Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
czyzby walek???
Autor Wiadomość
sqnix 


Wiek: 39
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 149
Skąd: Ostrołęka-Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 13-02-2008, 13:34   czyzby walek???

Pomózcie Panowie bo nie wiem czy mnie w hu...... nie chcą zrobić. Zaprowadzilem auto do mechanika. uciekl mi olej ze skrzyni,myslalem ze to uszczelniacz na walku sprzeglowym,przy okazji chcialem wymienic slizgajace sie sprzeglo a tu Dzisiaj do mnie dzwoni z przykrą wiadomoscia ze skrzynia jest padnieta tzn. cos tam pusciło i trzeba bedzie ja naprawiac koszt do 1000zł lub ze szrotu uzywana za 400. Czy jest to mozliwe by skrzynia z która nie mialem wczesniej jakicholwiek problemu ze wrzucaniem biegów czy czyms od tak padła???Jedynie jeździłem moze duzo bo jakies 3tys na zuzytym slizgajacym sie sprzegle.odp
  
 
 
estepe 



Wiek: 37
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 101
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-02-2008, 14:03   

wydaje mi sie, ze chca Cie troche poczarować, ja mam w mojej walniety wałek sprzeglowy i jak narazie jezdze tylko przeszkadza to w tym, ze jak sprzeglo nie jest wciśniete to skrzynia glośno pracuje. Myslałem ze to łożysko oporowe ale tutaj ktos pisał, ze łożysko pracuje tylko przy wciśnietym sprzegle.
_________________
Tipo 1.6 '90 DGT
Tipo 1.4 gaz '92

"..śmignął bym dwie paki po jakiejś wiejskiej drodze.."
     assistance
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-02-2008, 19:53   

a co niby jest padnięte? wałek się wytarł? czy co pękło i nie da się uszczelnienia zmienić ? jakoś mi się to średnio widzi :/
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-02-2008, 19:37   

estepe napisał/a:
Myslałem ze to łożysko oporowe ale tutaj ktos pisał, ze łożysko pracuje tylko przy wciśnietym sprzegle.

z tego co mi wiadomo i co sam przechodziłem w tipo,na puszczonym sprzęgle szumi zazwyczaj łożyska,o wałku nic nie słyszałem...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-02-2008, 20:45   

jeśli się nic w tym temacie od moich szkolnych czasów nie zmieniło to łożysko pracuje po wciśnięciu sprzęgła :!:
dlatego nie powinno się jeździć z nogą na sprzęgle, bo zawsze się je lekko naciska, jeśli szumi na puszczonym, to coś jest nie tak, bo wtedy powinno być cicho, chyba że jest źle sprzęgło wyregulowane (wysoko bierze), po to m. in. ustawia się tzw. jałowy skok pedału, żeby łożysko nie pracowało gdy nie jest to potrzebne

no chyba że mi się coś pomerdało i głupoty piszę :P
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-02-2008, 23:43   

Witam

estepe napisał/a:
wydaje mi sie, ze chca Cie troche poczarować, ja mam w mojej walniety wałek sprzeglowy i jak narazie jezdze tylko przeszkadza to w tym, ze jak sprzeglo nie jest wciśniete to skrzynia glośno pracuje. Myslałem ze to łożysko oporowe ale tutaj ktos pisał, ze łożysko pracuje tylko przy wciśnietym sprzegle.


Jeśli przy wciśnietym sprzęgle coś hałasuje to jest z reguły łożysko wyciskowe sprzęgła, jeśli hałas jest przy niewciśniętym sprzegle, to może być walnięte łożysko wałka sprzegłowego - wewnątrz skrzyni biegów.
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
Dani 


Wiek: 47
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 18
Skąd: koszalin
Wysłany: 05-05-2008, 17:06   

witajcie, byłem na przeglądzie i oczywiście wyszarpali mi samochód na szarpakach i od tego czasu na krótszej półosi czuję pewien opór jak kręcę kołem gdy auto podniesione i jak trafiam na ten opór to cały silnik rusza się lekko na boki.W czasie jazdy objawia się to okropnym stukiem zwłaszcza przy skręcie i nie jest to przegub zewn. bo problem siedzi gdzieś w skrzyni ale jaki? tego nie wiem.Pomóżcie proszę jak wiecie o co w tym chodzi.Dzięki.Pozdrawiam
_________________
Danii
  
 
 skype
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 20-08-2008, 11:01   

Dani, znalazłeś przyczynę?
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load