|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
FIAT BRAVA 1.2 16v STEEL |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek82
Pomógł: 12 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 237 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-06-2018, 20:44 FIAT BRAVA 1.2 16v STEEL
|
|
|
Witam
Ponad 2 miesiące temu (po sprzedaniu Tipo) stałem się szczęśliwym posiadaczem Fiata Brava 1.2 16V w wersji limitowanej "STEEL" z 2001. w pięknym, ciemnoniebieskim kolorze Przebieg 200 kkm wydaje się być autentyczny.
Autko było w posiadaniu jednej rodziny z Krakowa, zostało kupione jako nowe w krakowskim salonie INTERAUTO we wrześniu 2001r.
Wersja specjalna STEEL, czyli na wyposażeniu posiada:
- Welurowa tapicerka grafitowa w stanie prawie idealnym
- ABS + EBD
- 2x Airbag
- Klimatyzacja
- Fabrycznie radio Fiat AD 182 M2 + 6 głośników PIONEER
- Centralny zamek + pilot
- Światła przeciwmgielne przód
- Elektryczne sterowane i podgrzewane lusterka boczne
Po zakupie zrobiłem następujące rzeczy:
- wymiana klamek zewnętrznych - stare wyglądały okropnie (guma z nich schodziła)
- wymiana tylnej klamki wewnętrznej - była urwana
- wymiana linki maski - ciężko się otwierała
- montaż nowej anteny dachowej - stara wyglądała kiepsko
- wymiana fabrycznych reflektorów na soczewki VALEO z Marei
- wymian oleju i wszystkich filtrów
- montaż zdalnego sterowania c. zamkiem - oryginalnie był zamontowany fabryczny alarm Cheetach, do którego zginęły piloty i trzeba było otwierać "ręcznie"
- wymiana żarówek podświetlenia licznika + nawiewy
- wymiana 3 światła STOP - w starym ani jedna żarówka nie świeciła..
- naprawa spryskiwacza tylnej szyby - urwany wężyk na wysokości tylnego lewego głośnika
- montaż nowych emblematów z tyłu - stare były wyblakłe
- wymiana standardowej 3-ramiennej kierownicy na taką samą, tylko skórzaną
- wymiana nagrzewnicy na nową + nowy płyn chłodzący
- montaż lampki podświetlenia schowka - u mnie była zaślepka
- wymiana wahaczy przód + łączniki stabilizatora - FAST
- wymiana świec zapłonowych - NGK
- montaż wygłuszenia maski - stare zjadły kuny
Do zrobienia zostało:
- wymiana lewego drążka kierowniczego + obydwie końcówki
- dobicie klimy - co prawda działa, ale coś słabo chłodzi i słychać syczenie zza deski rozdzielczej
- dywaniki welurowe
- montaż spoilera tylnej klapy
- wymiana zestawu naprawczego tylnego wahacza - prawe koło stoi pod ukosem
- światła DRL
- montaż alufelg 15 - czekają w garażu na montaż, ale brakuje mi tylko opon
- konserwacja podwozia
Ogólnie jestem bardzo pozytywnie zaskoczony niskim spalaniem - nawet w mieście ( w porównaniu do Tipo 1.4i.e. które miałem wcześniej) oraz komfortem jazdy, wyciszeniem
Mam nadzieję, że długo i bezawaryjnie nim pojeżdżę
Zdjęcia:
Pozdrawiam |
_________________ Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r. |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-05-2019, 19:40
|
|
|
I jak tam po roku..? Nie żałujesz zmiany |
|
|
|
|
krzysiek82
Pomógł: 12 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 237 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-05-2019, 19:35
|
|
|
mikee72, Nie żałuję zmiany Komfort jazdy, klimatyzacja, mocniejszy i oszczędniejszy silnik oraz o niebo lepszy stan blacharski przemawiają za moją Bravką
Choć ostatnio zdarzyła się przykra awaria, bo "poszła" uszczelka pod głowicą - ponad 200 km od domu.
Brava wróciła na lawecie...
Autko jest właśnie u mechanika - mam nadzieję, że szybko wróci od "lekarza"
Jedyne czego mi brakuje, w porównaniu do Tipo, to szyberdach. Rzadko jest on spotykany w Bravie w połączeniu z klimą.
Tu jest temat z FKP, dotyczący Bravki :
https://fiatklubpolska.pl/moje-auto-462/fiat-brava-1-2-16v-steel-2001r-41479/ |
_________________ Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r. |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-05-2019, 07:43
|
|
|
No tak, jeśli to auto robi za daily.. to taka zamiana wiadomo - na plus..
Chociaż komfort jazdy powinien być zbliżony, bo tam w zawieszeniu zmian dużych nie było?
Praktyczne podejście - a mi bardziej chodziło o to, że Tipo ma swój niepowtarzalny klimat
i czy tego klimatu właśnie nie brakuje Ci w tej mydelniczce
Ja akurat bardziej lubię pojeździć Tipo niż tymi autami, których używam na co dzień..
przy czym mam klimę, troszkę mocniejszy silnik a oszczędność przy przebiegu poniżej 1000km rocznie - jest bez znaczenia.
Życzę, żeby Bravka szybko stanęła na nogi i nie sprawiała takich niespodzianek! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|