Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Amortyzatory 2.0 do 1.6
Autor Wiadomość
pasqual 
witamy nowego


Wiek: 45
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 9
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-04-2007, 09:44   Amortyzatory 2.0 do 1.6

Witam.

Przeglądając forum, oraz używając opcji "szukaj" nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. W związku z tym zadam go w tym poście. Chodzi mi mianowicie jak się sprawa ma z zamontowaniem amortyzatorów przeznaczonych do Temperówek z silnikami 2.0 do wersji z silnikiem 1.6 jakiej to jestem posiadaczem. Pytam z ciekawości ponieaważ czeka mnie generalny remont całego zawieszenia. Tak kombinuję żeby może zrobić manewr o którym mowa powyżej. Proszę o info po pierwsze czy jest to możliwe (a może po prostu jestem w błędzie twierdząc, że są jakiekolwiek róznice pomiędzy amorkami do 2.0 czy do 1.6), po drugie jeśli jest to czy ta podmianka ma jakiś korzystny wymiar :) ?
Z góry dziękuję za info pozostając z szcunkiem Paweł.
     assistance
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-04-2007, 09:58   Re: Amortyzatory 2.0 do 1.6

pasqual napisał/a:
Witam.

Przeglądając forum, oraz używając opcji "szukaj" nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. W związku z tym zadam go w tym poście. Chodzi mi mianowicie jak się sprawa ma z zamontowaniem amortyzatorów przeznaczonych do Temperówek z silnikami 2.0 do wersji z silnikiem 1.6 jakiej to jestem posiadaczem. Pytam z ciekawości ponieaważ czeka mnie generalny remont całego zawieszenia. Tak kombinuję żeby może zrobić manewr o którym mowa powyżej. Proszę o info po pierwsze czy jest to możliwe (a może po prostu jestem w błędzie twierdząc, że są jakiekolwiek róznice pomiędzy amorkami do 2.0 czy do 1.6), po drugie jeśli jest to czy ta podmianka ma jakiś korzystny wymiar :) ?
Z góry dziękuję za info pozostając z szcunkiem Paweł.



Nigdy nad tym sie nie zastanawialem ale wydaje mi sie ze 2.0 ma chyba ciut wieksza srednice zwojow sprezyny przedniej wiec niz auta z mniejszymi silnikami a jesli tak to nie zalozysz sprezyn od 1.6 na amortyzator od 2.0 bo nie bedzie sprezyna siedziala odpowiednio osadzona na talerzu amortyzatora, dla pewnosci sprawdze to pod domem wieczorem bo mamy akurat w domu dwa tipoloty, 1.4 ojca i 2.0 16V moje.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
pasqual 
witamy nowego


Wiek: 45
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 9
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-04-2007, 10:12   

Witam!

Dziękuję Grześku za szybką odpowiedź. Generalnie sprawa wygląda tak, że z poprzedniego samochodu jakim była Lancia Nouva Delta HPE 1.8 VVT zostały mi sprężyny przód Eibach model EW 3008001 VA (strona http://sklep.tuning.pl/pr...33&d_id=90215). Pasują one również do rodzinki T/T, stąd moje dywagacje czy może by ich nie założyć ze standardowymi amorkami, które i tak muszę wymienić. Chciałem pokusić się od 2.0 z racji tego iż podejrzewam że są "twardsze". Z tego co piszą na stronie sprężyny te pasujądo T/T 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 więc tak samo amorki powinny pasować od wersji 2.0 do wersji z silnikiem 1.6. Oczekuję potwierdzenia od Ciebie Grzesiu jak lukniesz i porównasz dwa Tipoloty :) . Co do tyłu niestety nie posiadam już eibacha ale założyłbym sprężyny od wersji Tempra S.W i też nowe amorki od 2.0 jeśli podejdą. Pozdrwaiam Paweł.
     assistance
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-04-2007, 11:28   

Pasqual,
Ja mam w tipo 1,6 założone amortyzatory z Tipo 2,0 16V(amortyzatory takie też są stosowane w innych modelach np: lancii) i do tego mam sprężyny eibacha i możesz bez problemu zakładać - wszystko pasuje, unifikacja części w rodzinie Fiata jest spora.
Z tyłem też nie będzie problemu możesz zakładać amory z innych wersji.
Największym problemem jest takie dobranie amortyzatorów, żeby to zawieszenie dobrze wybierało nierówności i nieskakało jak ping-pong i aby amory nie padły po kilkunasty tyś km.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load