Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Potrzebuje pomocy w kupnie samochodu ;DD
Autor Wiadomość
jacplac2 


Wiek: 33
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
Wysłany: 13-10-2010, 20:19   Potrzebuje pomocy w kupnie samochodu ;DD

Witam szukam pomocy na waszym forum bo je lubię.
W ostatnich dniach wraz z rodziną myślimy nad kupnem nowego samochodu . Który samochód mi polecicie , mam do wyboru 3 samochody .Niestety inne nie wchodzą w grę formalności związane z kredytem .
Opcja pierwsza http://auto-glubczyce.oto...-C11181627.html
Opcja druga http://auto-glubczyce.oto...-C15559623.html
I opcja trzecia http://auto-glubczyce.oto...-C15284112.html

Ja wraz z bratem jesteśmy za opcja trzecia czyli fokus 1.8 tdci trochę się o tym aucie naczytałem i sam nie wiem co o nim myśleć . Auto jest zadbane od kobiety z Niemiec(56 lat ) . Tylko jak w fokusach (podobno układ kierowniczy się sypie ) a Nie wiemy czy był serwisowany , lub remontowany. Jednym słowem nie znam historii autka

Moja Mama jest za Renault ze względu na cenę ,ale jest wadliwy silnik i układ wydechowy , głośny w środku , i skrzynia słaba to co czytałem

Astra jest na końcu bo była bita i silnik słaby

A wy co myślicie dajcie linki swoje opinie negatywne najbardziej widziane ale wolałbym widzieć pozytywne :badgrin: . Jakieś fajne linki filmiki co tylko się wam nasunie na temat tych aut . Pozdro dla wszystkich posiadaczy tipo i tempra

Prosił bym o poradę mechanika co sprawdzić przy kupnie auta .
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-10-2010, 20:33   

co do rein. daj sobie spokuj z tym silnikiem. nie wiem czy jest "wadliwy" ale tym się jeździć nie da. za słabe na to auto. co do skrzyni to jak dbasz tak masz. to nie jest skrzynia o konstrukcji takiej jak w moim aucie - wadliwej. stan oleju w każdej trzeba sprawdzać. co do ogółu auta to bardzo przyjemne mini-kombi. jest małe w środku. a czy głośne... jeździłem tylko z tym silnikiem i przy normalnej jeździe wyje jak szalony (a nie ciągnie) nie wiem jak jest w porównaniu z innymi jednostkami.

btw ten komis to sprawdzony jakiś?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
jacplac2 


Wiek: 33
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
Wysłany: 13-10-2010, 20:44   

U nas w miescie tylko 1 komis dużo ludzi tam kupuje nie narzekając na niego . Niestety prawie wszystkie auta są sprowadzone.
Czyli renówka odpada a jak Fokim silnik podobno igła ten TDCI .
  
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 13-10-2010, 20:58   

konikks, moja była Cicha - 2.0 :D

W reni trzeba uważać na tylną belkę
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
jacplac2 


Wiek: 33
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
Wysłany: 13-10-2010, 20:59   

Ta strona chyab mówi sama za siebie http://admoto.pl/pub/art....61&f=jd_664.xml . A co myślicie o fordzie jakieś ogólne info o nich co o nim słyszeliście co ludzie gadają itp?? Bo Jutro by już był w naszych rękach . W wersji WRC daje rade hhehe :P alt to inna droga :lol:
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-10-2010, 21:18   

ubek napisał/a:
W reni trzeba uważać na tylną belkę


nie zgodzę się :P regeneracja nie jest już drogo. polscy mechanicy opanowali ją do perfekcji. w 300-400 się zmieścisz.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 14-10-2010, 15:39   

w sumie Astra wg mnie najlepsza ale piszesz że była walnięta ...


