Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Po wymianie wahaczy niemiłosierne stuki
Autor Wiadomość
NeckUno1 


Wiek: 36
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 35
Skąd: Boguszów-Gorce
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-07-2013, 19:52   Po wymianie wahaczy niemiłosierne stuki

Witam serdecznie wszystkich kolegów!
Ostatnio postanowiłem wymienić oba wahacze z przodu w swoim Tipku, ponieważ tuleje miały już dosyć moich pięknych wałbrzyskich dróg. Po wymianie wahaczy oraz łączników stabilizatora na drugi dzień w trakcie jazdy pojawiły się dziwne objawy. W trakcie pokonywanie zakrętów słychać stukot / strzelanie, coś jakby przeskakiwało. Jest to odgłos typowo metaliczny (jakby obijał metal o metal), w zależności od kierunku skrętu pojawia się raz z lewej, raz z prawej strony. Dźwięki te również mają miejsce w trakcie pokonywania nierówności oraz dziur. Wszystko pooglądałem dokładnie, straciłem na to trzy dni, kupiłem kolejny komplet łączników gdyż wydawało mi się, że to może ich wina, ale wymiana okazała się bezskuteczna. Dodam jeszcze , że dźwięk "przestuku" pojawia się również w trakcie podnoszenia koła do góry, ale dzieje się to tylko raz gdy koło jest już prawie podniesione. Kolejne stuknięcie ma miejsce gdy opuszczę auto i podnoszę drugą stronę. Ciężko jest mi zlokalizować skąd pojawia się ten dźwięk. Na chwilę obecną ręce mi opadły. Wszystkie części zakupiłem nowe, miałem nadzieję że w końcu w autku zapanuje cisza, a tu taki zonk. Wahacze w swoim aucie wymieniałem po raz trzeci, także odpada możliwość złego montażu.

Błagam koledzy, pomocy! Ostatnio mój automobil pochłonął tyle pieniążków na naprawy, że momentami mam ochotę go zepchnąć z mostu :(
_________________
Był: Fiat Tipo 1.6 monowstrysk Suite `93 + LPG,
Jest: Mazda 323F BJ 1.6 ZM Benzyna
     assistance
 
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-07-2013, 20:16   

A na pewno stuki są z przodu?? Bo mi to wygląda, na zastawy naprawcze wahaczy tylnych.
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 08-07-2013, 20:41   

Masz na 1000000 % luz na sworzniu wahacza, tam gdzie łączy sie zwrotnica. Albo masz źle dokręconą śrube przechodząca przez zwrotnice albo jest juz troszke przy duzy otwor w zwrotnicy (stare pewnie były przyrdzewiałe i siedziały ciasno). Weź jakiś klucz pręt lub coś takiego i wsadż miedzy cześć przy przegubie a wystający kawałek sworznia i nacisnij na niego pewnie bedzie sie ruszał. Miałem taki sam objaw i nie miałem czasu tego sprawdzic to po 2 tygodniach musiałem wymienić zwrotnice bo tak juz wyrobiło otwor ze strach było tym jeździć
_________________
Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990
     assistance
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-07-2013, 21:06   

a nie założyłeś sobie aby wahaczy ze sworzniem 15 mm zamiast 17 ?
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
tomxx 


Wiek: 36
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 100
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-07-2013, 21:23   

Spróbuj dokręcić śrubę sworzniu jak auto stoi na kapciach...
     Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-07-2013, 21:35   

A moze drazek reakcyjny gdzies pekniety w polowie i strzela na nierownosciach.Obejrzyj jeszcze raz wszystko dokladnie i posprawdzaj czy napewno wszystkie sruby mocno dokrecone.Po skeceniu tej sruby pod zwrotnica powinna pozostac minimalna przerwa bo jesli polowki sie zejda razem to znaczy ze nie zacisnelo sie na swozniu tylko ta obejma sama w sobie a swozen bedzie sie przesuwal i wydawal takie strzelajace dzwieki.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-07-2013, 22:35   

Ja miałem podobny obajw po wymianie wachaczy. Pomogła wymiana śrub mocujących wachacz do sanek. U mnie tam przeskakiwało. Śruby były powyrabiane. Nowe to nie duży koszt.

Oczywiście sprawdziłbym też dokręcenie sworznia jak koledzy pisali powyżej.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-07-2013, 17:16   

Mosior napisał/a:
a nie założyłeś sobie aby wahaczy ze sworzniem 15 mm zamiast 17 ?

to byłoby mistrzostwo świata...
ale trop bardzo słuszny.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
NeckUno1 


Wiek: 36
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 35
Skąd: Boguszów-Gorce
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-07-2013, 18:58   

Witam ponownie wszystkich forumowiczów i jednocześnie dziękuję za cenne uwagi i podpowiedzi. Faktycznie problem tkwił w sworzniach, co od samego początku wydawało mi się nielogiczne. Pech chciał jednak, że nie dokręciłem ich wystarczająco solidnie chociaż wszystko na to wskazywało. Nie dopuszczałem do siebie myśli, że może tam wystąpić luz ponieważ w sworzniu znajduje się żłobek, w który wchodzi śruba i utrzymuje go we właściwej pozycji. Niestety żłobek ten lekko się przetarł i mam obawy, że może pojawić się problem. W każdym bądź razie dokręciłem śruby od sworzni na wahaczach tak mocno jak tylko się dało, teraz pozostało tylko mieć nadzieję że wszystko ładnie się zapiecze tak, że nie da się tego ruszyć.
Jeszcze raz wielkie dzięki wszystkim za pomoc!

Pozdrawiam! :)
_________________
Był: Fiat Tipo 1.6 monowstrysk Suite `93 + LPG,
Jest: Mazda 323F BJ 1.6 ZM Benzyna
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load