Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik 2.0 16v
Autor Wiadomość
alvaro69alv 



Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 153
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-06-2008, 22:02   silnik 2.0 16v

witam i mam pytako czy do budy z 1.4 zmiesci sie 2.0 i czy beda jakies problemy z przełozeniem i jeszcze jedno orientuje sie ktos w cenie a własnie te podkładki pod zegary ze skorpionem sa zajefajne
_________________
     assistance   Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 27-06-2008, 22:08   

alvaro69alv, :szukaj: http://forum.tempra.org/t...?highlight=swap

http://forum.tempra.org/t...?highlight=swap

takich i podobnych tematów było wiele.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
  
     Moneta
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-06-2008, 22:08   

zmieści się na pewno ale masz strasznie dużo przeróbek i nie warto. Do wymiany komputer, zawieszenia i cały osprzęt silnika wraz ze wtryskiem itp. Lepiej kupić auto z 2.0 chyba że lubisz się bawić i masz gdzie i oczywiście dysponujesz gotówką.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
alvaro69alv 



Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 153
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-06-2008, 22:25   

a co moge zrobic z silnikiem zeby zwiekszyc moc bo jak narazie mam w planach stożek i tłmik sportowy :roll:
_________________
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-06-2008, 23:09   

alvaro69alv, to nic nie da za wyjątkiem dźwięku :) jeśli masz katalizator to wywali i zastąp go np strumienicą bądź po prostu rurką to już trochę polepszy osiągi a katalizator i tak masz po tylu latach pewnie nie sprawny. Co do poprawy osiągów tanim kosztem jest to prawie nie wykonalne. Wszystkie przeróbki na prawdę coś dające kosztują. Wiem bo spędziłem dużo czasu myśląc czytając, dowiadując się (rozmawiałem z paroma firmami) co zrobić żeby wycisnąć coś z 1.4. Mam gaźnik więc nowa mapa wtrysku polepszająca osiągi nie wchodzi w grę jedynie przeróbki czysto mechaniczne, jak polerowanie kanałów dolotowych, planowanie głowicy, wyważenie elementów silnika, wymiana wałka na sportowy, korekta zapłonu, czy wymiana gaźnika na inny sportowy na przykład. Niestety wszystko to jest kosztowne i raczej mało opłacalne w stosunku do korzyści w postaci góra 20% więcej mocy czyli za 78 z który pewnie teraz jest 70-72 wyszło by mi 84-88 :) trochę wyższy moment (tak naprawdę to on jest ważniejszy jeśli chodzi o przyspieszanie auta niż abstrakcyjne konie), lepszy jego przebieg (lepsza charakterystyka na dole wykresu, czytaj na niższych obrotach). Postanowiłem zachować tą kasę która bym wyładował w kosztowne przeróbki i po prostu w przyszłości kupić samochód z mocniejszym silnikiem o w miarę rozsądnym spalaniu. Jeśli chcesz mocniejsze Tipo można kupić 2ltrowe sedi (bardzo ładnie jeździ) w bardzo rozsądnej cenie, ale trzeba poszukać dobrze żeby ni kupić złomu.

** Dodano: 28-06-2008, 00:18 **
P.S przerabiałem temat tłumika i stożka. Polecam wkładki sportowe zamiast stożka. Naprawdę fajnie działa. Czuć że z dołu lepiej samochód idzie, zwłaszcza jak masz silniki z dużą pojemnością. Choć od razu zaznaczam nie spodziewaj się cudów, to tylko mała zamiana aczkolwiek wyczuwalna na + Cena wkładki porównywalna z dobrym stożkiem tak samo jest niemal że wieczna. Pierwsze czyszczenie dopiero po 30-40tyś wkładka jest dożywotnia K&N daje na swoje taka gwarancje bodajże. Poza tym sam już taką zamówiłem właśnie firmy K&N po testach na Audicy A3 1.6 (kuzyna) i Hondzie civic 2.0 (kumpla).
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
salus1973 



Wiek: 51
Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 110
Skąd: Świnoujście
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 28-06-2008, 08:25   

JAM_BELFEGOR, a gdzie taką wkładkę zamawiałeś? Sam bym sobie założył bo póki co mam na wężu powietrza założoną pończochę bo rozsadziło mi obudowę filtra a i tak nosiłem się z zamiarem założenia stożka.Dodam że na moim obecnym "filtrze" silnik lepiej chodzi :)
_________________
DKW F- 102>>FSO 1500>>AUDI 80 1,6>>VW GOLF I 1,6>>FSM 126p>>VW GOLF II 1,6>>TIPO 1,4>>jest OPEL ASTRA CARAVAN
     Moneta
 
 
bodzio82 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 95
Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-06-2008, 09:07   

alvaro69alv, jak bys robil swapa to ja mam troche czesci do 2.0 16v oddam tanio napewno sie mozemy dogadac ;D
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-06-2008, 10:04   

e tam nie opłaca się.. :| tuning w ogóle nie jest opłacalny,ale robi się go dla własnej przyjemności i satysfakcji. Wcale tak dużo do przerabiania nie ma, a w zasadzie nic nie ma do przerabiania,jest to kwestia przełożenia innych części.
Więcej poszukaj na forum.
Pozdro


