Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
INSTALACJA LPG TIPO 1.4 1995
Autor Wiadomość
rudaslaska7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 168
Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-06-2009, 10:27   INSTALACJA LPG TIPO 1.4 1995

Witam.
w zeszłym miesiacu zakupilem sobie TIPO
mam pytanie czy jest sens zakładać LPG w aucie z 95r. 160 tys przejechane. ??
słyszałem że żeby założyć gaz to trzeba będzie robić remont silnika i takie tam.
a jakie jest wasze zdanie na ten temat ?
czy założylibyście ?
co mi doradzacie ? :)
czekam na opinie
     Moneta
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 05-06-2009, 10:40   

rudaslaska7, kwestia jest tylko jedna - jak dlugo zamierzasz jezdzic autem i ile kkm robisz na rok.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-06-2009, 10:56   

rudaslaska7, ja założyłem gaz mając około 150 tyś i autko z 94r. LPG zwróciło mi się po 7-8tyś. a dziś na siebie zarabia, mam ponad rok LPG i zero problemów z silnikiem. Robbię sobie pomiar kompresji co kilka miesięcy i bez zmian. Z tym remontem to bzdura no chyba że ktoś ma już trupa to z lpg czy bez opcje są dwie remont albo złomowisko.

Jedyne co musisz przy zakładaniu spełnić to dobry stan silnika (możesz sobie zrobić pomiar kompresji dla silnika 1.4 prawidłowa wartość to 12-13bar) a przede wszystkim elektryki. Po założeniu jeździć na wyznaczone przeglądy gwarancyjne i robić regulacje 1-2razy w roku. Co 15-20 tyś wymienia się filtr gazu, co 20-30tyś świece, no i pilnować elektryki (kable, kopułka itp.)

Polecam butle zamiast koła zapasowego 34l (realnie wchodzi 27l czyli tyle ile jest na zaworze nastawione 80%) i ta mieści się prawie idealnie lub troszkę większą ta będzie wystawać trochę ponad podłogę. Na butli 34 zrobisz w mieście jakieś 250km ~ 11l na setkę w trasie ~ 300km a 330km czyli ok 8-9l przy jeździe bez szaleństw.

A teraz możesz sobie policzyć przykładowo paliwo na BP kosztuje ~4,5zł 95 zaś LPG 1,69zł paliwo jest dwa i pół raza droższe. doliczając trochę większe spalanie lpg plus koszty obsługi wychodzi około że jeździsz 2 razy taniej.

Dodam jeszcze że musisz poszukać dobrego warsztatu, wywiedzieć się poczytać na sieci trochę opinii. Nie każdy robi dobrze. Niekiedy trafiają się takie perełki że aż łza się w oku kręci, robota spartolona po całości a auto od początku nie będzie dobrze jeździło a paliło jak smok.

Napisz jeszcze do jakiego silnika miało by to być? I.E czy gaźnik?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
rudaslaska7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 168
Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-06-2009, 12:28   

OCZYWISCIE 1.4 I.E
znalazlem taki kalkulator
http://www.autocentrum.pl...ulator_LPG.html
mniej wiecej po roku by sie zwrocilo ale czy ma to sens bo nie znam sie na tym kompletnie
     Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 05-06-2009, 13:15   

rudaslaska7 napisał/a:
mniej wiecej po roku by sie zwrocilo ale czy ma to sens


jejku .. najprościej to sobie oblicz ile mniej więcej nim zrobisz km po założeniu LPG. a później oblicz ile byś za te kilometry zapłacił jeżdżąc na PB. I po kłopocie.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-06-2009, 14:14   

