|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
bierze olej!!!!!:((( |
Autor |
Wiadomość |
Wicher
Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 29 Skąd: Wolomin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-12-2006, 21:40 bierze olej!!!!!:(((
|
|
|
moja tempra 93 r.na gazniku ,z gazem bierze ostro olej!!na 300 km ubywa 0,5 litra!!nie wycieka pod samochod(nie ma pod nim plam) pomozcie co mam zrobic i podajcie ewentualne koszty(mniej-wiecej) z gory dzieki |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-12-2006, 22:21 Re: bierze olej!!!!!:(((
|
|
|
Wicher napisał/a: | moja tempra 93 r.na gazniku ,z gazem bierze ostro olej!!na 300 km ubywa 0,5 litra!!nie wycieka pod samochod(nie ma pod nim plam) pomozcie co mam zrobic i podajcie ewentualne koszty(mniej-wiecej) z gory dzieki |
Pierwsze i podstawowe czynności , które pomogą postawić diagnozę to : wykonanie w zaprzyjaźnionym warsztacie pomiaru ciśnienia sprężania , oraz powtórzenie tego pomiaru po wlaniu do każdego z cylindrów kilku ml. oleju . Otrzymane dane pozwolą na odpowiedź , czy wystarczy wymiana uszczelniaczy zaworowych ( małe prawdopodobieństwo ) , czy czeka cię duży remont silnika . W tym drugim przypadku - jeżeli remont robisz dla siebie , a nie po to żeby auto sprzedać i szybko o nim zapomnieć - kwota z jaką musisz się liczyć - przekroczy 2 000 zł . A jak auto chcesz w takim stanie sprzedać - to nie rób tego znajomemu , bo stracisz kolegę , a zyskać możesz jedynie ślady po dowodach wdzięczności ... |
|
|
|
|
Wicher
Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 29 Skąd: Wolomin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-12-2006, 10:57
|
|
|
a co sadzicie o tych uszczelniaczach silnika co sie wlewa do oleju? |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-12-2006, 14:12
|
|
|
Wicher napisał/a: | a co sadzicie o tych uszczelniaczach silnika co sie wlewa do oleju? |
- Że jest to leczenie syfa pudrem !
Zresztą są to różne środki :
- te które likwidują wycieki poprzez uszczelki działają na zasadzie zmiękczania starych stwardniałych uszczelek . Natomiast musicie pamiętać , że w 99% przypadków wycieki nie są spowodowane przez samą uszczelkę , tylko przez nadciśnienie powstałe w układzie olejowym . A ono z kolei spowodowane jest nieszczelnością pierścieni tłokowych i uszczelniaczy zaworowych . I kiedy już zmiękczycie stare uszczelki - zostaną one wydmuchane na zewnątrz !
- inne środki zmniejszające , bądź likwidujące przedmuchy i wycieki , a działajace na zasadzie odkładania się różnych substancji w miejscach nieszczelności - dają pewien drobny skutek uboczny , że odłożone substancje się odrywają w postaci grudek i "uszczelniają" miejsca na których nam mniej zależało - np. kanały olejowe ...
Jedynym sensownym rozwiązaniem jest stosowanie olejów o bardzo dużej lepkości np 20 / 60 . I to rozwiązanie akurat działa ! Ale , że nie ma nic za darmo - zimą na takim oleju bardzo trudno będzie zapalić .
Tak , że jedyne rozsądne rozwiązanie to remont silnika , albo jego wymiana . Znajdź tylko taki silnik na wymianę , żeby nie wdepnąć w kolejne g .... |
|
|
|
|
Limciu
witamy nowego
Wiek: 55 Dołączył: 09 Lip 2006 Posty: 9 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-12-2006, 15:21
|
|
|
schab napisał/a: | czy wystarczy wymiana uszczelniaczy zaworowych ( małe prawdopodobieństwo ) |
Tujaj bym się nie zgodził.Mechanik mówił mi, że to najczęstsza przyczyna brania oleju-są gumowe i po paru latach twardnieją. Kosztują po 2 zł sztuka.