PS. Walcz :D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-06-2008, 10:15   

Raku, No tak chodzi o to, że to dość czasochłonna i kosztowna zabawa :lalala: bo wymaga wymiany wszystkiego prawie co z przodu samochodu :lalala: ale gdybym miał tak luźne 10 tyś tak powiedzmy że wygrałem i miał drugi samochód do jady na co dzień, to Tipo czysto hobbystycznie wyposażyłbym i przerobił od podstaw, szukał bym jakieś 2.0 l uturbionej jednostki, skóra zamiast tych plastików, jakieś fajne malowanie karoserii, fotele, wzmocnienie karoserii itp. Zrobił bym to tylko i wyłącznie po to bym mieć jedyny w swoim rodzaju samochód dla siebie zrobiony własnymi rekami w cudzysłowu coś co dało by mi sporo satysfakcji.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 28-06-2008, 10:21   

A nie lepiej zaoszczędzić tą kasę co byś włożył w przekładkę ? I tak będziesz miał konstrukcję taniego zwykłego 1.4 bez wyposażenia takie jakie miało sedici. Ja jeszcze niedawno myślałem, żeby do mojego 1.4 władować trochę kasy ale na dzień dzisiejszy uznaje to za bezsensowne i doszedłem do wniosku, że za rok jak dobrze wszystko pojdzie pojadę z kumplem do niemiec i sprowadzę sobie sedici ( w jak najlepszym stanie ). Uważam że to auto jest ponadczasowe - samochód legenda. A przy okazji niezłe zdziwko osób które widzą w Tipo tylko starego beznadziejnego FIATA ( hahaha ) a tu takie cuś 8) 8)

ps. ostatnio znalazłem coś takiego http://www.youtube.com/watch?v=LCaBmSb8wZk

Na pewno wieźmie niejednego pancerwagona i innego drechowoza ze świateł.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-06-2008, 10:26   

salus1973, Do wkładki potrzebujesz oryginalną puszkę, jeśli poprzednia się rozwaliła nie masz możliwości zdobycia nowej (używanej) w rozsądnej cenie to kup sobie filtrek stożkowy dobrej firmy nie jakieś badziewie z allegro za 39,90. Ja póki co naprawdę jestem pod wrażeniem filtrów K&N niestety ceny porządniejszych wersji zaczynają sie powyżej 100zł ale myślę że warto bo płacimy za coś co naprawdę działa anie nie jest imitacją filtru do odkurzacza :) i jest na zawsze. Filtry można zamówić przez przedstawicieli w Polsce lub firmy tuningowe. Wejdź sobie na google i wpisz K&N i szukaj do T/T ja znalazłem Tu: http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx sprawdzasz numer filtra tu dla przykładu do 1.4-1.6 na gaźniku http://www.knfilters.com/...px?Prod=33-2560 tu dla jednostek z wtryskiem http://www.knfilters.com/...px?Prod=33-2586
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ToudiQn 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 139
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-06-2008, 17:06   

bodzio82 napisał/a:
alvaro69alv, jak bys robil swapa to ja mam troche czesci do 2.0 16v oddam tanio napewno sie mozemy dogadac ;D


Kolego:) co masz tam ciekawego.... podziel sie;p moze zakupie cos:)

** Dodano: 28-06-2008, 18:10 **

** Dodano: 28-06-2008, 18:12 **
szczerze tez odradzam... SWAPOWANIE no chyba że masz z 3000zł na taka zabawe jak nie wiecej, nie licze robocizny hehe sam silnik w dobrym stanie 1500zl te same silniki montowali w Lanci. :red_kartka: :D
_________________
ByŁo :-Fiat Tipo 1.4S 1994r-
ByŁo -Fiat Tipo 2.0 16V- 1992r- Sedicivalvole
Jest: -Subaru Legacy 2.0 Turbo :) 260HP 1996r
  
     assistance
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 28-06-2008, 17:15   

ToudiQn napisał/a:
te same silniki montowali w temprze i Lanci.


ze niby 2.0 16v ? Nie - przynajmniej nie w Temprze
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ToudiQn 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 139
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-06-2008, 19:48   

LUCIACIA napisał/a:
ToudiQn napisał/a:
te same silniki montowali w temprze i Lanci.


ze niby 2.0 16v ? Nie - przynajmniej nie w Temprze



Przyznaje sie do błedu ;D ale 2.0 8V były takie same tempra /tipo
_________________
ByŁo :-Fiat Tipo 1.4S 1994r-
ByŁo -Fiat Tipo 2.0 16V- 1992r- Sedicivalvole
Jest: -Subaru Legacy 2.0 Turbo :) 260HP 1996r
     assistance
 
 skype
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-06-2008, 20:25   

LUCIACIA napisał/a:
że za rok jak dobrze wszystko pojdzie pojadę z kumplem do niemiec i sprowadzę sobie sedici


To już nie chcesz mojego? :evil: :evil: :evil:
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 29-06-2008, 00:57   

Młody napisał/a:
LUCIACIA napisał/a:
że za rok jak dobrze wszystko pojdzie pojadę z kumplem do niemiec i sprowadzę sobie sedici


To już nie chcesz mojego? :evil: :evil: :evil:


z tego co się orientuję to nie zamierzasz sprzedać cuda :p a tak z ciekawości - ile byś teraz za niego chciał ( jak byś musiał sprzedać )

ps. masz dobrą pamięć
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-06-2008, 06:25   

LUCIACIA, żartowałem :lalala: . Jasne że na razie nie chcę go sprzedać . Co do ceny to nie mam pojęcia ile bym chciał. Nie myślałem o tym.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load