|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
kupa błedów po diagnostyce komputerowej |
Autor |
Wiadomość |
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-09-2009, 16:09 kupa błedów po diagnostyce komputerowej
|
|
|
znajomy mechanik zaproponował diagnostykę komputerową, z tipo raczej problemów nie mam ale z ciekawości się zgodziłem i tu się mocno zdziwiłem
ilość "nałapanych" błędów przez te wszystkie lata użytkowania okazała się bardzo imponująca.
począwszy od błędów czujnika przepustnicy, zaworu EGR, krokowca, sondę lambde , zapłon , błędy klimy ( której zresztą nie mam) , błedy mechanizmu wycieczarek , komputera, pamięci RAM, pamięci ROM itd itp
wszystkiego wyszło a może ok 30 błędów byłem w ciężkim szoku kiedy komputer "wysypał" tą listę.
wszystko udało się skasować , jedynie wadę wykazał słynny niebieski czujnik temperatury płynu chłodzącego. czujnik już wymieniałem tyle że stary sprawdzałem miernikiem w różnych temp. i wychodzi na to że jest sprawny
czy jest możliwe że komputer diagnostyczny źle odczytywał temp. tego czujnika , zaś sam czujnik jest sprawny i komputer auta odczytuje to prawidłowo ? |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-09-2009, 17:17
|
|
|
Komp odczytuje błędy które kiedyś złapał ci samochód od ostatniego kasowania błędów, często są to błędy sporadyczne i nie wpływające na prawidłowość działania. Czujnik mógł ci kiedyś złapać chwilowo jakiś błąd i to się zapisało, ale nie musi być uszkodzony. Nawet jeśli odłączysz od niego na chwilę wtykę to to już może zostać odebrane jako nieprawidłowość - ja tak miałem np z sondą lambda. Ogólnie - jeśli samochód pracuje poprawnie to po co w nim grzebać i się przejmować |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-09-2009, 20:08
|
|
|
Leśniczy, a auto chodzi dobrze czy coś go boli?
taka ilość błędów wskazuje na to że stoi i nie odpala ja bym uznał że komp zaświrował. ten diagnostyczny
btw jaki masz silnik? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-09-2009, 22:38
|
|
|
2.0 8v oczywiście zgadzam się z tym że są tą błędy złapane chwilowym zachwianiem czujników np. zawiesił się zawór od wolnych ( krokowiec) wyczyściłem go poskładałem wszystko wróciło do normy lecz błąd w compie pozostał.
w każdym razie czy możliwe że komputer diagnostyczny źle odczytuje wartośc czujnika temperatury płynu ? bo kupiłem już nowy ale kiedy go sprawdzam miernikiem wykazuję bardzo podobne odczyty co ten stary niby uszkodzony.
po założeniu tego nowego oczywiście auto zachowuje się tak samo |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-09-2009, 10:28
|
|
|
Leśniczy, a mierzyłeś napięcie zasilania czujnika A jaką temperaturę komp pokazywał |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-09-2009, 16:15
|
|
|
silnik był rozgrzany do 90 a computer pokazywał np -1 po chwili 140 , później -100 ogólnie cuda na kiju tyle że mierzony miernikiem pokazuje mniej więcej dobre oporności zupełnie jak gdyby był sprawny |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-09-2009, 19:22
|
|
|
Leśniczy, miałem to samo.Silnik gorący a tu 90° za sekundę znowu -120° znowu 30° i tak bez przerwy.
A powiedz mi czy było pokazane napięcie zasilania i czy było stabilne.U mnie było raz 12V za chwilkę 3v i ogólnie skakało tak samo jak temp silnika.W moim przypadku winowajcą był naderwany przewód masowy od kompa który jest przykręcony w bardzo popapranym miejscu bo do gorącego kolektora ssącego i przewody ciężko to znoszą.Może u Ciebie jest podobnie.A sprawdzałeś wtykę w kompie bo może tam coś Ci nie łączy. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|