|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Po wymianie wahaczy niemiłosierne stuki |
Autor |
Wiadomość |
NeckUno1
Wiek: 36 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Boguszów-Gorce
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-07-2013, 19:52 Po wymianie wahaczy niemiłosierne stuki
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich kolegów!
Ostatnio postanowiłem wymienić oba wahacze z przodu w swoim Tipku, ponieważ tuleje miały już dosyć moich pięknych wałbrzyskich dróg. Po wymianie wahaczy oraz łączników stabilizatora na drugi dzień w trakcie jazdy pojawiły się dziwne objawy. W trakcie pokonywanie zakrętów słychać stukot / strzelanie, coś jakby przeskakiwało. Jest to odgłos typowo metaliczny (jakby obijał metal o metal), w zależności od kierunku skrętu pojawia się raz z lewej, raz z prawej strony. Dźwięki te również mają miejsce w trakcie pokonywania nierówności oraz dziur. Wszystko pooglądałem dokładnie, straciłem na to trzy dni, kupiłem kolejny komplet łączników gdyż wydawało mi się, że to może ich wina, ale wymiana okazała się bezskuteczna. Dodam jeszcze , że dźwięk "przestuku" pojawia się również w trakcie podnoszenia koła do góry, ale dzieje się to tylko raz gdy koło jest już prawie podniesione. Kolejne stuknięcie ma miejsce gdy opuszczę auto i podnoszę drugą stronę. Ciężko jest mi zlokalizować skąd pojawia się ten dźwięk. Na chwilę obecną ręce mi opadły. Wszystkie części zakupiłem nowe, miałem nadzieję że w końcu w autku zapanuje cisza, a tu taki zonk. Wahacze w swoim aucie wymieniałem po raz trzeci, także odpada możliwość złego montażu.
Błagam koledzy, pomocy! Ostatnio mój automobil pochłonął tyle pieniążków na naprawy, że momentami mam ochotę go zepchnąć z mostu |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.6 monowstrysk Suite `93 + LPG,
Jest: Mazda 323F BJ 1.6 ZM Benzyna |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-07-2013, 20:16
|
|
|
A na pewno stuki są z przodu?? Bo mi to wygląda, na zastawy naprawcze wahaczy tylnych. |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 08-07-2013, 20:41
|
|
|
Masz na 1000000 % luz na sworzniu wahacza, tam gdzie łączy sie zwrotnica. Albo masz źle dokręconą śrube przechodząca przez zwrotnice albo jest juz troszke przy duzy otwor w zwrotnicy (stare pewnie były przyrdzewiałe i siedziały ciasno). Weź jakiś klucz pręt lub coś takiego i wsadż miedzy cześć przy przegubie a wystający kawałek sworznia i nacisnij na niego pewnie bedzie sie ruszał. Miałem taki sam objaw i nie miałem czasu tego sprawdzic to po 2 tygodniach musiałem wymienić zwrotnice bo tak juz wyrobiło otwor ze strach było tym jeździć |
_________________ Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990 |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-07-2013, 21:06
|
|
|
a nie założyłeś sobie aby wahaczy ze sworzniem 15 mm zamiast 17 ? |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
tomxx
Wiek: 36 Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 100 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-07-2013, 21:23
|
|
|
Spróbuj dokręcić śrubę sworzniu jak auto stoi na kapciach... |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-07-2013, 21:35
|
|
|
A moze drazek reakcyjny gdzies pekniety w polowie i strzela na nierownosciach.Obejrzyj jeszcze raz wszystko dokladnie i posprawdzaj czy napewno wszystkie sruby mocno dokrecone.Po skeceniu tej sruby pod zwrotnica powinna pozostac minimalna przerwa bo jesli polowki sie zejda razem to znaczy ze nie zacisnelo sie na swozniu tylko ta obejma sama w sobie a swozen bedzie sie przesuwal i wydawal takie strzelajace dzwieki. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-07-2013, 22:35
|
|
|
Ja miałem podobny obajw po wymianie wachaczy. Pomogła wymiana śrub mocujących wachacz do sanek. U mnie tam przeskakiwało. Śruby były powyrabiane. Nowe to nie duży koszt.
Oczywiście sprawdziłbym też dokręcenie sworznia jak koledzy pisali powyżej. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-07-2013, 17:16
|
|
|
Mosior napisał/a: | a nie założyłeś sobie aby wahaczy ze sworzniem 15 mm zamiast 17 ? |
to byłoby mistrzostwo świata...
ale trop bardzo słuszny. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
NeckUno1
Wiek: 36 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Boguszów-Gorce
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-07-2013, 18:58
|
|
|
Witam ponownie wszystkich forumowiczów i jednocześnie dziękuję za cenne uwagi i podpowiedzi. Faktycznie problem tkwił w sworzniach, co od samego początku wydawało mi się nielogiczne. Pech chciał jednak, że nie dokręciłem ich wystarczająco solidnie chociaż wszystko na to wskazywało. Nie dopuszczałem do siebie myśli, że może tam wystąpić luz ponieważ w sworzniu znajduje się żłobek, w który wchodzi śruba i utrzymuje go we właściwej pozycji. Niestety żłobek ten lekko się przetarł i mam obawy, że może pojawić się problem. W każdym bądź razie dokręciłem śruby od sworzni na wahaczach tak mocno jak tylko się dało, teraz pozostało tylko mieć nadzieję że wszystko ładnie się zapiecze tak, że nie da się tego ruszyć.
Jeszcze raz wielkie dzięki wszystkim za pomoc!
Pozdrawiam! |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.6 monowstrysk Suite `93 + LPG,
Jest: Mazda 323F BJ 1.6 ZM Benzyna |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|