Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] zerwany pasek klinowy po wymianie problem z odpale
Autor Wiadomość
TOMPIK 
witamy nowego


Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 5
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 03-08-2010, 21:02   [Benzyna] zerwany pasek klinowy po wymianie problem z odpale

Witam serrdecznie.

Posiadam Tipo 1.6 z 91roku 70-75KM monowtrysk
Wczoraj wieczorem zerwał mi sie pasek klinowy, dzisiaj po długiej walce ze śrubami do poluzowania alternatora i duza pomoca wd40 udalo mi sie wymienic pasek zadowolony wsiadlem do auta przekrecam kluczyk a tu lipa kreci ale nie zaskakuje moze ktos pomoze, moze komus przydazyla sie podobna przygoda albo niefart. Czy zerwany pasek mogl zerwac np. imp;ulsometr albo jakies ine urzazdenie ktore jest przy kolach, czy moze przestawil sie rozrzad? Prosze o pomoc bo brak mi pomyslow vo moze byc nie tak?
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 03-08-2010, 21:05   

zobacz czy przypadkiem nie wkręciło się coś w rozrząd i go nie uszkodziło.

Posprawdzaj też, czy wszystko dobrze powpinałeś m.in. kabelek od wzbudzenia alternatora czy nie jest wypięty chociaż chyba nie ma to nic do nieodpalenia w tej sytuacji.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
TOMPIK 
witamy nowego


Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 5
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 04-08-2010, 06:40   

po zdjeciu obudowy rozrzadu okazalo sie ze pekniety pasek klinowy nawina sie na oś kola walu (moge sie mylic ale chodzi mi o to kolo na samym dole) i uszkodzil pasek rozrzadu ktory pekl :(
  
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-08-2010, 07:00   

TOMPIK napisał/a:
uszkodzil pasek rozrzadu


TOMPIK napisał/a:
czy moze przestawil sie rozrzad


prawdopodobnie tak się stało
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
TOMPIK 
witamy nowego


Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 5
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 05-08-2010, 20:07   

rozarzad sie pewnie tez przestawil jak pękł pasek, dzisiaj glowica zostala oddana do planowania, zostana wymienione zaworki i to wszystko co zostalo pogiete i uszkodzone jak pekl pasek. za 600zł bede smigal dalej tipo za ktore zaplacilem 1000zł gdyby nie bardzo dobry stan blacharki i bogate wyposazenie tzn elektryka szyb i szyber dachu no i gaz, to bym nawet nie naprawial a tak moze uda sie kiedys odsprzedac za 1600 i nie bede duzo stratny, a ktos bedzie zadowolony i pojezdzi jeszcze troche :)
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 05-08-2010, 20:12   

TOMPIK, pasek klinowy wykazywał jakieś widoczne oznaki zużycia ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
TOMPIK 
witamy nowego


Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 5
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 06-08-2010, 19:05   

pasek był wymieniony na nowy jakis czas temu, nie wiem czy mial wade fabryczna czy co ale pewnego razu jechalem Byla to niedziela) i uslkyszalem z pod maski taki dzwiek jakby iskrzenie, myslalem ze to moze instalacja ale nic nei smierdzialo zajzalem pod maske i zobaczylem ze jeden klin z paska, tak jakby jeden rzemien sie odwarstwil i tak sie "majtał" jak by ktos z bicza strzelal pod maska uciolem go rowno i pojechalem dalej do domu, w poniedzielek rano zamowilem pasek bo nie mieli od reki i w poniedzielk wieczorem pekl pomyslalem ze we wtorek jak odbiore to wymienie tak zrobilem ale auto nie odpalilo, napisalem tu wtedy na forum, i dostalem podpowiedz zeby rozrzad sprawdzic tak zrobilem i po zdjeciu obudowy rozrzadu okazalo sie ze strzepy paska klinowego nawinely sie na os walu i przetarly pasek rozrzadu dlatego pekl, dzisiaj juz mam auto sprawne glowica po planowaniu, wymienione wszystkie zawoty, uszczelniacze i uszczelki i dziala jak nowy -800 w portwelu no ale biorac pod uwage za za auto zaplacilem 1000zł stan blacharki, zawieszenia i ogolnie jest bardzo dobry to chyba nie tak tragicznie (tylko ze wzgledu na stan auta zdecydowalem sie na naprawe :) ) Pozdrawiam i nikomu nie zycze takich przygod.
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 06-08-2010, 21:20   

TOMPIK, czujesz różnicę w pracy silnika i w dynamice teraz ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
TOMPIK 
witamy nowego


Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 5
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 07-08-2010, 10:34   

Tak roznica jest zdecydowana, auto stalo sie bardziej dynamiczne ochoczo przyśpiesza i aż chce sie nim jezdzic, myslalem ze wczescniej poprostu tak ten typ jezdzi ale teraz zdecydowanie czuje jak sie zbiera, wkreca na obroty i zacheca do wciskania gazu :)
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load