Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Klimatyzacja...blad E1
Autor Wiadomość
Mauriszio 
witamy nowego


Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 5
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-11-2007, 20:03   Klimatyzacja...blad E1

Witam...Moze mi ktos pomoc z oznaczeniami bledow klimatyzacji(glownie wyskakuje mi E1) w Tipo 1.6 z deska digital
  
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 14-11-2007, 21:18   

Zapraszam na stronę http://forum.tempra.org/t...-ahs-vt9192.htm
U mnie trzeba było założyć czujnik i AHS działa poprawnie.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
kefirek 


Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-06-2008, 18:53   

Cześć. Dziś wyskoczył mi błąd E-1, skasował się też licznik przebiegu dziennego, oraz zastałem otwarty samochód 9 otworzył sie centralny, wyłączył się alarm). Czy za to też będzie odpowiedzialny czujnik?
Ps. Błedów klimatyzacji nie mogę pobrać, mam za mało postów.
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-06-2008, 21:03   

kefirek, raczej nie bardzo, coś co spowodowało wyzerowanie licznika i otwarcie samochodu spowodowało również błąd e-1
stawiałbym na jakieś zwarcie w instalacji
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kefirek 


Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-06-2008, 07:00   

Tak sadzłem że tu jest zbyt dużo rzeczy na raz. A jak pozbyć się tego E-1? Odłaczyć akumulator na dłuższy czas?
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-06-2008, 09:18   

Tu masz mały temat o desce:
http://forum.tempra.org/t...row-vt10868.htm

Co do takiego stanu to raczej masz gdzieś zwarcie, sprawdź kanaliki od odprowadzania wody.
Jest też o tym temat (poszukaj o skrzynce bezpieczników tematów).

Albo gdzieś Ci masa nie łączy i stąd takie problemy.

A ten błąd E1 to poszukaj też na forum o AHS i klimatyzacji.
O ile dobrze pamiętam to był błąd czujnika temperatury wewnątrz auta.
Jest on na wysokości prawego kolana za taką kratką 5cm x 5cm.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 16-06-2008, 19:08   

miszko napisał/a:
czujnika temperatury wewnątrz auta

Miszko, o ile mi wiadomo, to E1 jest kodem na niesprawny czujnik lub zerwane połączenie z czujnikiem temp. zewnętrznej (w lusterku).
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-06-2008, 19:24   

w tym przypadku podejrzewam, że to będzie kod zalanej/zwartej instalacji skoro wszystko na raz padło
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 16-06-2008, 19:37   

Najlepiej zrobić diagnostykę samemu. Opis znajduje się w manualach:
http://forum.tempra.org/d...etail&df_id=149 (po włosku) albo
http://forum.tempra.org/d...etail&df_id=125

A tyle udało mi się przetłumaczyć z włoskiego:
E1 - zwarcie drugiej (lewej, odwrotnej) strony uziemienia czujnika regulacji prędkości
- obwód czujnika regulacji temp. przerwany
- przerwanie "odżywiania" (czyt. dostarczania prądu) czujnika regulacji prędkości

E2 - temperatura czujnika regulacji większa niż 110 stC

E3 - zwarcie czujnika regulacji

** Dodano: 16-06-2008, 20:45 **
Jeśli wszystko padło, to musi być jakieś zwarcie - gaśnięcie deski, zerowanie licznika (było na forum, Miszko podał link) no i do tego dochodzi błąd E1 - zwarcie albo przerwa obwodu czujnika temp.
ubek miał błąd E1 i wymienił czujnik temperatury wewnętrznej i działało. Na innym (po angielsku) forum Fiata czytałem posty, że błąd E1 dotyczy czujnika temp. zewnętrznej.
Ale w tym manualu włoskim nie jest podane, którego czujnika dotyczy kod.
Więc może jest tak, że błąd E1 dotyczy któregoś z czujników temperatury. :-k
Jak myślicie? ;)
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
kefirek 


Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-06-2008, 21:21   

Dzięki za informacje. Faktycznie nie skojarzyłem ze w nocy padało i może coś być nie tak z odpływem wody a może z instalacja elektryczną.
Co do czujnika temperatury zewnetrznej to chyba jest ok. Pokazuje temperature. Może trochę zaniża ale nie więcej niż 1 góra 2 stopnie.
Niestety diagnostyki samemu nie zrobię bo nie mam odpowiedniej ilości postów aby ściągnąć manuala.
Deska nie przygasa ( jak na razie :lol: ) a te wszystkie rzeczy stały się chyba w nocy. Bo jak stawiałem samochód wieczorem to było ok ale następnego dnia po deszczu miałem już takie kwiatki.
Samochód mam już tydzień ale chyba szybko nabiję posty. widze że auto zyje własnym życiem :D .
Ps . 1. Gdzie szukać czujnika temperatury wewnetrznej?
2 . Gdzie natomiast czujnika regulacji predkości?
3. Czy czujnik temperatury to zwykły PT100?

