|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
czyzby walek??? |
Autor |
Wiadomość |
sqnix
Wiek: 39 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 149 Skąd: Ostrołęka-Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 13-02-2008, 13:34 czyzby walek???
|
|
|
Pomózcie Panowie bo nie wiem czy mnie w hu...... nie chcą zrobić. Zaprowadzilem auto do mechanika. uciekl mi olej ze skrzyni,myslalem ze to uszczelniacz na walku sprzeglowym,przy okazji chcialem wymienic slizgajace sie sprzeglo a tu Dzisiaj do mnie dzwoni z przykrą wiadomoscia ze skrzynia jest padnieta tzn. cos tam pusciło i trzeba bedzie ja naprawiac koszt do 1000zł lub ze szrotu uzywana za 400. Czy jest to mozliwe by skrzynia z która nie mialem wczesniej jakicholwiek problemu ze wrzucaniem biegów czy czyms od tak padła???Jedynie jeździłem moze duzo bo jakies 3tys na zuzytym slizgajacym sie sprzegle.odp |
|
|
|
|
estepe
Wiek: 37 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 101 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-02-2008, 14:03
|
|
|
wydaje mi sie, ze chca Cie troche poczarować, ja mam w mojej walniety wałek sprzeglowy i jak narazie jezdze tylko przeszkadza to w tym, ze jak sprzeglo nie jest wciśniete to skrzynia glośno pracuje. Myslałem ze to łożysko oporowe ale tutaj ktos pisał, ze łożysko pracuje tylko przy wciśnietym sprzegle. |
_________________ Tipo 1.6 '90 DGT
Tipo 1.4 gaz '92
"..śmignął bym dwie paki po jakiejś wiejskiej drodze.." |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-02-2008, 19:53
|
|
|
a co niby jest padnięte? wałek się wytarł? czy co pękło i nie da się uszczelnienia zmienić ? jakoś mi się to średnio widzi :/ |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-02-2008, 19:37
|
|
|
estepe napisał/a: | Myslałem ze to łożysko oporowe ale tutaj ktos pisał, ze łożysko pracuje tylko przy wciśnietym sprzegle. |
z tego co mi wiadomo i co sam przechodziłem w tipo,na puszczonym sprzęgle szumi zazwyczaj łożyska,o wałku nic nie słyszałem... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-02-2008, 20:45
|
|
|
jeśli się nic w tym temacie od moich szkolnych czasów nie zmieniło to łożysko pracuje po wciśnięciu sprzęgła
dlatego nie powinno się jeździć z nogą na sprzęgle, bo zawsze się je lekko naciska, jeśli szumi na puszczonym, to coś jest nie tak, bo wtedy powinno być cicho, chyba że jest źle sprzęgło wyregulowane (wysoko bierze), po to m. in. ustawia się tzw. jałowy skok pedału, żeby łożysko nie pracowało gdy nie jest to potrzebne
no chyba że mi się coś pomerdało i głupoty piszę |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-02-2008, 23:43
|
|
|
Witam
estepe napisał/a: | wydaje mi sie, ze chca Cie troche poczarować, ja mam w mojej walniety wałek sprzeglowy i jak narazie jezdze tylko przeszkadza to w tym, ze jak sprzeglo nie jest wciśniete to skrzynia glośno pracuje. Myslałem ze to łożysko oporowe ale tutaj ktos pisał, ze łożysko pracuje tylko przy wciśnietym sprzegle. |
Jeśli przy wciśnietym sprzęgle coś hałasuje to jest z reguły łożysko wyciskowe sprzęgła, jeśli hałas jest przy niewciśniętym sprzegle, to może być walnięte łożysko wałka sprzegłowego - wewnątrz skrzyni biegów. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
Dani
Wiek: 47 Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 18 Skąd: koszalin
|
Wysłany: 05-05-2008, 17:06
|
|
|
witajcie, byłem na przeglądzie i oczywiście wyszarpali mi samochód na szarpakach i od tego czasu na krótszej półosi czuję pewien opór jak kręcę kołem gdy auto podniesione i jak trafiam na ten opór to cały silnik rusza się lekko na boki.W czasie jazdy objawia się to okropnym stukiem zwłaszcza przy skręcie i nie jest to przegub zewn. bo problem siedzi gdzieś w skrzyni ale jaki? tego nie wiem.Pomóżcie proszę jak wiecie o co w tym chodzi.Dzięki.Pozdrawiam |
_________________ Danii |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-08-2008, 11:01
|
|
|
Dani, znalazłeś przyczynę? |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|