rudaslaska7 napisał/a:
OCZYWISCIE 1.4 I.E
a to oczywiście to do czego :D ? Tym to się akurat to nie ma czym chwalić 8) bo 1.4 I.E to najsłabszy w Tipo za wyjątkiem nie spotykanej wersji 1.1 która była tylko na rynek Włoski. W takim przypadku interesowała by cie instalacja II generacji (butla, mikser w podstawie wtrysku, reduktor do 100HP, jednostka sterująca, elektrozawory (paliwo, gaz), filtr gazu, przewody, okablowanie, przełącznik w kabinie). Koszt od ~1200-1500zł mniej więcej. Mnie wg. tego kalkulatora najdroższa opcja przy rocznym przebiegu 10.000 70% miasto zwróciła się po 8mies. Następne lata przynoszą ci dwukrotnie tańszą eksploatacje pojazdu jeśli chodzi o paliwo. wiec samo sobie odpowiedz czy się opłaca. Poza tym osobiście znam auta które jeżdżą jeżdżą 6-7 lat tylko na gazie i jakoś nie ma problemów, w między czasie trzeba tylko było raz reduktor wymienić. No i ostatnia rada nie tankuj na "no name" stacjach z zasiarczonym, gazem to będzie ok. Shell, BP, Orlen i będzie ok. Odradzam Statoil (już dwa razy się przejechałem na tym syfie, tak muliło auto powiedziałem nigdy więcej), Lukoli (ten ponoć bierze z BP gaz niemniej jednak ostatnio oszukał ponad setkę ludzi na trefnym paliwie), i małe kanciapy z jedna butlą i ceną 1.09zł ;D

** Dodano: 05-06-2009, 15:19 **
A i do tego zapewne musiał byś kupić nowa sondę lambda bo jak znam życie to twoja już dawano nie żyje ;D no chyba że zmieniałeś.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-06-2009, 14:46   

rudaslaska7, jest sens założenia...właśnie dziś się umówiłem na 18 czerwca na instalację LPG...przebieg mam u siebie nieco ponad 150 tys. km...a szlag mnie trafia przy dystrybutorze jak mam znowu wywalać 200 zł za pełen bak :) ( a tankuje średnio raz na tydzień max. 1,5 tygodnia :) )
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 05-06-2009, 16:54   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
. No i ostatnia rada nie tankuj na "no name" stacjach z zasiarczonym, gazem to będzie ok. Shell, BP, Orlen i będzie ok. Odradzam Statoil (już dwa razy się przejechałem na tym syfie, tak muliło auto powiedziałem nigdy więcej), Lukoli (ten ponoć bierze z BP gaz niemniej jednak ostatnio oszukał ponad setkę ludzi na trefnym paliwie), i małe kanciapy z jedna butlą i ceną 1.09zł ;D


i tu się nie zgodzę. Tzn. Jak sam zauważyłem i z resztą nie tylko ja nie ma reguły co do stacji markowych i niemarkowych. U mnie lepiej jest zatankować na pewnej stacji NO NAME niż na bliskiej. Sam się przejechałem na właśnie bliskiej ( auto muliło ) orlenie ( janili na ilości gazu, BP o tyłek roztrzaść. Tankuję na STATOILU i jest w 100% OK. Reguła jest taka, że nie ma reguł. Po prostu trzeba znaleźć swoją stację w mieście i tego się trzymać. Dopóki nie zaczną świrować bo tak też sie zdarza i robią syf przez co tracą wcześniej zdobytych klientów. Zapewne w każdej marce stacji są jakieś czarne owce. Jest ich mniej lub więcej. Jak wyjedziesz w trasę to jest coś jak loteria :p

** Dodano: 05-06-2009, 17:59 **
rudaslaska7, ale nie bój się LPG Na szczęście przeważająca większość markowych stacji jest OK. A jak już trafisz na lipny gaz no to musisz przeboleć słabsze osiągi dopóki nie zalejesz czegoś normalnego. Albo po prostu więcej CI go spali.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-06-2009, 18:44   

Luczu, mnie na szczęście nigdy na shellu ani bp nigdy nic złego nie zatankowali, za to jak mówię na dwóch dość dużych statolitach w rożnych miastach miałem problem z odjechaniem po zatankowaniu. W swoim mieście mam swoja sprawdzona stacje dopóki nie zaczną kantować a miejmy nadzieję że nie jest ok. Co do tankowania to do pustej butli zawsze wsadzają mi dokładnie tyle samo 27 -27,2l nie mniej nie więcej.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-06-2009, 18:53   

JAM_BELFEGOR, jaka to stacja (z ciekawości)

btw butlę zawsze opróżniasz do pustej?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-06-2009, 18:56   

maciek_wk, tylko sobie wszystkiego dopilnuj. Niech ci dobry mikser pod wtryski założą oraz dobry parownik.