W takim racie pada na Forda bo to megane to okropne jest :p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 14-10-2010, 15:46   

moim zdaniem najlepszy jest focus i to zdecydowanie, najlepszy silnik, zawieszenie i blacharka.
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-10-2010, 16:13   

co di focusa to ja bym raczej polecał silnik 1.8 TDDi a to dla tego że mniej tej elektroniki tańsze w częściach
ten pajączek w TDci podobno szybko pada jak nalejesz jakiegoś chłamu poza tym to wymiana takiego sprzęgła w TDci czyli dwumasa zaczyna się od około 1200 zł chociaż już np Valeo coś kombinuje żeby wstawiać zwykłe ale to nie potwierdzone
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
jacplac2 


Wiek: 33
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
Wysłany: 14-10-2010, 17:10   

Właśnie dziś zostałem posiadaczem nowego fokusa 1.8 tdci 115 km , nie mam żadnych zastrzeżeń . Odbiorę go ze szczegółowego przeglądu w sobotę mam nadzieje ze za tyle pieniędzy powinien działać przez następne kilka lat . Jest mocny w zakretach sobie radzi to jest jak nowy zdjęcia nie pokazują go w pełnej okazałości . Tipo zostaje jako drugi samochód służył nam 15 lat ,wyremontuje go i sprzedam kiedyś ale jeszcze nie wiadomo.
  
 
 
garik 


Wiek: 61
Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 111
Skąd: Przywidz
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-10-2010, 17:12   

tak, jak wyżej napisano-zdecydowanie lepszy z diesli to ten TDDI: odporny na jakość paliwa i zdecydowanie tańszy w serwisowaniu niż TDCI!!!
_________________
garik
Fiat Tempra ' 92 1.6 i.e.cat. benz/gaz
     assistance
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 14-10-2010, 17:34   

widzicie same minusy TDCI a nie widzicie nic na plus ... Np tego, że kultura pracy nieporównywalnie lepsza niż w starym tddi
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
jacplac2 


Wiek: 33
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
Wysłany: 14-10-2010, 19:12   

Pojeździmy zobaczymy narazie nie zapeszam . Nie mam zastrzeżeń do silnika jezdziłem samochodem nim 4 godziny dzisiaj .Jest 1 minus żeby tym autem ruszyć trzeba mieć gaz na 1.6 k obrotów ale jak czytałem każdy Fokus tak ma , trzeba się przyzwyczaić . Wole nowszą technologie niż grzebanie się przy starszych silnikach . To co robiłem przy tipku na jakiś czas mi wystarczy... Co do jakości paliwa nie będzie się lało oleju po frytkach ani ropy z ursusa .Mam zaufanie do stacji benzynowej w moim mieście.

:badgrin: :badgrin: :badgrin:
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-10-2010, 19:19   

jacplac2 napisał/a:
trzeba mieć gaz na 1.6 k obrotów ale jak czytałem każdy Fokus tak ma


a co się dzieje jak dasz mniej gazu? szarpie?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
jacplac2 


Wiek: 33
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
Wysłany: 14-10-2010, 19:28   

Nie szarpie ale jest ospały przez dosłownie setne sekundy troszkę więcej gazu i od razu czuć wgniatanie w fotel . Myślę że to wina nie wyregulowanego sprzęgła pod moją nogę . Tak jak mówiłem auto jest na przeglądzie wszystko się okaże w pracy .

** Dodano: 14-10-2010, 20:31 **
Nie dławi się dawką paliwa
  
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-10-2010, 20:44   

luki21 napisał/a:
poza tym to wymiana takiego sprzęgła w TDci czyli dwumasa zaczyna się od około 1200

Sterownik pompy, który "leci" w TDDi i generalnie naprawa kosztuje jeszcze więcej :)
TDCi to common rail więc normalne, że bardziej wadliwy bo bardziej naszpikowany elektroniką.
Ale idąc tym tokiem rozumowania nie należałoby kupować auta z centralnym zamkiem, klimą, elektrycznymi szybami etc. bo wtedy mniej problemu :)

Ja bym też wybrał Focusa ale ja jestem stronniczy więc mnie nie słuchaj :D
jacplac2 napisał/a:
Tylko jak w fokusach (podobno układ kierowniczy się sypie )


Gdzie tą głupotę wyczytałeś?
Największym wrogiem focusa jest ....... ruda @ :)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 14-10-2010, 20:52   

Emf napisał/a:
TDCi to common rail
Emf napisał/a:
Ale idąc tym tokiem rozumowania nie należałoby kupować auta z


prawie wszystkich nowych diesli :p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-10-2010, 21:19   

nowych diesli to ze wzgl na FAP nie kupować należy.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 14-10-2010, 21:26   

chodzi o filtr cząsteczek stałych ?

