|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] zerwany pasek klinowy po wymianie problem z odpale |
Autor |
Wiadomość |
TOMPIK
witamy nowego
Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 5 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 03-08-2010, 21:02 [Benzyna] zerwany pasek klinowy po wymianie problem z odpale
|
|
|
Witam serrdecznie.
Posiadam Tipo 1.6 z 91roku 70-75KM monowtrysk
Wczoraj wieczorem zerwał mi sie pasek klinowy, dzisiaj po długiej walce ze śrubami do poluzowania alternatora i duza pomoca wd40 udalo mi sie wymienic pasek zadowolony wsiadlem do auta przekrecam kluczyk a tu lipa kreci ale nie zaskakuje moze ktos pomoze, moze komus przydazyla sie podobna przygoda albo niefart. Czy zerwany pasek mogl zerwac np. imp;ulsometr albo jakies ine urzazdenie ktore jest przy kolach, czy moze przestawil sie rozrzad? Prosze o pomoc bo brak mi pomyslow vo moze byc nie tak? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 03-08-2010, 21:05
|
|
|
zobacz czy przypadkiem nie wkręciło się coś w rozrząd i go nie uszkodziło.
Posprawdzaj też, czy wszystko dobrze powpinałeś m.in. kabelek od wzbudzenia alternatora czy nie jest wypięty chociaż chyba nie ma to nic do nieodpalenia w tej sytuacji. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
TOMPIK
witamy nowego
Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 5 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 04-08-2010, 06:40
|
|
|
po zdjeciu obudowy rozrzadu okazalo sie ze pekniety pasek klinowy nawina sie na oś kola walu (moge sie mylic ale chodzi mi o to kolo na samym dole) i uszkodzil pasek rozrzadu ktory pekl |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-08-2010, 07:00
|
|
|
TOMPIK napisał/a: | uszkodzil pasek rozrzadu |
TOMPIK napisał/a: | czy moze przestawil sie rozrzad |
prawdopodobnie tak się stało |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
TOMPIK
witamy nowego
Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 5 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 05-08-2010, 20:07
|
|
|
rozarzad sie pewnie tez przestawil jak pękł pasek, dzisiaj glowica zostala oddana do planowania, zostana wymienione zaworki i to wszystko co zostalo pogiete i uszkodzone jak pekl pasek. za 600zł bede smigal dalej tipo za ktore zaplacilem 1000zł gdyby nie bardzo dobry stan blacharki i bogate wyposazenie tzn elektryka szyb i szyber dachu no i gaz, to bym nawet nie naprawial a tak moze uda sie kiedys odsprzedac za 1600 i nie bede duzo stratny, a ktos bedzie zadowolony i pojezdzi jeszcze troche |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 05-08-2010, 20:12
|
|
|
TOMPIK, pasek klinowy wykazywał jakieś widoczne oznaki zużycia ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
TOMPIK
witamy nowego
Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 5 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 06-08-2010, 19:05
|
|
|
pasek był wymieniony na nowy jakis czas temu, nie wiem czy mial wade fabryczna czy co ale pewnego razu jechalem Byla to niedziela) i uslkyszalem z pod maski taki dzwiek jakby iskrzenie, myslalem ze to moze instalacja ale nic nei smierdzialo zajzalem pod maske i zobaczylem ze jeden klin z paska, tak jakby jeden rzemien sie odwarstwil i tak sie "majtał" jak by ktos z bicza strzelal pod maska uciolem go rowno i pojechalem dalej do domu, w poniedzielek rano zamowilem pasek bo nie mieli od reki i w poniedzielk wieczorem pekl pomyslalem ze we wtorek jak odbiore to wymienie tak zrobilem ale auto nie odpalilo, napisalem tu wtedy na forum, i dostalem podpowiedz zeby rozrzad sprawdzic tak zrobilem i po zdjeciu obudowy rozrzadu okazalo sie ze strzepy paska klinowego nawinely sie na os walu i przetarly pasek rozrzadu dlatego pekl, dzisiaj juz mam auto sprawne glowica po planowaniu, wymienione wszystkie zawoty, uszczelniacze i uszczelki i dziala jak nowy -800 w portwelu no ale biorac pod uwage za za auto zaplacilem 1000zł stan blacharki, zawieszenia i ogolnie jest bardzo dobry to chyba nie tak tragicznie (tylko ze wzgledu na stan auta zdecydowalem sie na naprawe ) Pozdrawiam i nikomu nie zycze takich przygod. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-08-2010, 21:20
|
|
|
TOMPIK, czujesz różnicę w pracy silnika i w dynamice teraz ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
TOMPIK
witamy nowego
Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 5 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 07-08-2010, 10:34
|
|
|
Tak roznica jest zdecydowana, auto stalo sie bardziej dynamiczne ochoczo przyśpiesza i aż chce sie nim jezdzic, myslalem ze wczescniej poprostu tak ten typ jezdzi ale teraz zdecydowanie czuje jak sie zbiera, wkreca na obroty i zacheca do wciskania gazu |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|