Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co to może być pomocy :)
Autor Wiadomość
Timiszu 
witamy nowego


Wiek: 45
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 8
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-09-2009, 13:43   Co to może być pomocy :)

Witam wszystkich
Tempra 1,6 i.e. 92 r.
Autko co jakiś czas zachowuje się dziwnie, obrotomierz warjuje pokazując wysokie obroty, silnik oczywiście pracuje normalnie, po czym silnik gaśnie nie zapalają się kontrolki do czasu wciśnięcia sprzęgła. Ponieważ po tym samochód odpala ciężko ustalić co jest przyczyną, wymieniłem czujnik wału ale nic to nie dało.
Dzieje się to przeważnie podczas ciepłego silnika pow. 90 stopni na wskaźniku, ale zdarza się i przy 50.
Jeśli wiecie co "to jest" proszę o pomoc

Dzięki :D
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-09-2009, 13:52   

Timiszu napisał/a:
po czym silnik gaśnie nie zapalają się kontrolki do czasu wciśnięcia sprzęgła

tzn. zachowuje się jakby nie miał prądu, a gdy wciśniesz sprzęgło to jest ok ?

jeśli tak to stawiałbym na masę na silniku, może jest kiepska i np. ciągniesz prąd przez linkę sprzęgła
weź kawałek grubego kabla, lub taką fachową plecionkę miedzianą i podaj masę prosto z akumulatora np na podstawę aparatu zapłonowego (jest najbliżej), bądź gdzieś na silnik
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Timiszu 
witamy nowego


Wiek: 45
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 8
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-09-2009, 14:04   

nie nie podczas jazdy obrotomierz spada do zera,silnik gaśnie auto się toczy, kontrolki się nie zapalają, dopiero jak wcisnę sprzęgło zapalają się kontrolki i konieczne ponowne odpalanie :sciana:
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-09-2009, 14:21   

aha czyli autko po prosstu gaśnie

nie napisałeś czy na benzynie czy gazie więc przyjmuje że na benzynie, możliwości są takie:

1. Problemy z CPW (to już wykluczyłeś)
2. Problem z podawaniem paliwa np. wadliwy przekaźnik od pompy paliwa (pod maską pod czarną klapką) wyłącza pompę)
3. Problemy z podawaniem paliwa - wadliwe elektrozawory od lpg/benzyny (jeśłi jest)
4. Wadliwy przekaźnik od sondy lambda/modułu zapłonowego (również pod klapką pod maską)
5. Kłopoty z masą:
a) na module zapłonowym
b) kiepska masa na silniku (musiałby być bardzo kiepska)
c) luźna masa przykręcana do kolektora dolotowego
6. Problemy z zapłonem:
a) kable od CPW
b) kable NW
c) palec/kopułka
7. jakiś brak styku na oporniku wtrysku (pod metalową osłonką pod maską)
8. Problemy ze stacyjką

Mam nadzieje ze o niczym nie zapomniałem - miłego szukania
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Timiszu 
witamy nowego


Wiek: 45
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 8
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-09-2009, 14:47   

Mam LPG ale problem występuje i na LPG i na benzynie.
Ale co powoduje wariowanie obrotomierza ?
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-09-2009, 15:19   

Timiszu napisał/a:
Ale co powoduje wariowanie obrotomierza ?

oo widzisz o tym zapomniałem, obrotomierz bierze sygnał z zapłonu, więc tam bym zaczął poszukiwania problemów, czyli właśnie okablowanie od CPW i modułu zapłonowego
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
sniff 



Wiek: 44
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 172
Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-09-2009, 15:35   

Timiszu, a jakiegoś immobilizera nie masz? Mnie kiedyś w innym aucie wyłączał silnik podczas jazdy
_________________
Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
     assistance
 
 
Timiszu 
witamy nowego


Wiek: 45
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 8
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-09-2009, 16:09   

Był i został wybebeszony ale to 2 lata temu :)

** Dodano: 15-09-2009, 17:14 **
yoyo napisał/a:

oo widzisz o tym zapomniałem, obrotomierz bierze sygnał z zapłonu, więc tam bym zaczął poszukiwania problemów, czyli właśnie okablowanie od CPW i modułu zapłonowego

Może sam moduł jest uszkodzony ?, jest jeszcze podobno jakiś czujnik który przekazuje ilość obrotów może to to ?
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-09-2009, 16:22   

dobrze by było żeby się wypowiedział ktoś mądrzejszy bo nie chcę bzdur napisać
sygnał obrotomierza idzie chyba z CPW :/ moze poczytaj tematy o zakładaniu oborotmierza jak się go nie miało, gdzie należy się wpiąć...
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-09-2009, 18:17   

Timiszu, sprawdź złącze masowe na podłużnicy pod akumulatorem i przewód minusowy idący od aku przez podłużnicę aż do skrzyni biegów.Ale zwłaszcza dobrze wyczyść złącze pod aku.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Timiszu 
witamy nowego


Wiek: 45
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 8
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-09-2009, 00:11   

Wymieniłem moduł, całe 55 PLN, jest OK dzięki za helpa :lol:
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load