Nie wiem ile to wytrzymuje ale coś mi się obiło o uszy że koszt tego czegoś to trochę ponad 10 tys zł
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-10-2010, 21:36   

tak.
w skrócie: jak chcesz nowym dieslem po mieście lub na krótkich odcinkach pomykać to zapomnij o oszczędnym dieslu. filtr się moment zapcha. ot ekologiczne rozumowanie... :crazy:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 14-10-2010, 21:43   

zawsze można polecieć w chu.a
http://allegro.pl/fap-dpf...1262449881.html
http://allegro.pl/lowicz-...1263052471.html
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
jacplac2 


Wiek: 33
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
Wysłany: 15-10-2010, 07:42   

Od 2010 słyszałem w TVN turbo ma być obowiązkowo filtr cząstek stałych w każdym dieslu . Ale jak pisze Luczu, da się to obejść . Jeśli raz na jakiś czas nagrzeje się porządnie silnik to filtr cząstek się oczyszcza sam ale nie do końca zawsze coś w nim zostanie . Do tej pory ludzie piszą ze im więcej elektryki tym więcej rzeczy może się zepsuć . A jak mi zacznie się psuć to kupie fokusa anglika diesla za 4 tys i będę wymieniał to co się zepsuło :badgrin: Przegląd nie wykazał rzadnych powarznych usterek jedyne co to trochę zjechane klocki hamulcowe na 2 lata powinny wystarczyć i filtr powietrza był zabrudzony co było przyczyną przygazowania go przy starcie .Teraz rusza prawie bez gazu .Idzie jak strzała wszystkie audi 1.9tdi zostają pasaty tak samo , no z golfami ma problem ale idzie łeb w łeb chodzi mi o gOLFA 1.9 Tdi 2 drzwiowy . Dd 0-100 jakieś 9 sekund narazie najwięcej jechałem 180 ale da się więcej na 100% nie próbuję szkoda silnika ..
  
 
 
garik 


Wiek: 61
Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 111
Skąd: Przywidz
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-10-2010, 08:02   

Gratuluję zakupu i oby służył Ci bezawaryjnie jak najdłużej!-ale z tym przyspieszeniem trochę Cię poniosło: wg danych producenta ten typ od 0 do 100 przyspiesza w 10,8 sek., więc jak Tobie udało się zejść do 9 sek.?-prędkość maksymalna tego autka to 196 km/h-też wg producenta. Pozdrawiam i jeszcze raz szerokości nową bryczką! :partyman:
_________________
garik
Fiat Tempra ' 92 1.6 i.e.cat. benz/gaz
     assistance
 
jacplac2 


Wiek: 33
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
Wysłany: 15-10-2010, 09:47   

Nom chyba poniosło z wrażenia, kolega mierzył telefonem powiedział mi ze 9 sekund uwierzyłem mu na słowo .O ja głupi debil :doubt:
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-10-2010, 12:00   

co do FAP`a to usunięcie go jest równoważne z utratą gwarancji. wniosek nie kupuj nowych diesli. chore...

ale dobrze mam nadzieję że jak sprawa będzie odpowiednio nagłośniona drastycznie spadnie sprzedaż nowych diesli i prosucenci zaczną się zastanawiać nad sensem ekologicznego pędu.

jacplac2, wiedziałem że coś nie tak z kręceniem diesla powyżej 1600 żeby ruszył. dobrze że to tylko filtr za parę dyszek. niech się toczy.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load