|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Amortyzatory 2.0 do 1.6 |
Autor |
Wiadomość |
pasqual
witamy nowego
Wiek: 45 Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 9 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-04-2007, 09:44 Amortyzatory 2.0 do 1.6
|
|
|
Witam.
Przeglądając forum, oraz używając opcji "szukaj" nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. W związku z tym zadam go w tym poście. Chodzi mi mianowicie jak się sprawa ma z zamontowaniem amortyzatorów przeznaczonych do Temperówek z silnikami 2.0 do wersji z silnikiem 1.6 jakiej to jestem posiadaczem. Pytam z ciekawości ponieaważ czeka mnie generalny remont całego zawieszenia. Tak kombinuję żeby może zrobić manewr o którym mowa powyżej. Proszę o info po pierwsze czy jest to możliwe (a może po prostu jestem w błędzie twierdząc, że są jakiekolwiek róznice pomiędzy amorkami do 2.0 czy do 1.6), po drugie jeśli jest to czy ta podmianka ma jakiś korzystny wymiar ?
Z góry dziękuję za info pozostając z szcunkiem Paweł. |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-04-2007, 09:58 Re: Amortyzatory 2.0 do 1.6
|
|
|
pasqual napisał/a: | Witam.
Przeglądając forum, oraz używając opcji "szukaj" nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. W związku z tym zadam go w tym poście. Chodzi mi mianowicie jak się sprawa ma z zamontowaniem amortyzatorów przeznaczonych do Temperówek z silnikami 2.0 do wersji z silnikiem 1.6 jakiej to jestem posiadaczem. Pytam z ciekawości ponieaważ czeka mnie generalny remont całego zawieszenia. Tak kombinuję żeby może zrobić manewr o którym mowa powyżej. Proszę o info po pierwsze czy jest to możliwe (a może po prostu jestem w błędzie twierdząc, że są jakiekolwiek róznice pomiędzy amorkami do 2.0 czy do 1.6), po drugie jeśli jest to czy ta podmianka ma jakiś korzystny wymiar ?
Z góry dziękuję za info pozostając z szcunkiem Paweł. |
Nigdy nad tym sie nie zastanawialem ale wydaje mi sie ze 2.0 ma chyba ciut wieksza srednice zwojow sprezyny przedniej wiec niz auta z mniejszymi silnikami a jesli tak to nie zalozysz sprezyn od 1.6 na amortyzator od 2.0 bo nie bedzie sprezyna siedziala odpowiednio osadzona na talerzu amortyzatora, dla pewnosci sprawdze to pod domem wieczorem bo mamy akurat w domu dwa tipoloty, 1.4 ojca i 2.0 16V moje. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
pasqual
witamy nowego
Wiek: 45 Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 9 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-04-2007, 10:12
|
|
|
Witam!
Dziękuję Grześku za szybką odpowiedź. Generalnie sprawa wygląda tak, że z poprzedniego samochodu jakim była Lancia Nouva Delta HPE 1.8 VVT zostały mi sprężyny przód Eibach model EW 3008001 VA (strona http://sklep.tuning.pl/pr...33&d_id=90215). Pasują one również do rodzinki T/T, stąd moje dywagacje czy może by ich nie założyć ze standardowymi amorkami, które i tak muszę wymienić. Chciałem pokusić się od 2.0 z racji tego iż podejrzewam że są "twardsze". Z tego co piszą na stronie sprężyny te pasujądo T/T 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 więc tak samo amorki powinny pasować od wersji 2.0 do wersji z silnikiem 1.6. Oczekuję potwierdzenia od Ciebie Grzesiu jak lukniesz i porównasz dwa Tipoloty . Co do tyłu niestety nie posiadam już eibacha ale założyłbym sprężyny od wersji Tempra S.W i też nowe amorki od 2.0 jeśli podejdą. Pozdrwaiam Paweł. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-04-2007, 11:28
|
|
|
Pasqual,
Ja mam w tipo 1,6 założone amortyzatory z Tipo 2,0 16V(amortyzatory takie też są stosowane w innych modelach np: lancii) i do tego mam sprężyny eibacha i możesz bez problemu zakładać - wszystko pasuje, unifikacja części w rodzinie Fiata jest spora.
Z tyłem też nie będzie problemu możesz zakładać amory z innych wersji.
Największym problemem jest takie dobranie amortyzatorów, żeby to zawieszenie dobrze wybierało nierówności i nieskakało jak ping-pong i aby amory nie padły po kilkunasty tyś km. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|