci ale juz wiem ze auto chodzi i cisnienie oleju jest ok :D co mnie bardzo cieszy bo slyszalem bardzo duzo o wadliwej pompie oleju w tych silnikach, jak sie ustawia czujnik cpp na 0??? acha i mam pytanie czy termostat trzeba wymieniac z cala ta obudowa czy ktos ma na to jakis knif???

p.s. drobek wielkie dzieki za pomoc jeszcze raz, jest nadzieja :D
_________________
Były:
Fiat cinquecento KJS,
Fiat Tipo SEDICIVALVOLE 3D,
Fiat Bravo HGT
JEST:
Subaru Impreza GC8 GT 2.0 turbo 2000r.
     assistance
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 28-07-2009, 12:25   

Pierwsza sprawa, kręcąc rozdzielaczem nie zmienisz zapłonu, zapłonem reguluje ecu wtrysku na podstawie sygnału z czujnika polozenia wału plus sygnał z czujnika hala jest też brany pod uwagę, kręcąc rozdzielaczem regulujesz tylko "siłę iskry" ...

Co do map sensora, wskazania dobre, zgaszone auto to wskazanie ciśnienia atmosferycznego [998mbar jest OK]. odpalony silnik na "wolnych obrotach" przy zamknietej przepustnicy to właśnie ~ 350-380mbar, MAPa nie ruszajcie.

Co do czujnika TPS, rozumie że przepustnica w tej chwili siedzi od Coupe?? Jeśli tak ładować stara przepustnice od sedi, różni się CPP, będzie głupiało. Teraz sprawa z czego wtryski są?? Od tipo czy coupe?? W coupe były wieksze wtryski czas wtrysku na wolnych obrotach dla coupe to 2,7-2,8ms, dla tipo 3,5ms - jak ustawiony potencjometr od regulacji składu mieszanki na wolnych obrotach?? [siedzi albo w ecu, albo szary "ala przekaznik" pod maską po lewej od przekaznikow pompy paliwa itp.] Od ustawien tego potencjometru zalezy czy ecu bierze pod uwage sonde lambda na wolnych obrotach, jak pokrecone i w dodatku wtryski od coupe to bedzie jak piszecie, wolne obroty na 2000rpm, silnik bedzie przelewalo a ecu nie skoryguje.

Moja rada, nie czepiać się kompa i MAP, tylko dojść do ładu w CPP, poprawnie ustawić i będzie OK, jak źle ustawiony na cieplo moze miec obroty OK a na zimnym bedzie trzymal pod 2000rpm.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
tomas212212 


Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 41
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 28-07-2009, 13:58   

wiec tak silnik juz chodzi ladnie, nawet na zimnym. poprostu wsadzilem swoj komputer i go zresetowalem jak mi radzil kolega na forum coupe. chodzi ladnie i wkreca sie na obroty plynnie. tylko troszke czasem zachwieje sie miedzy 900 a 1100 ale to mozliwe ze ten czujnik jest nie ustawiony?

** Dodano: 30-07-2009, 18:26 **
jeszcze 1 pytanie jak sie rozpedzam to czasem przerwie tak jakby stracil na chwile iskre na jakiejs swiecy

przewody nowe, swiece nowe, palec nowy, kopulka ladna... co to moze byc oprucz podstawowych elementow?
_________________
Były:
Fiat cinquecento KJS,
Fiat Tipo SEDICIVALVOLE 3D,
Fiat Bravo HGT
JEST:
Subaru Impreza GC8 GT 2.0 turbo 2000r.
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load