Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Chwilami jedzie na gazie
Autor Wiadomość
gulivieri 


Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 18
Skąd: bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-05-2011, 06:35   Chwilami jedzie na gazie

Witam.
Mam problem z moim tipo. Od początku nie było z nim problemów jeżeli chodzi o gaz aż do wczoraj. Odpaliłem go na benzynie pojechałem, aż silnik się rozgrzał potem przerzuciłem na gaz i wszystko ok - jadę. Ujechałem może z kilometr jak zaczął szarpać i brak reakcji na wciskanie pedału gazu. Wrzucę Pb i jadę dalej. Zauważyłem nawet, że wystarczy że jak szarpie to przełączę na benzynę i od razu na gaz i dalej jadę jakiś kawałek i na nowo. Co to może być?
  
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-05-2011, 13:02   

Może gaz Ci się kończy :lalala: a tak serio, to moje Tipo zachowywało się dokładnie tak jak piszesz kiedy już miałem opary w butli. Na pewno masz jeszcze gaz? Może po prostu nie zapala Ci się rezerwa od gazu. Napisz też jaki masz typ silnika.
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
gulivieri 


Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 18
Skąd: bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-05-2011, 16:13   

W butli pokazuje połowę, więc dziwne jakby była pusta, poza tym dopiero co tankowałem. Tipek ma gaźnik.
  
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-05-2011, 23:47   

W mojej też cały czas pokazuje gdzieś 1/3 a gazu nie ma ;D nawiasem mówiąc, nie mam pojęcia czemu :?

gulivieri napisał/a:
przełączę na benzynę i od razu na gaz i dalej jadę jakiś kawałek i na nowo


Piszesz, że masz gaźnik, więc jak przełączasz z LPG na Pb i potem znów LPG to będzie i tak dalej jechał jakiś czas choćbyś nie miał gazu. Dzieje się tak, ponieważ w komorze pływakowej gaźnika zostaje trochę benzyny, która dopiero po chwili się wypala. Czy jak przełączysz auto na benzynę to jedzie zupełnie normalnie, nie szarpie? Chodzi mi szczególnie o zachowanie w niskim zakresie obrotów.
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
adept 


Wiek: 52
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 18
Skąd: legionowo
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-05-2011, 21:46   chwilami jedzie na gazie

może być banalny problem. nie odłącza paliwa i cały czas jedziesz na podwójnej mieszance (gaz + PB) zobacz przekaźnik (jeżeli stara instalacja bez komputera) najlepiej odłąćz akumulator i sprawdź jeszcze raz
  
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-05-2011, 08:27   

gulivieri, ja miałem podobnie lub nawet tak samo, pojechał do gazowników i się okazało, że reduktor po 8 latach ciężkiej pracy padł...350zł za nowy BRC (identyczny jak poprzedni) i po problemie :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-05-2011, 11:29   

O kurde a nie lepiej było go zregenerować? Regeneracja np. parownika LOVATO to koszt 50-60zł o ile sam to zrobisz i w zasadzie masz nowy parownik bo wymieniasz wszystko co mogło się zużyć.

** Dodano: 08-05-2011, 12:33 **
nie wiem jaki masz model ale najdroższy zestaw i zarazem najbardziej obfity w części to ten za 77zł http://allegro.pl/k42-zes...1581297949.html są i takie za 58zł ale to zależy od modelu

Tu masz tematy o regeneracji:
LOVATO:
http://forum.tempra.org/t...racja+parownika
http://www.arbiter.pl/galeria/lovato-regeneracja
TOMASETTO
http://forum.tempra.org/t...at07-vt7920.htm
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-05-2011, 13:13   

nie chciało mi się w to bawić. Nie oszczędzam na grubszych i ważniejszych rzeczach. Reduktor mam na 2 letniej gwarancji, bezpłatną regulację, pali teraz 8.5 gazu w trasie więc odrobi wydatek dwoma wypadami nad morze :badgrin:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-05-2011, 17:01   

JAM_BELFEGOR, ja się kiedyś mocno oszukałem. Chciałem zaoszczędzić parę złotych i też wziąłem się za regenerację. Niby wszystko poskładałem dobrze, ale parownik nie działał :( Nawet znajomy gazownik stwierdził, że nic z tego nie będzie. Podobno to mogła być wina membran zrobionych z "gumy od majtek" ;D . Dziwiło mnie to tym bardziej, że zestaw, który kupiłem nie był tym najtańszym, ale niestety pieniądze poszły w błoto :sciana: i koniec końców musiałem kupić nowy parownik :x Z kolei jak regenerowałem parownik na prośbę znajomego, to wszystko zagrało aż miło i sporo kaski znajomy na tym zaoszczędził. Jak dla mnie to jest trochę loteria z tą regeneracją parowników, niestety :?
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-05-2011, 17:25   

Jeśli kupisz zestaw tej samej firmy co produkuje parownik to się nie natniesz. Przynajmniej w moim wypadku zestaw membran wyglądał dokładnie tak samo jak oryginalny. Parownik LOVATO i zestaw membran kupiłem LOVATO.
Mosior napisał/a:
Reduktor mam na 2 letniej gwarancji, bezpłatną regulację
taaa... następna po 1000km już nie będzie :lalala:
Mosior napisał/a:
nie chciało mi się w to bawić. Nie oszczędzam na grubszych i ważniejszych rzeczach
No dla mnie gra była warta świeczki bo 250zł na reduktor a 50zł to jest różnica. Poza tym wymieniasz wszystkie elementy zużywalne i wsadzie masz nowy reduktor po takiej regeneracji. Korpus się przecież nie zużywa.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-05-2011, 19:05   

ale nie chciało mi się grzebać, godzinka i po krzyku a ten reduktor BRC z motorem 1.4 chodzi rewelacyjnie, nigdy nie miałem problemu ..dopiero jak padł ale 100k zrobił.

Regulacje mam za free bo zaprzyjaźniłem się z gazownikami a oni już wiedzą, że tej instalacji nie trzeba często regulować. Poprzedni reduktor regulował raz po 60tys km....i zero problemów ze spalaniem i obrotami :D
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load