Edit.
Dziś szedłem do Tempry aby pogrzebać przy AHS a tu niespodzianka. Wszystko działa. Musi gdzieś byc brak kontaktu lub masy. Z tej radości stwierdziłem że dzIiś nic nie robię, może samo się wszystko naprawi :D
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-06-2008, 09:24   

To sprawdź ten kanalik od wody (poszukaj o tym na forum, była nawet fotka) i popsrawdzaj masę pod akumulatorem (tam jest główna masa).
Zawsze to wyeliminuje jeden czynnik.

** Dodano: 17-06-2008, 10:31 **
Wieprz, mi się właśnie wydawało, że to dotyczyło tego wewnątrz auta. Nie mogę znaleść tego postu, ale był tam opisany podobny problem i ktoś jego rezystancję nawet sprawdzał i podawał. Wiem, że po wymianie tego czujnika jego problem ustąpił.

** Dodano: 17-06-2008, 10:34 **
A nie moja pomyłka, to kolega Radke nawiązał kiedyś temat, ale o czujniku temperatury zewnętrznej.
Tu jego post:
http://forum.tempra.org/t...znej-vt8127.htm

A tu tabelka z rezystancją tych czujników, który odpowiedio
AE - to ten na zewnątrz,
AI - to ten wewnątrz
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 17-06-2008, 15:41   

Pytanie:
kefirek napisał/a:
1. Gdzie szukać czujnika temperatury wewnetrznej?

Odpowiedź:
miszko napisał/a:
Jest on na wysokości prawego kolana za taką kratką 5cm x 5cm.

Musisz rozebrać plastiki konsoli i tam znajdziesz ten czujnik. Jest po prawej stronie kierownicy, na dole.
W temacie podanym przez ubek-a znajdziesz fotki czujnika i tych plastików.

** Dodano: 17-06-2008, 16:43 **
kefirek napisał/a:
3. Czy czujnik temperatury to zwykły PT100?

To zwykły termistor.
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 17-06-2008, 15:47   

Cytat:
ubek miał błąd E1 i wymienił czujnik temperatury wewnętrznej i działało


Wymieniłem wszystkie czujniki :D nie doczytałeś do końca. :)
kefirek, widzę że nie zagłębiałeś się w temat który podlinkowałem... a tam jest opisane rozwiązanie, bo sam miałem taki problem.

Ale skoro u Ciebie jak na razie jest ok, to tak jak piszą koledzy, albo zwarcie albo np. kabelek Ci nie styka... przyczyn może być kilka, ale lepiej zrobić puki nie masz z tym za wielu problemów niż stracić ogrzewanie z złym momencie.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 17-06-2008, 15:53   

ubek napisał/a:
nie doczytałeś do końca

Mój błąd. ;)
Ale mogłeś nie wymieniać wszystkich, Tak to byśmy wiedzieli, czy po wymianie czujnika temp. wewnętrznej dalej by się pokazywał błąd E1 i czy by miał związek tylko z konkretnym czujnikiem, czy jakimkolwiek czujnikiem temp., który by był uszkodzony.
Ale zawaliłeś ubek, teraz całe forum nie będzie tego wiedzieć. :lalala:
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 17-06-2008, 17:01   

Wieprz napisał/a:
Ale zawaliłeś ubek, teraz całe forum nie będzie tego wiedzieć.


haha haha

** Dodano: 17-06-2008, 18:04 **
Wieprz, a czujniki wewnętrzne są dwa :) i teraz pytanie, który jest uszkodzony?? :badgrin:
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 17-06-2008, 17:41   

ubek napisał/a:
a czujniki wewnętrzne są dwa

Trzy. ;)
ubek napisał/a:
który jest uszkodzony

Jak to który? Ten, którego wartości zmierzone z pomiarów są błędne. :badgrin:

** Dodano: 17-06-2008, 18:42 **
Ale i tak najlepiej wymienić
ubek napisał/a:
wszystkie czujniki
. Co nie? ;)
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 17-06-2008, 17:46   

Wieprz napisał/a:
Trzy.


?? to dziwne bo wewnętrzne mam dwa...


Wieprz napisał/a:
Ale i tak najlepiej wymienić
ubek napisał/a:
wszystkie czujniki
. Co nie? ;)


dokładnie
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 17-06-2008, 18:05   

ubek napisał/a:
wewnętrzne mam
trzy.
1. Czujnik temperatury przedziału pasażerskiego.
2. Czujnik temp. zmieszanego powietrza górny.
3. Czujnik temp. zmieszanego powietrza dolny.
Zgadza się, trzy. Dobrze masz. Jak wszyscy. ;)
Już nie próbuj być odmieńcem.
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load