Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Gaźnik] Aparat zapłonowy - czy podlega zużyciu ? problem
Autor Wiadomość
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-10-2011, 11:32   [Gaźnik] Aparat zapłonowy - czy podlega zużyciu ? problem

czołem,

przedstawiam Wam sytuację i ciekawy jestem Waszego zdania.

Moje auto ma obecnie 165tys przebiegu. Ostatnio jak zawsze przed zimą dostał nowe świece (NGK), kable (NGK), cewkę zapłonową, kopułkę i palec. Wszystko po wymianie cacy.

Ostatnio jednak zauważyłem, że coś się zaczyna dziać przy ruszaniu na 1 i 2 na początku trochę szarpnie ale później idzie ok.

Zapłon ustawiony OK.

LPG wyregulowany u gazownika (nowy parownik). Ale na Pb to samo... więc problem związany na 90% z układem zapłonu.

Wczoraj jechałem w trasę, przybyło objawów i ..oto co się stało:

Obrotomierz zaczął mi najpierw nieregularnie świrować (wg niego obroty rosły do 6000tys i spadały) a silnik pracował np na luzie. Usłyszałem, że jak obrotek świruje to gdzieś coś świerszczy jakby przekaźnik wariował. :?

Pomacałem przekaźniki - nic. Zatrzymałem się na stacji, maska do góry i słucham. Okazało się, że to aparat zapłonowy nie dość że stuka to jeszcze coś w nim jakby się obluzowało i przy dodawaniu gazu rzęźi i obrotek wtedy pokazuje głupoty. Do tego jak się mocniej depnie to szarpie. Delikatnie jadąc udało mi się zrobić trasę 500km i wróciłem do garażu o własnych siłach.

Nie wyjmowałem jeszcze aparatu ale pytanie do Was takie, że ten element zamocowany na wałku aparatu (aparat w bloku silnika) może samoistnie ulec uszkodzeniu ? wydaje mi się, że są tam jakieś luzy i stąd te wszystkie objawy włącznie z szarpnięciami przy rozpędzaniu auta.

Mój dylemat teraz jest taki:

- wymienić aparat
czy
- wyjąć, rozebrać i naprawić (zwykle od tego się zaczyna ale może się od Was dowiem, że się np nie da naprawić to zaoszczędzę czasu)

co Wy na to ? :niewiem:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-10-2011, 11:46   

http://allegro.pl/nowy-ap...1870561902.html
O takie coś ci chodzi?
Spróbuj go rozebrać, przeczyścić i zobaczysz,czy nie ma jakiś luźnych części w środku.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-10-2011, 11:51   

Mosior, rozbierz , i wymień sam moduł, ponieważ , tydzień temu znajomy miał tą samą sytuację . Tylko że u niego ośka wałka była już wytarta , a z magnesów w module nić nie zostało , jak chcesz to mogę looknąć , bo miałem kilka modułów , jak nie to podjadę u nas do sklepy z częściami fiata i wiem , że miał takie nowe moduły :D
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-10-2011, 12:12   

Maciek, to looknij proszę :lol: a ja wyjmę aparat i go rozbiorę.
Jelcyn, tak o taki ale ta cena na alledrogo to masakra :doubt:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-10-2011, 13:49   

Mosior, też się podpisuje pod tym zaznacz sobie położenie aparatu markerem. Tak jak to robiliśmy przy regulacji. Oznacz sobie kable żebyś potem dobrze podłączył z powrotem. Wyjmij aparat i rozbierz go. Obstawiam że padł impulsator, to taki element w środku narażony na zużycie ze względu na ciągła pracę obrotową wałka w aparacie. Niestety to też nie jest tanie (nie jestem pewien ale MM kosztowało 80-90zł ale nie pamiętam już czy to było akurat to). Lepiej chyba szukać całego używanego aparatu. Zresztą rozbierzesz zobaczy co się posypało.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-10-2011, 21:16   

JAM_BELFEGOR, dzięki :) dam znać po rozbiórce co tam zastałem
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-10-2011, 21:58   

Cyknij fotkę jak już wybebeszysz :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-10-2011, 22:47   

JAM_BELFEGOR, ma się rozumieć
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-10-2011, 22:54   

Mosior, ale w końcu nówka i oryginał. Pochodzi następne 160 tysięcy ;) ja ostatnio przekonałem się co do nowych części oczywiście tych dostępnych do TTT
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-10-2011, 08:32   

Lasgo07, to pewne ale kolejne 160tys dla Tipka to już raczej poza zasięgiem, motor się skończy i buda pewnie za 3-4 lata

** Dodano: 23-10-2011, 11:42 **
słuchajcie, miałem wczoraj trasę do zrobienia (350km) i musiałem pojechać na starym aparacie bo ten, który kupiłem jest jeszcze w drodze.

Przed podróżą zdjąłem w garażu (na szczęście mam ogrzewany) kopułkę i czujnik magnetyczny miał już niezłą fryzurkę tj sterczące drobinki metalu (na znak, że coś się faktycznie w nim wyciera). Zapuściłem dwie kropelki oleju na ośkę w miejscu osadzenia czujnika i jakoś trasę obleciałem choć auto nie chodzi jak powinno.

Następna relacja już po wymianie aparatu lub samych wnętrzności wraz z fotorelacją.

** Dodano: 24-10-2011, 20:55 **
dzisiaj dostałem od Brynola aparat z prawie nowym modułem. Jutro przeszczep ale w aparacie Brynola moduł nie ma żadnego luzu na ośce a mój lata jak chce więc diagnoza wygląda na trafioną.

Jutro fotki i relacja :roll:

** Dodano: 25-10-2011, 23:04 **
przeszczep udany :yahoo:

po rozebraniu aparatu na warsztacie okazało się, że mocno wyrobiła się tuleja czujnika magnetycznego i regulator podciśnieniowy na przyśpieszeniu ukosował czujnik, nie powodując należytego wyprzedzenia kąta zapłonu a przy tym powodując ocieranie tarczy czujnika o korpus aparatu.

Foto czujnika:



A tu już naprawiony aparat z prawie nowym czujnikiem od Brynola



Teraz czujnik nie ma żadnego luzu a autko śmiga, że miło. Przy okazji uporałem się z problemem za niskich obrotów, co tez było pochodną zużytego czujnika.
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-10-2011, 13:52   

No o to dokładnie chodziło, ciesze się że wszystko gra.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-10-2011, 16:33   

gra to mało powiedziane :) przybyło jakieś 10 kucyków przez wzorowy zapłon i teraz można :pilot:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load