Parę lat temu kupiłem TIPO 1.6 DOHC, którego właściciel od razu przestrzegł mnie, że bierze ok 1 litra oleju na 1000 km. Był tani, więc uznałem że będę dolewał ten olej tak jak leje się benzynę. Na szczęście wkrótce przepalił mi się jeden zawór i silnik chodził na 3 garach. Przy okazji wymiany zaworu (za 20 zł) zaproponowano mi wymianę uszczelniaczy zaworów. Po tej naprawie przestał zupełnie brać olej i tak było przez następne 5 lat (aż do sprzedaży tego auta) |
|
|
|
|
FRED
Dołączył: 28 Gru 2006 Posty: 23 Skąd: KRAKÓW
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-12-2006, 11:01
|
|
|
A jaki przebieg ma ten bolidek ???? |
_________________ FRED |
|
|
|
|
Limciu
witamy nowego
Wiek: 55 Dołączył: 09 Lip 2006 Posty: 9 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-12-2006, 13:20
|
|
|
FRED napisał/a: | A jaki przebieg ma ten bolidek ???? |
Mój poprzedni TIPO (o którym napisałem) miał przebieg jak go kupowałem 206 tyś km. Podobno to niewiele dla tych silników (1,6 DOHC 8v). Rzeczywiście - nie sprawiał większych problemów. Za to silnik w moim obecnym TIPO 2,0 16v przebieg 116 tyś, to kupa nieszczęść. A niby są to podobne do siebie silniki. Jak się okazuje zawsze można coś dobrego od 20 lat spieprzyć (bo te same 1,6 DOHC występowały już w Fiatach 125 ). |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-12-2006, 14:56
|
|
|
Limciu napisał/a: | Mój poprzedni TIPO (o którym napisałem) miał przebieg jak go kupowałem 206 tyś km. Podobno to niewiele dla tych silników (1,6 DOHC 8v). Rzeczywiście - nie sprawiał większych problemów. Za to silnik w moim obecnym TIPO 2,0 16v przebieg 116 tyś, to kupa nieszczęść. A niby są to podobne do siebie silniki. Jak się okazuje zawsze można coś dobrego od 20 lat spieprzyć (bo te same 1,6 DOHC występowały już w Fiatach 125 ). |
Co do pierwszej części zgadza się w 100% . Taki silnik ( 1,6DOHC 8V ) wyzionął ducha w moim byłym Ritmie dopiero po 350 tys. km . Natomiast w drugim przypadku na pewno nic nie dzieje się bez przyczyny . I albo przebieg jest dużo wyższy od deklarowanego , albo był katowany , jeżdżony bez oleju itp. |
|
|
|
|
FRED
Dołączył: 28 Gru 2006 Posty: 23 Skąd: KRAKÓW
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-12-2006, 15:47
|
|
|
Limciu napisał/a: | FRED napisał/a: | A jaki przebieg ma ten bolidek ???? |
Mój poprzedni TIPO (o którym napisałem) miał przebieg jak go kupowałem 206 tyś km. Podobno to niewiele dla tych silników (1,6 DOHC 8v). Rzeczywiście - nie sprawiał większych problemów. Za to silnik w moim obecnym TIPO 2,0 16v przebieg 116 tyś, to kupa nieszczęść. A niby są to podobne do siebie silniki. Jak się okazuje zawsze można coś dobrego od 20 lat spieprzyć (bo te same 1,6 DOHC występowały już w Fiatach 125 ). |
Jeżeli przebieg jest faktyczny,lub zbliżony, to wymiana uszczelniaczy zaworowych może okazać się strzałem w dziesiątkę. Parę razy to przyniosło skutek, lecz gwarancji nie ma. Jak będzie czapka(czyt.głowica) na wierzchu, dobrze by było sprawdzić luz pomiędzy zaworami, a prowadnicami. W Fiatach są one dość "miękkie".
Co do kosztów-to chyba do wróżki, bo zawsze jeszcze coś wyskoczy-ale 500-600zł powinno wystarczyć na fanty z robotą głowicy. |
_________________ FRED |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-12-2006, 16:43
|
|
|
FRED napisał/a: | -ale 500-600zł powinno wystarczyć na fanty z robotą głowicy. |
Chyba nadmierny optymizm ! Za te pieniądze zrobisz planowanie głowicy (z próbą szczelności i docieraniem zaworów ) , kupisz wszystkie uszczelki , uszczelniacze , simmeringi i pierścienie tłokowe. Przy okazji wymiana oleju i płynu chłodzącego . A to dopiero pół -remoncik ...
A gdzie mamy szlif cylindrów , kupno nadwymiarowych tłoków , że nie wspomnę o panewkach ? A może się jeszcze okazać , że mamy wałki rozrządu do regeneracji , a i wał korbowy ma owalne czopy ... |
|
|
|
|
FRED
Dołączył: 28 Gru 2006 Posty: 23 Skąd: KRAKÓW
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-12-2006, 20:04
|
|
|
schab napisał/a: | FRED napisał/a: | -ale 500-600zł powinno wystarczyć na fanty z robotą głowicy. |
Chyba nadmierny optymizm ! Za te pieniądze zrobisz planowanie głowicy (z próbą szczelności i docieraniem zaworów ) , kupisz wszystkie uszczelki , uszczelniacze , simmeringi i pierścienie tłokowe. Przy okazji wymiana oleju i płynu chłodzącego . A to dopiero pół -remoncik ...
