|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Gaźnik] Aparat zapłonowy - czy podlega zużyciu ? problem |
Autor |
Wiadomość |
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-10-2011, 11:32 [Gaźnik] Aparat zapłonowy - czy podlega zużyciu ? problem
|
|
|
czołem,
przedstawiam Wam sytuację i ciekawy jestem Waszego zdania.
Moje auto ma obecnie 165tys przebiegu. Ostatnio jak zawsze przed zimą dostał nowe świece (NGK), kable (NGK), cewkę zapłonową, kopułkę i palec. Wszystko po wymianie cacy.
Ostatnio jednak zauważyłem, że coś się zaczyna dziać przy ruszaniu na 1 i 2 na początku trochę szarpnie ale później idzie ok.
Zapłon ustawiony OK.
LPG wyregulowany u gazownika (nowy parownik). Ale na Pb to samo... więc problem związany na 90% z układem zapłonu.
Wczoraj jechałem w trasę, przybyło objawów i ..oto co się stało:
Obrotomierz zaczął mi najpierw nieregularnie świrować (wg niego obroty rosły do 6000tys i spadały) a silnik pracował np na luzie. Usłyszałem, że jak obrotek świruje to gdzieś coś świerszczy jakby przekaźnik wariował.
Pomacałem przekaźniki - nic. Zatrzymałem się na stacji, maska do góry i słucham. Okazało się, że to aparat zapłonowy nie dość że stuka to jeszcze coś w nim jakby się obluzowało i przy dodawaniu gazu rzęźi i obrotek wtedy pokazuje głupoty. Do tego jak się mocniej depnie to szarpie. Delikatnie jadąc udało mi się zrobić trasę 500km i wróciłem do garażu o własnych siłach.
Nie wyjmowałem jeszcze aparatu ale pytanie do Was takie, że ten element zamocowany na wałku aparatu (aparat w bloku silnika) może samoistnie ulec uszkodzeniu ? wydaje mi się, że są tam jakieś luzy i stąd te wszystkie objawy włącznie z szarpnięciami przy rozpędzaniu auta.
Mój dylemat teraz jest taki:
- wymienić aparat
czy
- wyjąć, rozebrać i naprawić (zwykle od tego się zaczyna ale może się od Was dowiem, że się np nie da naprawić to zaoszczędzę czasu)
co Wy na to ? |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-10-2011, 11:46
|
|
|
http://allegro.pl/nowy-ap...1870561902.html
O takie coś ci chodzi?
Spróbuj go rozebrać, przeczyścić i zobaczysz,czy nie ma jakiś luźnych części w środku. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-10-2011, 11:51
|
|
|
Mosior, rozbierz , i wymień sam moduł, ponieważ , tydzień temu znajomy miał tą samą sytuację . Tylko że u niego ośka wałka była już wytarta , a z magnesów w module nić nie zostało , jak chcesz to mogę looknąć , bo miałem kilka modułów , jak nie to podjadę u nas do sklepy z częściami fiata i wiem , że miał takie nowe moduły |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-10-2011, 12:12
|
|
|
Maciek, to looknij proszę a ja wyjmę aparat i go rozbiorę.
Jelcyn, tak o taki ale ta cena na alledrogo to masakra |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-10-2011, 13:49
|
|
|
Mosior, też się podpisuje pod tym zaznacz sobie położenie aparatu markerem. Tak jak to robiliśmy przy regulacji. Oznacz sobie kable żebyś potem dobrze podłączył z powrotem. Wyjmij aparat i rozbierz go. Obstawiam że padł impulsator, to taki element w środku narażony na zużycie ze względu na ciągła pracę obrotową wałka w aparacie. Niestety to też nie jest tanie (nie jestem pewien ale MM kosztowało 80-90zł ale nie pamiętam już czy to było akurat to). Lepiej chyba szukać całego używanego aparatu. Zresztą rozbierzesz zobaczy co się posypało. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-10-2011, 21:16
|
|
|
JAM_BELFEGOR, dzięki dam znać po rozbiórce co tam zastałem |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-10-2011, 21:58
|
|
|
Cyknij fotkę jak już wybebeszysz |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-10-2011, 22:47
|
|
|
JAM_BELFEGOR, ma się rozumieć |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-10-2011, 22:54
|
|
|
Mosior, ale w końcu nówka i oryginał. Pochodzi następne 160 tysięcy ja ostatnio przekonałem się co do nowych części oczywiście tych dostępnych do TTT |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-10-2011, 08:32
|
|
|
Lasgo07, to pewne ale kolejne 160tys dla Tipka to już raczej poza zasięgiem, motor się skończy i buda pewnie za 3-4 lata
** Dodano: 23-10-2011, 11:42 **
słuchajcie, miałem wczoraj trasę do zrobienia (350km) i musiałem pojechać na starym aparacie bo ten, który kupiłem jest jeszcze w drodze.
Przed podróżą zdjąłem w garażu (na szczęście mam ogrzewany) kopułkę i czujnik magnetyczny miał już niezłą fryzurkę tj sterczące drobinki metalu (na znak, że coś się faktycznie w nim wyciera). Zapuściłem dwie kropelki oleju na ośkę w miejscu osadzenia czujnika i jakoś trasę obleciałem choć auto nie chodzi jak powinno.
Następna relacja już po wymianie aparatu lub samych wnętrzności wraz z fotorelacją.
** Dodano: 24-10-2011, 20:55 **
dzisiaj dostałem od Brynola aparat z prawie nowym modułem. Jutro przeszczep ale w aparacie Brynola moduł nie ma żadnego luzu na ośce a mój lata jak chce więc diagnoza wygląda na trafioną.
Jutro fotki i relacja
** Dodano: 25-10-2011, 23:04 **
przeszczep udany
po rozebraniu aparatu na warsztacie okazało się, że mocno wyrobiła się tuleja czujnika magnetycznego i regulator podciśnieniowy na przyśpieszeniu ukosował czujnik, nie powodując należytego wyprzedzenia kąta zapłonu a przy tym powodując ocieranie tarczy czujnika o korpus aparatu.
Foto czujnika:
A tu już naprawiony aparat z prawie nowym czujnikiem od Brynola
Teraz czujnik nie ma żadnego luzu a autko śmiga, że miło. Przy okazji uporałem się z problemem za niskich obrotów, co tez było pochodną zużytego czujnika. |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-10-2011, 13:52
|
|
|
No o to dokładnie chodziło, ciesze się że wszystko gra. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-10-2011, 16:33
|
|
|
gra to mało powiedziane przybyło jakieś 10 kucyków przez wzorowy zapłon i teraz można |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|