** Dodano: 05-06-2009, 20:00 **
konikks napisał/a:
btw butlę zawsze opróżniasz do pustej?
nauczyłem się tak jakoś jeździć że czuje kiedy mi się gaz kończy i wtedy wiem ile dokładnie mogę zrobić jak stacje mam daleko to prztykam ma PB przeważnie zawsze wyjeździjmy wszystko. Stacji ci nie powiem, bo się pokusisz jeszcze o jakiś stosowny dla ciebie negatywny komentarz :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 05-06-2009, 19:05   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
mnie na szczęście nigdy na shellu
JAM_BELFEGOR napisał/a:
nic złego nie zatankowali,

No i tu sie utwierdzam w słowach Luczu,
Luczu napisał/a:
nie ma reguły co do stacji markowych i niemarkowych

U mnie na Shellu zawsze tankowałem LPG, ale niestety od pewnego czasu tankuje albo na BP, albo na własnie "no name" jest taka stacyjka która ma tylko LPG i jest naprawde dobrej jakosci, jak długo taki bedzie, tego niewiem ;)

maciek_wk napisał/a:
właśnie dziś się umówiłem na 18 czerwca na instalację LPG..

Dlaczego tak puzno :?:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-06-2009, 20:44   

JAM_BELFEGOR, zakładam BRC Just w Czakramie (niby autoryzowany przedstawiciel BRC)... egon., to jest pierwszy wolny termin i do tego sezon urlopowy się zaczął :)
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
rudaslaska7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 168
Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-06-2009, 15:33   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
rudaslaska7 napisał/a:
OCZYWISCIE 1.4 I.E
a to oczywiście to do czego :D ? Tym to się akurat to nie ma czym chwalić 8) bo 1.4 I.E to najsłabszy w Tipo za wyjątkiem nie spotykanej wersji 1.1 która była tylko na rynek Włoski. W takim przypadku interesowała by cie instalacja II generacji (butla, mikser w podstawie wtrysku, reduktor do 100HP, jednostka sterująca, elektrozawory (paliwo, gaz), filtr gazu, przewody, okablowanie, przełącznik w kabinie). Koszt od ~1200-1500zł mniej więcej. Mnie wg. tego kalkulatora najdroższa opcja przy rocznym przebiegu 10.000 70% miasto zwróciła się po 8mies. Następne lata przynoszą ci dwukrotnie tańszą eksploatacje pojazdu jeśli chodzi o paliwo. wiec samo sobie odpowiedz czy się opłaca. Poza tym osobiście znam auta które jeżdżą jeżdżą 6-7 lat tylko na gazie i jakoś nie ma problemów, w między czasie trzeba tylko było raz reduktor wymienić. No i ostatnia rada nie tankuj na "no name" stacjach z zasiarczonym, gazem to będzie ok. Shell, BP, Orlen i będzie ok. Odradzam Statoil (już dwa razy się przejechałem na tym syfie, tak muliło auto powiedziałem nigdy więcej), Lukoli (ten ponoć bierze z BP gaz niemniej jednak ostatnio oszukał ponad setkę ludzi na trefnym paliwie), i małe kanciapy z jedna butlą i ceną 1.09zł ;D

** Dodano: 05-06-2009, 15:19 **
A i do tego zapewne musiał byś kupić nowa sondę lambda bo jak znam życie to twoja już dawano nie żyje ;D no chyba że zmieniałeś.


