|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
kontrolka akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-11-2009, 01:48 kontrolka akumulatora
|
|
|
witam, mam takie pytanie, ponieważ już ROK jeżdżę z rzarzącą się diodą akumulatora w desce i nic nieporządanego mi sie nie dzieje, altek ładuje prawidłowo, jeżdżę i nic się nie dzieje, czy ktoś wie co to może być ? wymieniłem regulator napięcia w altku tuż po tym jak zaczęło mi się to rzarzyć, tak się dzieje podczas poboru prądu, kiedy włączę światła, dmuchawę albo w rytm bassu jak pogłosze radio nie przeszkadza mi to w niczym bo nic się nie dzieje tylko wk...wia oko |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 15-11-2009, 01:50
|
|
|
Świstak, pasek się nie ślizga ? Klemy czyste ( chociaż nie wiem czy to coś ma do rzeczy hhehe ) ? Sprawdzałeś ładowanie ile V ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-11-2009, 10:47
|
|
|
Luczu, no właśnie wszystko cacy, ładowanie 14,3, pasek sztywno, klemy czyste (też nie wiem czy to ma znaczenie) auto działa normalnie, żadnego problemu.
zauważyłem tylko że jak pobór prądu maleje (np wyłączam światła) to podnoszą mi się delikatnie obroty tak mniej więcej do ustalonych 0.9 bo przy poborze prądu obroty są trochę niższe, około 0.6 ale nie sądzę żeby to miało związek z tą kontrolką... |
|
|
|
|
tad42
Dołączył: 09 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-12-2009, 17:41
|
|
|
WItam, właśnie dziś mi się zaczęła świecić kontrolka ładowania, a ładowanie sprawdziłem, jest 14,3. Czy ona może jest zabezpieczona bezpiecznikiem? Czy może masa w jakimś miejscu nie styka? Pomóżcie, bo fakkktycznie wkurza oko... |
_________________ tp |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 13-12-2009, 17:44
|
|
|
tad42, podpinam się - mam taki sam problem czasem świeci czasem nie a ładowanie zawsze jest OK |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Achim
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 122 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-12-2009, 18:41
|
|
|
Może przepaliła ci się wtyczka na masie albo kabel się rusza podociskaj kable może problem ustanie |
_________________ /F/i/A/T/ Tipo 1.4i.e. 71KM-czeka na lepsze czasy
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 120KM-daily |
|
|
|
|
wiki1982
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-12-2009, 15:09
|
|
|
zobaczcie chłopaki ten kabelek od wzbudzenia(tyo jest ten który wychodzi z podszybia i dochodzi do regulatora napięcia) może macie go przerwanego, upalonego lub wystarczy tylko zacisnąć konektorek na nowo bo jest luźny |
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 14-12-2009, 15:18
|
|
|
wiki1982, OK Jak tylko to zrobię i pojeżdżę to dam info |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
tad42
Dołączył: 09 Maj 2006 Posty: 93 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-12-2009, 17:21
|
|
|
Dziś wybrałem się do elektryka, który pomierzył parametry ładowania, no i okazało się, że napięcie ładowania jest OK 14,4 V, ale natężenie nie osiągnęło nawet 1A, a powinno być ok 5A. Zostawiłem alternator do naprawy, jak go doprowadzi do stanu używalności, to się tu jeszcze odezwę.
** Dodano: 15-12-2009, 17:47 **
po rozbebeszeniu okazało się, że walnięta była dioda i regulator napięcia, przy okazji wymieniono szczotki, które pewnie pracowały 18 lat. Najważniejsze, że wszystko ponownie działa. Koszt - stóweczka... pozdrawiam wszystkich i życzę bezawaryjności w najbliższym roku... |
_________________ tp |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|