|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problem ze skrzynią biegów // czy ktoś wie ...... |
Autor |
Wiadomość |
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-05-2007, 18:25 Problem ze skrzynią biegów // czy ktoś wie ......
|
|
|
Witam.
Mam następujacy kłopot, skrzynia biegów po małym remoncie ma taki defekt ze została mi na pierwszym biegu mimo ze lewarek wrócił do położenia luz. Co moze być przyczyną tego, skrzynke składałem z ksiażką w ręku więc wszystko powinno być naprawde poprawnie zrobione, sprawdzałem kilkukrotnie na sucho działanie, obecnie skrzynie założyłem do auta, sprawdziłem jeszcze raz i było OK. Dziś wlałem do skrzyni olej, odpalilem silnik, chwile popracowało ( stoi jeszcze na kołkach bez półosi) no i zaczałem sprawdzać biegi. Okazało sie że poza wstecznym i piątką nic nie daje się włączyć. No i w pozycji luz na prędkościomierzu mam odczyt wartości stąd wiem ze to jedynka bo predkosci widze
W poniedziałek skrzynie wyciagam, rozbiore i ustawie jak ma być ale musze wiedzieć co moze być przyczyną zostania skrzyni na jedynce. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-05-2007, 19:23
|
|
|
Hipo może to głupie ale jak zapalisz silnik to przytrzymaj ręką (jak to się nazywa-miejsce przykręcania pół osi) bo skrzynia nie ma żadnego obciążenia i może się obracać mimowolnie.
Taka propozycja,bo zajmie Ci to tylko chwilkę,a roboty z samym wyjęciem skrzyni trochę jest,a może coś pomoże.(warto spróbować) |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-05-2007, 20:19
|
|
|
NO niestety ale sprawdzałem juz to, na biegu jest na 100%, wiem że przewaznie jest tak że olej "ciagnie" flansze półosi powodująć kręcenie się, niestety w tym przypadku tak nie jest. Zresztą jak dam albo wsteczny albo piatke to powoduje to duszenie silnika to ewidentnie swiadczy o tym że wtedy są włączone dwa biegi jednoczenie i skrzynia sie blokuje. Zresztą takie podwójnie włączone biegi stosuje sie do kręcenia nakrętek na wałkach w skrzyni. Dodatkowo po prostu nie da sie włożyć innego biegu niż 5 i R. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-05-2007, 00:31
|
|
|
No to zostaje Ci tylko rozebranie skrzyni i znalezienie usterki. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-05-2007, 10:33
|
|
|
Hm no własnie, gdzie może leżeć usterka, czy może być tak że wodzik zbyt głęboko wchodzi i wyleci wybierak z niego ? ale przeciez od tego są zabezpieczenia i blokady i w sumie nic takiego nie powinno mieć miejsca
Panowie czy skrzynia od 2.0 16V różni sie dyfrem w stosunku do tej z 1.9TD ? czy jest jakaś różnica w przełożeniu na dyferku czy tylko różnią się przełożenia przekłądni głównej. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Krzysio2.0
Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 29 Skąd: Dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-05-2007, 11:37
|
|
|
Zobacz moze cos znajdziesz na EPEAR |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-05-2007, 12:42
|
|
|
Krzysio2.0, jak zwykle w katalogach bywa beda rozne numery katalogowe i na tym sie temat zakonczy.. moze pasowac a nie musi |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-05-2007, 17:25
|
|
|
W zasadzie to o dyfer pytam z ciekawości bo to akurat nie jest rzecz pierwszej potrzeby, główny problem to to dlaczego skrzynia została mi na jedynce sama. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-05-2007, 18:07
|
|
|
A opór czujesz? Normalnie lewarek chodzi? Cięgna idące do skrzyni, wszystko z nimi ok? Co robiłeś w skrzyni? Możliwe, że jak z lewarkiem i cięgnami wszystk ok, to jakiś wodzik popuścił w skrzyni. Niestety na "sucho" jak bez wyjęcia jej nie da się zdiagnozować. Jeżeli jedynka weszła, a już wyjść nie chce to właśnie raczej coś z wodzikami, ewentualnie coś puściło. Wszystko dobrze dokręciłeś? Tak na sucho przy wyjętej skrzyni próbowałeś kręcić wałkami? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-05-2007, 18:31
|
|
|
Heh pisałem już o tym ale jeszcze raz po kolei :
- lewarek nie daje się wogóle przesunąć w lewo daje sie za to włączyć piatke i wsteczny
- z ciegnami wszystko OK, ale żeby wyelyminować juz cały układ sterowania, poduszki zawieszenia itp to odłaczyłem ciegna i próbowałem załaczać biegi bezpośrednio na korpusie. Wybierak daje się podnosić do góry co odpowiada przesunięciu lewarka w prawo, natomiast nie da sie go wcisnąć co odpowiada lewarkowi do lewej.
- po włączeniu silnika nie daje się utrzymać flansz co świadczy o załaczonym biegu
- właczenie piatki lub wstecznego skutkuje zaduszeniem silnika co jest logiczne bo mamy dwa biegi i tym samym blokujemy skrzynie
- skrzynia została rozebrana, wymyta w środku, zmieniłem uszczelniacze i to było wszystko
- poskładana została zgodnie ze sztuką czyli z ksiażką napraw w ręce, wykluczam niedokręcenie czegoś, raczej mam tendencje do przesadyzmu niż do nie dokręcenia
- działanie biegów na sucho sprawdzałem kilkukrotnie na samej skrzyni a także dwa razy po zamontowaniu do auta i podłączeniu cięgien
Nie mam pojęcia w jaki sposób jednynka mogła sama wskoczyć, wszystkie zatrzaski od wodzików są założone, wybierak jest tak duży że nie ma prawa przeskoczyć pomiędzy listwami wodzików. Nowmalnie dla mnie juz czarna magia. Jutro skrzynia będzie wyjęta i rozebrana ale już widze że nic tam nei wypatrze.
Boje się tylko żeby nie było tak że rozbiore, złoże i za pare dni albo godzin będzie to samo
** Dodano: 22-05-2007, 20:37 **
Oki skrzynia rozebrana, poskładana i narazie działa. Kto mi powie co było bo ja ciagle sam nie wiem po prostu rozebrałem, wyłaczyłem ręcznie jedynke, złożyłem i narazie jest Ok.
** Dodano: 25-05-2007, 11:31 **
OKi skrzynie bede rozbierał po raz kolejny, zrobiłem 17km i znowu została na jedynce. Czy przyczyną takiego problemu możę być źle zlożony wybierak ? chodzi mi tylko o sprężyny na nim bo jezyczek jest założony zgodnie z ksiazką.
** Dodano: 30-05-2007, 13:41 **
Kolejna aktualizacja.
Skrzynia wreszcie działa, winowajcą prawdopodobnie był lekko zużyty już wybierak, naspawalismy go tak żeby był grubszy i teraz odpukać działa wszystko jak należy. Ale po trzech razach ze skrzynią mam dość. A cały problem wyniknął z tego że po myciu skrzyni w środku chyba się za duże luzy porobiły i zaczęło wyskakiwać. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|