wcale sie nie chcialem chwalic.zreszta chwalic sie TIPO ? hmmm 8)

musze temat przemyslec bo na poczatku zakladalem ze za rok/dwa zmieniam auto jednak po glebszym zastanowieniu... szkoda by mi go bylo sprzedac (o ile by sie znalazl jakis desperat ktory by go kupil) dlatego rozwazam zalozenie LPG.
     Moneta
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-06-2009, 08:49   

rudaslaska7 napisał/a:


wcale sie nie chcialem chwalic.zreszta chwalic sie TIPO ? hmmm 8)

musze temat przemyslec bo na poczatku zakladalem ze za rok/dwa zmieniam auto jednak po glebszym zastanowieniu... szkoda by mi go bylo sprzedac (o ile by sie znalazl jakis desperat ktory by go kupil) dlatego rozwazam zalozenie LPG.


dlatego u siebie też zakładam LPG...mam zamiar pojeździć Tipo tyle ile się da, tzn. w ogóle nie planuje sprzedaży tego samochodu, będę nim jeździć do oporu :)
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-06-2009, 11:16   

rudaslaska7, Ja powiem tak że w tym momencie opłaca się założyć LPG do samochodu. Ponieważ instalację na monowtrysk kosztują od 1200 zł do 1500 zł. Paliwo kosztuje 4,33 zł a gaz 1,55 także jak pojeździsz trochę to ci sie zaraz zwróci koszt założenia. Jeżeli silnik jest w dobrym stanie to się nie zastanawiaj.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
stader 
witamy nowego


Dołączył: 21 Gru 2007
Posty: 7
Skąd: polska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-10-2009, 19:14   

ja mam taki sam motor i ten sam rocznik, zaladalem gaz przy 200K km i chodzi jak ta lala. przejechalem juz 130 tysiecy bez zadnych problemow.
  
 
rudaslaska7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 168
Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-01-2010, 11:50   

moze sie ktos podzielic info ile w tym roku kosztuje instalacja do tipo ?
druga sprawa to mam okazje nabyc butle i cala instalacje z kadetta . chcialbym to zrobic legalnie i miec wpis w dowodzie jednak nie wiem co potrzebuje ? jest homologacja .
     Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-01-2010, 10:19   

rudaslaska7, Ja założyłem gaz do swojego miesiąc temu. Zapłaciłem 1400 zł, ale dodam że to już jest w miarę dobra instalacja. Gość założył mi czujnik automatyczny dzięki któremu samochód po nagrzaniu się do 50 stopni sam przełącza się na gaz co jest dużym plusem w chłodne dni i powoduje mniejsze zużycie membran w reduktorze. Mechanik który mi to zakładał to rzetelny człowiek. U mnie w mieście chwalą sobie że jest tani i dobry. W poprzednim Tipo miałem instalację którą też on zakładał. Nigdy nic się z nią nie działo. Ja wymieniałem tylko filterki i robiłem okresową regulację (dodam że nie potrzebnie bo wszystko było ustawione tak jak powinno być). Co najważniejsze sonda lambda nigdy się nie uszkodziła. Także polecam. 1400 zł jak dużo jeździsz moment sie zwróci. I nie baw się w używane instalacje. Po pierwsze zawsze nie chętnie montują używki a poza tym przy tych cenach to nie jest opłacalne. Tutaj masz wszystko nówkę i roczną gwarancję. Wszystko w kwestii montera. Mi włożył reduktor Tomasetto a sterownik (komputer) cyfrowy Bingo M. Ponoć dobra firma i nie droga.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 18-01-2010, 17:01   

Lasgo07 napisał/a:
samochód po nagrzaniu się do 50 stopni sam przełącza się na gaz

Do 30st. wystarczy i Pb mnirj stracisz ;)
rudaslaska7 napisał/a:
mam okazje nabyc butle i cala instalacje z kadetta . chcialbym to zrobic legalnie

nie da sie ;) chyba, ze nielegalnie :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
rudaslaska7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 168
Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-01-2010, 12:34   

heh dzieki . no nic trzeba bedzie to w koncu zalozyc (nowa) bo na paliwo przeznaczam majątek (400-600zl)
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load