|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Ruda wylazła po zimie.. |
Autor |
Wiadomość |
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-03-2007, 14:04 Ruda wylazła po zimie..
|
|
|
Czytałem już jak samemu naprawić ubytki w karoserii, ale teraz pytanie odnośnie lakierowania. Mam na masce malutkie odpryski ( średnica ok. 05 cm) i jeżeli sam je zaprawie to zostanie jeszcze kwestia malowania. Czy będę musiał malować całą maskę? Szkoda mi trochę kasy, żeby przez kilka takich małych odprysków płacić za malowanie całej maski. Jeżeli dorobią mi farbę komputerowo i psiknę miejscowo z kompresora to czy będzie widać różnicę? |
_________________
|
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-03-2007, 14:43 Re: Ruda wylazła po zimie..
|
|
|
Na jesieni malowałem odprysk lakieru na błotniku sprayem dobranym na podstawie nr lakieru i wcale nie widać różnicy. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-03-2007, 15:55
|
|
|
kłopot w tym, że poprzedni właściciel miał na samochodzie nakieś naklejki i ja je zdarłem. Zostały troche jaśniejsze ślady i zdaje mi się, że gdy dopasują po numerze koloru to się okaże , że lakier na całym samochodzie już wypłowiał i nie jest taki jak przy wyjeździe z fabryki. Podobno można także dopasować lakier po jakimś elemencie np klapce wlewu? |
_________________
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-03-2007, 17:14
|
|
|
Tak, weź klapkę od wlewu paliwa i powinni Ci dobrać na miejscu. Mi tak bynajmniej dobierali. Mają specjalne wzorce i dorobią na miejscu. Różnicy nie widać (a miałem malowany bok i zderzak), bo braciak kiedyś lekko przytarł o drzwi garażowe.
Dobierają też komputerowo, jak jakiś lepszy zakład mieszający farby. Ja byłem w takim gdzie dobierali mi na podstawie prównań wzorca z moją klapką. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-03-2007, 20:01
|
|
|
jeśli po latach lakier Ci wyjaśniał na przykład, to tam, gdzie mieszają kolory starczy , że zrobią tak jak powinni - czyli wezmą wzorniki i przy odpowiednim, jasnym dziennym świetle będą przykładać do autka aż się kolor wzornika z nadwoziem zleje; potem tylko wg numeru wzornika domieszają Ci koloro nie pozostawiający różnicy; to raz;
ja się akuratnie siłą rzeczy uczę klepać i szpachlować, bo mi bachory jedne ostatnio wyskoczyły a na blacharza kasy szkoda (a ojciec lakiernik dał mi parę rad);
wyklepałem (w sumie nie pierwszy raz, ale wcześniej nie trza było idealnej powierzchni bo inne miejsce ) i poszpachlowałem kilka razy i szlifowałem do bólu (ergh... szlifierka to nie wszystko a napęd ręczny jest mozoooolny... ale trzeba czasem); no ale co do uzupełniania ubutków to pewno masz już plan czy szpachlówką ładnie i szlifować grubo potem drobniusio czy co;
malowanie - gdy masz bazę (kolor) do lakieru, to wcześńiej powierzchnia równiusia musi być, gładka, wyszlifowana jeśli coś było bite czy dziury zaszpachlowałeś, bo inaczej po malowaniu będize brzydko (BTW: ciekawe, jak mi po raz pierwszy wyjdzie, aż się boję); na gładką, czystą, nietłustą powierzchnię tryska się podkładem, potem kolorem mgiełką (malusi strumień) a na to potem bezbawrnym jako zabezpieczenie; tak jest właściwie; żeby (jeśli nie trzeba) nie malować całego duużego elementu to tryska się tam gdzie trzeba a dookoła tylko mgiełką trochę rozprowadza coraz mniejsze kawałeczki by zrobić przejście i przy dobrze dobranym lakierze tego nie widać;
przy małej powierzchnii jeśli to pojedyncze plamki / małe dziurki to wiadomo, że całego procesu nie będziesz pewno robił (na jakieś milimetrowe szparki) tylko możesz np samą bazą lekko pociągnąć, ew czymś bezbarwnym zabezpieczyć; tu już się sztukuje, proffesional całowieloetapową zabawę robi się przy normalnych poprawkach;
co do spray'u - owszem, małe dziurki jak piszesz też zakryjesz, ale uważaj, bo jak weźmiesz kolor 'na oko' to będzie widać i może być nieciekawie; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
adams
Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2006 Posty: 307 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-03-2007, 14:43
|
|
|
Ja bede rozkminial przedni blotnik. Rdze usunalem wszystko wydawalo sie cacy, a po zimie znowu ruda Nie malowalem tego lakierem tylko zostawilem z podkladem. Chcialem zobaczyc jak to wyjdzie na wiosne. Okazalo sie ze musze poprawiac. Teraz sie zastanawiam czy nie kupic blotnika pod kolor, bo jak blacha zlapie ruda to juz nigdy sie nie wyleczy... Ehhh zapomnialem dodac ze na bialym bardzo sie rzuca ruda a to zaczyna mnie draznic.... |
_________________ >>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<< |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|