A gdzie mamy szlif cylindrów , kupno nadwymiarowych tłoków , że nie wspomnę o panewkach ? A może się jeszcze okazać , że mamy wałki rozrządu do regeneracji , a i wał korbowy ma owalne czopy ... |
Ja miałem na myśli uczciwą robotę góry, bo w tym przypadku jest szansa, że to się uda. Gdyby ktoś chciał robić z dołem to, dwójki może braknąć. Bo tak podchodząc do rzeczy, to i rozrząd, sprzęgło(bo będzie na wierzchu),p. wody, etc.etc.etc......
I mamy doczynienia z najdroższym Autolotem w Polsce(z tego rocznika).
Ale moim zdaniem, sama góra tu wystarczy, ale i tak to trzeba najpierw zdjąć czapkę, żeby zobaczyć co na dole słychać. W ciemno to .......... |
_________________ FRED |
|
|
|
|
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 07-05-2007, 10:30
|
|
|
To i ja zabiorę głos w tym temacie Nie żebym zarzekał ale....
Założyłem gaz do TIPO 1,4 gaźnik. Przebieg 85 tyś km. Do tej pory odrobinę podpijał olej (podejrzewam że ilości zgodne z instrukcją). Jednak po założeniu gazu to dopiero sobie popija. Z połowy stanu na miarce zeszło do minimum na odcinku 200km po mieście. Nie, ja rozumiem że gaz podobno czyści silnik i nagary, i że może trochę brać oleju, ale ten silnik ma 85tyś przebiegu! Nie wiem co robić... Albo pojeżdzę jeszcze trochę i zobaczę co będzie. Albo zmienie olej z 10W-40 półsynetyk (obecnie zalany) na zgodny z instrukcją 15W-40 minerał. Albo od starości stwardniały uszczelniacze zaworowe i trzeba robić głowicę.
Co o tym sądzicie? |
|
|
|
|
|
1dawidb
Wiek: 44 Dołączył: 28 Kwi 2007 Posty: 35 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-05-2007, 13:46
|
|
|
Rudiger a "kopci" na taki niebieskawo szary kolor? Jeśli tak polecam wspomnianą już wymianę uszczelniaczy zaworowych, a pozatym gaz jest dość suchym paliwem i gumowe uszczelniacze niszczy. tak więc wymiana chyba bedzie najrozsądniejsza (dość niskie koszty) |
_________________ http://croma.marecik.pl/news.php
Nic co włoskie nie jest mi obce |
|
|
|
|
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 10-05-2007, 08:14
|
|
|
No właśnie poddymia Kolega to zauważył jak po założeniu gazu sprawdzałem dynamikę samochodu. Powiedział że przy mocnym przyspieszaniu widać że pali olej.
Od tego momentu obserwuję stan na miarce częściej i widać że ubywa oleju (wycieków brak). Na chwilę obecną szykuję się do wymiany oleju na mineralny Shell. |
|
|
|
|
Carol
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 120 Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 12-05-2007, 22:28
|
|
|
Moje Tipo 1.4 na wtrysku kiedys przy 36000 km brało olej. I to tak z 1l/1000km nic nie robiłem. Już od paru ładnych lat nie bierze teraz ma 129000km. Samo sie uszczelniło chyba???? Olej cały czas ten sam ELF 15W/40. Nie moge powiedziec słaby to on nie jest
Teraz ciut sie poci z pod uszczelki pokrywy zaworów. Już raz wymieniałem tą uszczelkę ze 2 lata temu |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 14-05-2007, 11:59
|
|
|
Gdy do uzywanego samochodu zakłada sie gaz to moze wystapic okresowe wieksze spalanie oleju ...bierze sie to stad ze silnik na gazie musi sie jakby drugi raz dotrzec ..dziejesie tak z prostego powodu ze gaz ma wyższą temp spalania i wszystkie elementy silnika nagrzewaja sie troche bardziej i bardziej rozszerzaja ..możliwe ze po kilku tys wszystko wróci do normy( jeśli przed założeniem gazu nie brał oleju)..jesli nie to na pierwszy ogień uszczelniacze które po tylu latach napewno nie sa juz jak należy...a poitem wiadomo ..pierscienie itd...Pozdrawiam |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-05-2007, 12:45
|
|
|
Carol napisał/a: | Teraz ciut sie poci z pod uszczelki pokrywy zaworów. Już raz wymieniałem tą uszczelkę ze 2 lata temu |
a to akurat norma we Fiacie. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|